Quarantainetijd=projectentijd?

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Als je de dollarprijs omrekend naar Euro is dit niet goedkoper dan bij de europese webshops.
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1740
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

baron062 schreef: di 31 maart 2020, 12:05
Qprs schreef: di 31 maart 2020, 11:54 Ik ben nieuwsgierig.. is RIH Venlo er nog steeds/weer aan verbonden? Of is dit toch heel wat anders?
Dit is de voortzetting van RIHsport, van de Westerstraat. Dus de high-end racefietsentak. RIH Venlo richt zich op toerfietsen en e-bikes en is niet verbonden met RIHsport. RIH Cove Venlo heeft ooit de merknaam overgenomen van de gebroeders Bustraan, die de winkel verkochten aan Wim van der Kaaij. Sluw spelletje. Wim mocht de merknaam gebruiken voor 250 frames per jaar.

Het is jammer dat RIH Venlo dweept met de successen die op de RIH racefietsen zijn behaald (63 kampioenen) want de bijdrage is hieraan door RIH Venlo is bij mijn weten minimaal geweest....
Dank je, scheelt mij een hoop vraagtekens wanneer ik er weer langs fiets. Ik vermoedde al zoiets.. Hopelijk wordt RIHsport een succes, zou mooi zijn als een merk met historie in leven blijft :-q

Ik zit al heel lang met interesse naar Pinion fietsen te kijken, deze ga ik ook volgen. Succes met het project!
Het is hier geen ponykamp!
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

baron062 schreef: ma 30 maart 2020, 20:04 Edit: ik zie dat de Saphire 44mm sprong heeft. Ik heb liever iets meer.
Ik zou geen vork meer willen met meer dan 44mm sprong, zeker niet mer de huidige moderne geometrie.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Tja, ik vond een overstap van 44 naar 51 op mijn H3 (65.5º stuurhoek) erg prettig.

Daarnaast rijdt ik zo met 29+ banden, die door de afmetingen ook meer stabiliteit op snelheid geven. Uiteindelijk moet ik toch vlotjes een bocht om kunnen.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

zonoskar schreef: di 31 maart 2020, 13:43
baron062 schreef: ma 30 maart 2020, 20:04 Edit: ik zie dat de Saphire 44mm sprong heeft. Ik heb liever iets meer.
Ik zou geen vork meer willen met meer dan 44mm sprong, zeker niet mer de huidige moderne geometrie.
Van de DVO-site:

DVO Sapphire 32: 27.5 = 44mm Offset | 29= 51mm Offset

DVO Sapphire 34: 27.5= 42mm offset | 29= 44mm offset

Ik denk dat die 34 vooral bedoeld is voor moderne long/slack fietsen die een kortere sprong gebruiken waar de 32 een traditionele 51mm gebruikt. Als je met een 32 af kunt dan kun je dus wel voor DVO kiezen.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

baron062 schreef: di 31 maart 2020, 13:52 Tja, ik vond een overstap van 44 naar 51 op mijn H3 (65.5º stuurhoek) erg prettig.

Daarnaast rijdt ik zo met 29+ banden, die door de afmetingen ook meer stabiliteit op snelheid geven. Uiteindelijk moet ik toch vlotjes een bocht om kunnen.
OK, je weet dus hoe het allemaal rijdt, dan kun je de keuze alleen maar respecteren :)

Ik moet zeggen dat ik op mijn P0 (65 graden) ook met 51mm offset rij, basically omdat ik die vork nog had liggen. En op mijn old-school-geo-Enduro rij ik met 29er 2.6" banden, 67 graden stuurhoek en 44mm offset (Formula Thirty5) en dat rijdt ook fijn en gaat vrijwel even goed de bocht om.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Meer naloop door een kleinere vorksprong = meer stabiliteit op snelheid. Maar ook meer wielflop, en dit is dan weer bepalend voor instabiliteit bij een lage snelheid.

