NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Harold81
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: di 17 december 2019, 13:06

Dank heren voor jullie reactie. Ik waardeer zeer dat het nu zo lekker fietsen is zonder helemaal goor te worden en je fiets de vernieling in te helpen. Ik heb er ook totaal geen moeite mee om rustig(er) aan te doen i.v.m. allerlei omstandigheden. Ik was alleen even benieuwd of het iets met mijn banden te maken zou kunnen hebben / iets anders bij mij persoonlijk, of dat dit iets is wat voor iedereen speelt. Dus dat is goed om te weten :-q
Harold81
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: di 17 december 2019, 13:06

38x10 schreef: wo 1 april 2020, 13:25 Is het raar dat ik voor het weekend hoop op grauw, koud, niet al te aangenaam weer (liefst met een paar druppeltjes), zodat ik min-of-meer garant ben van een rustige UHR? Met het voorspelde mooie weer van komend weekend vrees ik de MTB te moeten laten staan :-? :-?
Ben je niet in de gelegenheid om heel vroeg te gaan rijden? Als je om zeven uur op pad bent heb je een kleine twee uur het rijk alleen. Daarna fiets schoonmaken, douchen en aan de koffie :-q
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Zeer beperkt: 2 kinderen die ik zo goed en zo kwaad als ik kan mag onderwijzen, zelf een full-time (nu thuiswerk dus) baan en een werkende vrouw in de zorg (die 4 dagen/wk niet thuis is).
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

Harold81 schreef: wo 1 april 2020, 13:27 Dank heren voor jullie reactie. Ik waardeer zeer dat het nu zo lekker fietsen is zonder helemaal goor te worden en je fiets de vernieling in te helpen. Ik heb er ook totaal geen moeite mee om rustig(er) aan te doen i.v.m. allerlei omstandigheden. Ik was alleen even benieuwd of het iets met mijn banden te maken zou kunnen hebben / iets anders bij mij persoonlijk, of dat dit iets is wat voor iedereen speelt. Dus dat is goed om te weten :-q
Laatste tijd veel op Amerongen gereden, met de rit wordt de toplaag losser en losser, al hebben sommige stukken er weinig last van. Dat zal wel komen omdat ze erg goed aangelegd / onderhouden zijn.

Bij Leersum zijn er twee korte klimmetjes die goed als graadmeter dienen, deze worden met de dag ook muller en waren voor tot een paar dagen geleden nog te fietsen. Straks eens kijken hoe ze er momenteel bij liggen.
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Dat komt denk ik door de droge oostenwind die we lange tijd hebben gehad. Bij de routes op de Vuursche is de achteruit gang op alle bekende plekken echt enorm. Een paar weken terug hadden we op een paar plekken nog serieuze wateroverlast.

Het weerbericht geeft weinig hoop op verbetering wat dat betreft. Verwacht de komende tijd nog maar meer mulle passages en combinaties van harde ondergrond met een zachte bovenlaag.

Maar dus wel een zonnetje om je aan op te warmen. :-q
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

bert l. schreef: wo 1 april 2020, 12:06Tel je zegeningen stuk voor stuk.
Ik ben blij dat we tijdens deze lock down veel zon hebben en gewoon naar buiten kunnen zonder vies en nat te worden.
+1, ben op zich "blij" met de opgelegde maatregelen die ook oproep doen op gezond verstand. Ik zoek de rustige momenten en plekken wel op. (laat de UHR trails komende tijd compleet met rust)
Dus niet iedereen komende zondagmorgen om 06:00u gaan fietsen en de vrijdag blijft "Fred's vrije fietsvrijdag" waarvan akte. :winkie:
Horsthil schreef: wo 1 april 2020, 12:03Dat klopt. Heb nog nooit zo vaak mn fiets grondig schoon moeten maken als afgelopen winter. Advies: koop in de herfst geen nieuwe fiets meer :lol: . Ik heb die van mij flink misbruikt, maar wel veel liefde gegeven. Wat een verademing, dat ik vorige week alleen even het stof moest wegblazen met de compressor
Niet voor niets blijkt maar weer "mountainbiken is een zomersport"....................
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Naar alle waarschijnlijkheid zijn alle parkeerplaatsen in de aanliggende gemeenten dicht. Stay tuned
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

bert l. schreef: wo 1 april 2020, 18:31 Naar alle waarschijnlijkheid zijn alle parkeerplaatsen in de aanliggende gemeenten dicht. Stay tuned
Was het in Amerongens e.o. nog niet dicht dus?
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

Zondag 20 graden plus een leeg bos.. amai! :-q
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Je bedoeld overal geparkeerde auto's? :winkie: Ik denk dat de locale parkeerwachten een drukke dag tegemoet gaan...
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

The Flying V schreef: wo 1 april 2020, 18:57 Zondag 20 graden plus een leeg bos.. amai! :-q
Heerlijk. Eindelijk een keertje de route andersom zonder tegenliggers
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

bouwpakket schreef: wo 1 april 2020, 19:07
The Flying V schreef: wo 1 april 2020, 18:57 Zondag 20 graden plus een leeg bos.. amai! :-q
Heerlijk. Eindelijk een keertje de route andersom zonder tegenliggers
hahahaha was dat tjibiti account van jou??
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

bert l. schreef: wo 1 april 2020, 18:31Naar alle waarschijnlijkheid zijn alle parkeerplaatsen in de aanliggende gemeenten dicht. Stay tuned
Voorbereidingen voor afsluitingen bij de bekende plekken zijn getroffen. Heb vanmiddag bij een rondje fietsen dranghekken en borden bij oa. de Treek, Zeist/Austerlitz en Lage Vuursche gezien.
Bekende plekken gaan echt dicht, daar durf ik wel een kratje bier om te verwedden.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Ja, dat gaat honderd procent zeker gebeuren. Zeker met de voorspelling van prachtig voorjaarsweer voor komend weekend.

Ik hoop ook dat ze het doen om iedereen een handje te helpen. Uiteraard heb ik alle vertrouwen in het verstand van al onze mede bikers maar dat wil ik graag zou houden. :wink:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Dus gaat iedereen in de aangrenzende dorpen parkeren. Iedereen zit thuis opgesloten, en dan deze voorspellingen? Game on!
Plaats reactie