Sport watch

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

A370 heeft heel andere optische sensor (2 lampjes) vergeleken met het vantage sporthorloge (5 lampjes)

https://images.app.goo.gl/aZkjbfT12nq4m1oq8
Vs
Afbeelding

Google foto’s linken niet
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Cube-Dennis
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: di 9 augustus 2016, 13:28
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 2019

ik gebruik (dagelijks) een Garmin Forerunner 735XT, eigenlijk voor triathlon gemaakt.
bij het fietsen gebruik ik de borstband voor een nauwkeurigere meting.
Robin-S
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: za 9 januari 2016, 00:18
Mijn mountainbike: Trek Fuel ex 5 2020

Ik fiets regelmatig met mijn Polar M400 icm een Polar H7 hartslag(borst)band. Net zo nauwkeurig als mijn Polar V650 fietscomputer maar het het uploaden gaat vele malen beter.
Met dit horloge loop ik ook 2 tot 3x per week hard. Het is al een oudje maar ik ben erg gehecht aan dit klokkie.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Ik heb er ook één, Garmin 735xt.
Puur gekocht om ritten te registreren.
Ik wilde een apparaat die ik ook kan gebruiken met obstacle runs, zwemmen, hardlopen en mountainbiken. Hij registreert de afstand wel nauwkeurig, maar hoogtemeters niet echt. De hartslagsensor lijkt ook te kloppen. Ik kan precies terugzien waar ik gas heb gegeven of rustig aan gedaan heb. Ik heb het alleen nooit vergeleken met een band, ik train ook nooit met hartslag eigenlijk.
Binnenkort wil ik wel een computer kopen. Puur om te kunnen navigeren.
Sneeuwmonster
fyb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: di 30 juli 2019, 15:27
Mijn mountainbike: Cube Analog 2018

Garmin Vivoactive (1). Ondertussen alweer aardig oud maar voor het tracken van je runs, ideaal. Heeft geen hartmeting maar wel ingebouwde GPS.
Willem-Jan MTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 5 augustus 2019, 19:43
Mijn mountainbike: Valt soms om

Sinds enkele maanden een Garmin Vivoactive 3. Zeer tevreden. Draag deze dag en nacht voor activity tracking, sleep tracking, heart rate zone training etc. In gehele zwarte uitvoering , dus kan op prima als normaal horloge gedragen worden. Fijn ding, licht en betaalbaar. 2x per week opladen. Hartslag nauwkeurigheid gaat wel onderuit als je pols flink trilt (op een trail bv). Dan beter om te combineren met een band.
skidje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 909
Lid geworden op: ma 24 mei 2010, 19:22
Mijn mountainbike: Puffin, Mukluk, Stache9, Krampus en Swift

Zijn er nog nieuwe ontwikkelingen hier. Heb zo'n ding alleen nodig voor gps (rondjes/afstand/gemiddelde bijhouden) en 24/7 hartmeting. Op basis van bovenstaande lijkt de Polar Vantage het meest geschikt zoals door Heckler beschreven.

Moet wel toonbaar model zijn als dagelijkse watch. Voor mij betekent dit: rond, zwart (met liefst metalen bezel), tenminste 46mm diameter.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mijn Vantage doet het nog steeds perfect. Zwart, metaal, 46mm en hij blijft bij continu gebruik ook mooi, krast niet.

En Polar zorgt goed voor me. Ik heb in October of zo een firmware update gekregen waardoor nu ook de sleep en fitness monitoring naar de laatste en meest uitgebreide vesie is opgewaardeerd. En in tegenstelling tot mijn garmin ervaringen doet alles het gewoon, altijd.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Heckler40 schreef: di 31 maart 2020, 13:16 Mijn Vantage doet het nog steeds perfect. Zwart, metaal, 46mm en hij blijft bij continu gebruik ook mooi, krast niet.

En Polar zorgt goed voor me. Ik heb in October of zo een firmware update gekregen waardoor nu ook de sleep en fitness monitoring naar de laatste en meest uitgebreide vesie is opgewaardeerd. En in tegenstelling tot mijn garmin ervaringen doet alles het gewoon, altijd.

