Tubeless, een aantal feiten

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Daarom gebruik ik ook altijd helium om mijn banden mee op te pompen. Is weer een stuk lichter! Verder ook gestroomlijnde ventielen natuurlijk. Niet rond, maar ovaal. Je moet wél opletten dat je ze goed installeert natuurlijk, maar het scheelt écht!
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Ad58 schreef: za 28 maart 2020, 21:20 Daarom gebruik ik ook altijd helium om mijn banden mee op te pompen. Is weer een stuk lichter! Verder ook gestroomlijnde ventielen natuurlijk. Niet rond, maar ovaal. Je moet wél opletten dat je ze goed installeert natuurlijk, maar het scheelt écht!
:D
life starts @ 150bpm...
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ad58 schreef: za 28 maart 2020, 21:20 Daarom gebruik ik ook altijd helium om mijn banden mee op te pompen. Is weer een stuk lichter! Verder ook gestroomlijnde ventielen natuurlijk. Niet rond, maar ovaal. Je moet wél opletten dat je ze goed installeert natuurlijk, maar het scheelt écht!
Platte spaken.
(of zeg ik nou iets geks?)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Dat is zo vanzelfsprekend dat ik het heb weg gelaten.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Buitenband met gestroomlijnde noppen.
Extra vloeibare latex
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

:o rij zonder banden , geen ge-emmer met gewicht van de banden en latex, ventieltjes, spaken , gestroomlijnd rubber ect :tong
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Ik heb snel-lak. Blijft wind niet aan plakken
Jan F.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 25 juni 2018, 17:47
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy

...en natuurlijk GEEN mineraalwater in je bidon want mineralen zijn zwaar.

Ff back on topic:
Ik heb sinds gister doordat ik ff geen latex had mn binnenbanden weer terug geplaatst maar voel geen verschil met rijden.

Groet, Jan
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Bij gebrek aan vaardigheden wil ik nog wel eens snakebites rijden of zo als gister dwars door de braamstruiken gaan om een wandelaar te ontwijken.
Dan ben ik wel blij met latex ipv een binnenband. Vooral gemak van het niet hoeven wisselen of plakken.
Lekker fietsen!
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Ook Peter schreef: zo 29 maart 2020, 11:00 Bij gebrek aan vaardigheden wil ik nog wel eens snakebites rijden of zo als gister dwars door de braamstruiken gaan
Heb je dan zelf ook wel een litertje latex nodig?
life starts @ 150bpm...
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Zelf hou ik het bij water, ik heb ook wel Corona geprobeerd maar dat beviel niet.
Lekker fietsen!
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Ook Peter schreef: wo 29 april 2020, 13:19 Zelf hou ik het bij water, ik heb ook wel Corona geprobeerd maar dat beviel niet.
Helpt dat tegen het lekken als je door die bramenstruik gegaan bent ja?
Desperados is ook nais :bier: , zeker na een wodka'tje :winkie:
life starts @ 150bpm...
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Dat is linke soep, door de alcohol blijft het bloed stromen. Water helpt t best; afspoelen en doorgaan.
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

Vandaag een oude roestige spijker in de achterband (Vittoria Terreno Zero 38C) gehad. Latex wilde het gat niet dichten, alle latex op straat, biba erin en afgedruipt naar huis.

Thuis aangekomen de biba eruit gehaald en toen bleek het gat wel dicht te zitten. Ik heb dit al eens eerder gehad bij een andere band. Dit ging lange tijd goed, tot de prop eruit schoot en het hele feest weer opnieuw begon: latex op de straat, biba erin, ...

Wat zijn jullie ervaringen met gaatjes die toch weer open gaan? Ik heb het hier over wat hogere druk (40mm op 2,5+ bar). Heb soms het idee dat latex minder goed werkt bij hogere druk (gravel of weg).

Soms toch de twijfel om weer over te stappen naar biba's. Misschien wat vaker wisselen of een patch kit mee onderweg vs. de eeuwige smeerboel.

Edit: en/of tips om grotere gaten onderweg te dichten? Misschien eerst wat druk eraf voor het gat naar onder de brengen om de latex het te laten dichten?
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

The Flying V schreef: ma 4 mei 2020, 16:33 Vandaag een oude roestige spijker in de achterband (Vittoria Terreno Zero 38C) gehad. Latex wilde het gat niet dichten, alle latex op straat, biba erin en afgedruipt naar huis.

Thuis aangekomen de biba eruit gehaald en toen bleek het gat wel dicht te zitten. Ik heb dit al eens eerder gehad bij een andere band. Dit ging lange tijd goed, tot de prop eruit schoot en het hele feest weer opnieuw begon: latex op de straat, biba erin, ...

Wat zijn jullie ervaringen met gaatjes die toch weer open gaan? Ik heb het hier over wat hogere druk (40mm op 2,5+ bar). Heb soms het idee dat latex minder goed werkt bij hogere druk (gravel of weg).

Soms toch de twijfel om weer over te stappen naar biba's. Misschien wat vaker wisselen of een patch kit mee onderweg vs. de eeuwige smeerboel.

Edit: en/of tips om grotere gaten onderweg te dichten? Misschien eerst wat druk eraf voor het gat naar onder de brengen om de latex het te laten dichten?
Grotere gaten dichten met de welbekende vulkaniserende prop. Een soort geïmpregneerd touwtje wat je met een gereedschapje inbrengt.

Zoiets: https://www.futurumshop.nl/lezyne-class ... gJUE_D_BwE
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Plaats reactie