NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

bouwpakket schreef: di 24 maart 2020, 18:40Slim om in deze tijd een buitensport te kiezen die toch enige risico's met zich meebrengt
Inderdaad, mijn gedachte.
Vorige jaar vanaf augustus mezelf 2 maanden voor USA trip een "verbod" op MTB'en opgelegd, dus gravelen/racefiets. December operatie, herstellen en vorige week eerste MTB ritje wat eindelijk pijnloos aanvoelde.
Nu denk ik toch mezelf maar weer even "verbod" opleggen, want een sleutelbeen is zo in stukjes (ervaringsdeskundige). Niet veel meer nodig dan een boomwortel.
Enne, met racefiets kan je ook vallen voor wie dat zou willen inkoppen. Dit evenals een clinic en andere goed bedoelde adviezen van alle kenners op het forum (dat hoeft dus niet meer). :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Tot mijn spijt moeten wij op last van de terreinbeheerders onze onderhoudsinspanningen tot nader order stopzetten. Dat geldt niet alleen voor ons, maar voor alle vrijwilligers, dus ook de mensen die planten en dieren inventariseren en daarvoor zelfstandig en alleen op pad gaan. We werken even niet meer aan de trails. Mocht je iets zien wat normaliter actie vraagt, meldt het dan hier, dan bedenken wij een oplossing zoals omleiden, afzetten of iets anders.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3454
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Vrijwilligers die zelfstandig en alleen op pad gaan dit verbieden; koekoek :-(
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4823
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik dacht hetzelfde. :~
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Beslissing is genomen door terrein eigenaar. Omdat dat blijkbaar nodig is. Zie de partiele lock down na afgelopen weekend.
En niet voor niets.
Je staat te scheppen in je uppie komt een snelle biker aan die even denkt te passeren op de single track. Succes met het afstand houden van 1,5 meter zoals de maatregel nu geldt. Is moeilijk haalbaar. Even niet dus.

Duidellijk toch?.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6130
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

corex schreef: wo 25 maart 2020, 22:59 Beslissing is genomen door terrein eigenaar. Omdat dat blijkbaar nodig is. Zie de partiele lock down na afgelopen weekend.
En niet voor niets.
Je staat te scheppen in je uppie komt een snelle biker aan die even denkt te passeren op de single track. Succes met het afstand houden van 1,5 meter zoals de maatregel nu geldt. Is moeilijk haalbaar. Even niet dus.

Duidellijk toch?.
En wat dacht je van zo'n figuur die zijn neus even leegt precies op de plek waar een van onze vrijwilligers staat te scheppen :o

Wat een rare lui rijden er toch rond
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

best eenvoudig: Bron facebook bericht van de overheid.

"Stop verspreiding van het #coronavirus. Alleen samen krijgen we #corona onder controle.
#blijfthuis #wasjehanden #houdafstand #stopverspreiding #Rijksoverheid #alleensamen"

Het debat is al geweest. Discussie gesloten
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

corex schreef: wo 25 maart 2020, 23:12Het debat is al geweest. Discussie gesloten
Precies, er zijn en komen ongetwijfeld nog meer maatregelen waarbij je een vraagteken kan zetten. Gewoon accepteren en vooruit kijken naar de toekomst en (even) door de bittere pil. Tot nu lijkt me alles beter dan een echt lockdown en geloof me daar wordt je niet vrolijk van weet in uit ervaring na GC.
Dus gewoon af en toe solo een lekker stukje fietsen en dat gevoel van vrijheid en rijden over mooie trails koesteren. :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Blastfromthepast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: wo 8 juni 2016, 22:24

Solo is mooi bedacht, maar het valt en staat met gedrag van de medemens. Ik ben vandaag ruim aan de kant gegaan voor achterliggers. Maar als je in een afdaling als de Snakerun naar beneden dendert, en 2 domme dames (want dat zijn het) staan stil op midden op de track...Voor remmen was er geen tijd meer. Dus er tussendoor schieten met minder dan 1,5 meter ertussen. Dan langzamere rijders (overkomt mij niet zo vaak) die niet aan de kant gaan, en al helemaal niet als je de 10 meter geadviseerde tussenruimte neemt. Dan zou ik ook niet aan de kant gaan. Ik denk dat ik de UHR routes voorlopig maar even ga mijden, ondanks dat het op een doordeweekse dag toch rustig is. Mensen houden zich toch nooit allemaal aan de regels.
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

Blastfromthepast schreef: do 26 maart 2020, 22:11 Solo is mooi bedacht, maar het valt en staat met gedrag van de medemens. Ik ben vandaag ruim aan de kant gegaan voor achterliggers. Maar als je in een afdaling als de Snakerun naar beneden dendert, en 2 domme dames (want dat zijn het) staan stil op midden op de track...Voor remmen was er geen tijd meer. Dus er tussendoor schieten met minder dan 1,5 meter ertussen. Dan langzamere rijders (overkomt mij niet zo vaak) die niet aan de kant gaan, en al helemaal niet als je de 10 meter geadviseerde tussenruimte neemt. Dan zou ik ook niet aan de kant gaan. Ik denk dat ik de UHR routes voorlopig maar even ga mijden, ondanks dat het op een doordeweekse dag toch rustig is. Mensen houden zich toch nooit allemaal aan de regels.
Ergens einde middag? Denk dat ik deze twee dames ook ingehaald heb. Ze gingen redelijk aan de kant, maar tijdens het inhalen bleef er eentje praten terwijl ze achterom keek. Lijkt me niet het meest handige om te doen als je de verspreiding tegen wilt gaan.