Enjoy!!
Ik gebruik m'n Apple Watch en daarnaast de Polar H10 in combinatie met een Wahoo Elemnt.

De H10 moet de meest nauwkeurige hartslagband zijn die er is, maar ik meet nooit meer dan max 1bpm verschil met de Apple Watch, dus wat mij betreft is dat ook gewoon goed.

De polar kan daarnaast ook zelfstandig workouts registreren en opslaan. Bovendien kan die overweg met alle apparatuur, 2x bluetooth (low energy), Ant+ en 5kHz en kan daarnaast HRV meten.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Mrr
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: vr 15 maart 2019, 19:36

Ik kom van een basis Polar M400 (uiteraard met band)

Na lang zoeken en half de dcrainmaker.com site te lezen en veel youtube reviews ben ik all out gegaan en heb ik 24/7 een Garmin Fenix 6 pro aan m'n pols :-) Sowieso lijkt mij Garmin de enige interessante fabrikant voor alles wat met gps te maken heeft, en de tijd dat polar nauwkeurigere hsmetingen deed is echt al heul lang verleden tijd.

Moet er mss bij vermelden dat ik veel loop, fiets en zwem en redelijk wat snowboard..
skidje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 909
Lid geworden op: ma 24 mei 2010, 19:22
Mijn mountainbike: Puffin, Mukluk, Stache9, Krampus en Swift

Moet even door de persoonlijke voorkeuren heen kijken.
Zag net nog ergens een suunto 9 voorbij komen. lijkt me ook wel iets. Redelijk fors met 50mm diam. maar wellicht...

Nogmaals.. Wil alleen de resultaten van het mtb rondje bijhouden en goede hartslagmeting. Verder zullen de andere opties die ongetwijfeld aanwezig zijn niet of nauwelijks worden gebruikt.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Sinds ‘kort’ een Polar m430 om mijn pols. Ik kon het niet laten :tong Ik wilde meer hardloopdata en bijbehorend een nauwkeurigere hartslagregistratie. En stand-alone gps, praktisch om ook woon-werk ritten te registreren. Wit op zwart scherm stoort mij verder niet, gaat om de functies en die zijn goed afleesbaar.
Dat ie er uit ziet als sporthorloge vind ik eigenlijk wel een plus, ik ben immers sporter.

Met de top Polar garantie zit ik ook 2de hands goed, ik kocht het horloge via Marktplaats (Wat betreft garantie kan Garmin nog van Polar leren).

Afbeelding
Freediamond87
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 394
Lid geworden op: zo 12 januari 2014, 15:28
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy C

Amazfit stratos heeft een automatische koppeling met Strava en een behoorlijk nauwkeurige GPS en hartslagmeter. Biedt erg veel value for money. Ik gebruik het al ruim een jaar voor fietsen en hardlopen.
Gebruikersavatar
Mrr
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: vr 15 maart 2019, 19:36

Suunto is zeker niet slecht, het zal alleen iets minder accuraat zijn en veel minder functies hebben voor het geld dan Garmin.

En dat verhaal dat Garmin iets kan leren over garantie lijkt mij vreemd.. Garmin is de énige met zo'n uitgebreid garantiebeleid. Zelfs na garantie voor kostprijs een refurbished toestel krijgen, binnen garantie onmiddellijke omruiling voor een nieuw. Heel dat "Polar is beter verhaal" stamt vanuit de tijd dat ze de eerste op de markt waren met hartslagmeting, maar dat is al zooo achterhaald..

Voor iets wat enkel gps heeft en je hartslag registreert en niet supersuper nauwkeurig moet zijn zou ik 50€ op marktplaats uitgeven, ben je vast blij mee!
skidje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 909
Lid geworden op: ma 24 mei 2010, 19:22
Mijn mountainbike: Puffin, Mukluk, Stache9, Krampus en Swift

Net een Vantage M van Pilar gekocht bij runnershop die alleen met Garmin verder gaat. Beide zijn technisch goed genoeg op de disciplines die ik zocht. Uitverkoopje. M is schijnbaar zelfde als V maar drukknop ipv touchscreen
Plaats reactie