Mijn gebruikelijke ritjes met deze fiets zullen vooral in NL zijn, tenzij ik het fenomeen hardtail in de bergen ga waarderen. Ik heb in NL meer behoefte aan stabiliteit bij lage snelheid dan stabiliteit op hoge snelheid. Vandaar die keus.

En ja, 32mm vorkpoten kan natuurlijk ook!

Ideetje voor Lars TB: een opstelling creeeren waarmee je makkelijk de torsiestijfheid van een vork kan bepalen. Een aanvulling hierop
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Vork offset is een factor van vele die invlioed hebben op het stuurgedrag, het is een compriomiskeuze

Balhoofdhoek, stuurbreedte, stuurpenlengte, reach, chainstay lengte, zithoek, zadelpen offset, wieldiameter, veerweg, framestijfheid etc etc

Het vraagt om een holistische benadering, en een goede ontwerper houdt in de mix rekening met de vork offset.
Als je dan een andere dan de "ontwerp" offset monteert verschuif je het compromis, ietsje.

Ik heb beide offsets in gebruik, en al mijn bikes sturen de bochten om, YMMV

Enjoy!!
Laatst gewijzigd door Heckler40 op za 11 april 2020, 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

baron062 schreef: di 31 maart 2020, 14:44 Meer naloop door een kleinere vorksprong = meer stabiliteit op snelheid. Maar ook meer wielflop, en dit is dan weer bepalend voor instabiliteit bij een lage snelheid.

Mijn gebruikelijke ritjes met deze fiets zullen vooral in NL zijn, tenzij ik het fenomeen hardtail in de bergen ga waarderen. Ik heb in NL meer behoefte aan stabiliteit bij lage snelheid dan stabiliteit op hoge snelheid. Vandaar die keus.
Maar als dat de criteria zijn (vooral NL), dan is die vorksprong zwaar ondergeschikt aan de huidige geometrie... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Ben ik met je eens, maar het moet ook gewoon een leuke speelfiets worden. Met dropper. Mijn huidige fully (101) is net zo slack, daar ben ik aan gewend. En op zich vindt ik het niet erg als het rijgedrag een beetje overeen komt.
ThijsvdWoude
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 26 november 2018, 13:45
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 6.0

baron062 schreef: di 31 maart 2020, 12:10 Als je de dollarprijs omrekend naar Euro is dit niet goedkoper dan bij de europese webshops.
Heb voor de Sapphire D1 27.5 Green even gerekend dat wanneer je de vork via de webshop van DVO besteld (met 25% korting), je $506,25 USD, en dus omgerekend €459.84 kwijt bent. Bij wiggle bijv. betaal je €610 voor dezelfde vork.
Ik weet niet of DVO vanuit Europa kan verzenden of wat anders de importkosten worden, maar zonder verzendkosten etc gezien lijkt het mij een goeie deal. Helaas heb ik net een nieuwe bike met Fox erop... :wink: :lol:
"If you don't push the boundaries and fail at the limit of your capacities, you're not learning." :lol:
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ga er maar vanuit dat de prijzen in VS zonder BTW zijn :wink:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
ThijsvdWoude
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 26 november 2018, 13:45
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 6.0

suravida schreef: di 31 maart 2020, 21:31 Ga er maar vanuit dat de prijzen in VS zonder BTW zijn :wink:
Aah daar heb je een goed punt, had ik even niet aan gedacht. :roll: Excuus!
"If you don't push the boundaries and fail at the limit of your capacities, you're not learning." :lol:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

baron062 schreef: di 31 maart 2020, 17:35 Ben ik met je eens, maar het moet ook gewoon een leuke speelfiets worden. Met dropper. Mijn huidige fully (101) is net zo slack, daar ben ik aan gewend. En op zich vindt ik het niet erg als het rijgedrag een beetje overeen komt.
Maar 76 graden zithoek statisch? Dat fietst niet lekker in NL... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Er zal ook nog een flinke importheffing overheen komen. Over het algemeen ga je een stuk duurder uit zijn.
Waar woke is, is vuur
Plaats reactie