Had het vermoeden dat de dames nog niet (zolang) op de fiets zitten. Beter als ze hier in de buurt het fietsverhuur ook gaan sluiten want het is de laatste tijd echt druk met fietsende platform pedalen trainingspakken.
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
Blastfromthepast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: wo 8 juni 2016, 22:24

Dat was inderdaad het 2e gedeelte van de middag. En ze kwamen ook op mij over als niet heel ervaren. Dat geeft niet (iedereen moet ergens beginnen) maar in deze tijden moet iedereen rekening met elkaar houden, en iedereen is ook bekend met het virus en de 1,5 meter afstand. Je kunt niet zeggen dat je dat niet weet.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6130
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Blastfromthepast schreef: vr 27 maart 2020, 10:34 Dat was inderdaad het 2e gedeelte van de middag. En ze kwamen ook op mij over als niet heel ervaren. Dat geeft niet (iedereen moet ergens beginnen) maar in deze tijden moet iedereen rekening met elkaar houden, en iedereen is ook bekend met het virus en de 1,5 meter afstand. Je kunt niet zeggen dat je dat niet weet.
Sommige snappen het niet, zelfs als je netjes aangeeft dat je alleen in wil halen zodra er ruimte genoeg is om ruim en veilig te passeren. Dus gewoon rustig doorfietsen tot die gelegenheid er. Gaan die pannenkoeken vervolgens aan beide kanten van een singletrack stilstaan zodat ik ertussendoor kan wurmen :~
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Tja, dat probleem heb je met meer sportieve fietsers.... Hier in de polder tijdens onze dagelijkse avondwandeling al een paar keer maar de berm ingestapt omdat wielrenners het schijnbaar onmogelijk vinden om van hun lijn af te wijken, en dus rakelings langsfietsen op verder compleet lege weg. Daar waar vrijwel elke andere weggebruiker netjes in een ruime boog om ons heen loopt of fietst.(en andersom) Misschien vanavond maar eens een 1.5m lange stok meenemen....
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6130
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

suravida schreef: vr 27 maart 2020, 10:49 Tja, dat probleem heb je met meer sportieve fietsers.... Hier in de polder tijdens onze dagelijkse avondwandeling al een paar keer maar de berm ingestapt omdat wielrenners het schijnbaar onmogelijk vinden om van hun lijn af te wijken, en dus rakelings langsfietsen op verder compleet lege weg. Daar waar vrijwel elke andere weggebruiker netjes in een ruime boog om ons heen loopt of fietst.(en andersom) Misschien vanavond maar eens een 1.5m lange stok meenemen....
Geen gek idee van die stok
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Blastfromthepast schreef: do 26 maart 2020, 22:11 Solo is mooi bedacht, maar het valt en staat met gedrag van de medemens. Ik ben vandaag ruim aan de kant gegaan voor achterliggers. Maar als je in een afdaling als de Snakerun naar beneden dendert, en 2 domme dames (want dat zijn het) staan stil op midden op de track...Voor remmen was er geen tijd meer. Dus er tussendoor schieten met minder dan 1,5 meter ertussen. Dan langzamere rijders (overkomt mij niet zo vaak) die niet aan de kant gaan, en al helemaal niet als je de 10 meter geadviseerde tussenruimte neemt. Dan zou ik ook niet aan de kant gaan. Ik denk dat ik de UHR routes voorlopig maar even ga mijden, ondanks dat het op een doordeweekse dag toch rustig is. Mensen houden zich toch nooit allemaal aan de regels.
Da's inderdaad nogal dom. Maar ik denk niet dat je bang hoeft te zijn voor besmetting over en weer. De kans dat een druppel vocht (speeksel/snot) met daarin het virus net in die ene seconde overvliegt tussen jullie is echt heel erg klein. (Het virus kan zich gelukkig niet op een andere manier door de lucht verplaatsen lijkt het)

Overigens zul je mij komend weekend niet op de UHR zien. Niet dat ik nou zo bang ben voor virusverspreiding, maar ik draag liever niet bij aan "overvolle bossen" (dixit sensatiemedia en twitterroeptoeters) met het risico dat de boel op slot gaat. Als na het weekend blijkt dat het rustig was, dan mss maar weer eens proberen op de normaal gesproken al rustigere tijdstippen (zondag einde dag ofzo)
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Plaats reactie