MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Ragnar
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 13:21

Nee, was mij niet bekend, maar verklaard het wel :wink:
Gpx van paar pagina's terug gevonden, houdt inderdaad op daar waar ik verkeerd reed

Neem aan dat je vanaf Goorsteeg dan geel moet volgen ?
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Wat je kunt doen is als je het bos uitkomt op de Peteweg, dat is 1 parallelweg voor de Goorsteeg naar rechts gaan, dan aan het einde op de t-splitsing weer naar rechts de Hessenwegop tot je bij de rotonde met dat grote restaurant uitkomt en dan naar links(flink stukje weer) tot je bij Area 51 uitkomt.
Is een aardig stukje asfalt maar ja kun je even bijkomen om Area51 lekker te knallen ofzo.

Misschien ligt er inmiddels wel meer hoor, ik heb het zo voor het laatst in november gereden.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Of lees even pagina 70 en 71 door.
Daar wordt ook over een verbinding gesproken met linkjes en kaartjes.
Zit wel wat bruikbaars tussen voor je.
Ragnar
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 13:21

Dank jullie wel, morgen waarschijnlijk weer heen, kijken hoe ver ik kom
Begin paars bij Amadeus, stap over op geel bij Goorsteeg
Volgens mij pak dan een stukje van de Goudsberg route
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Je kunt je route nu in ieder geval min of meer plannen.
Dat is beter dan ineens niet meer weten hoe je verder moet.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Er hingen omleiding bordjes vanaf de Goorsteeg die ook geel waren. Ik heb geen idee of die er nu nog zijn en hoe actueel de gele route nu vanaf daar is.

Ik kom regelmatig in het zandgat van de Goudsberg en zie er gele MTB bordjes hangen maar die hangen er al heel lang. Of ze allemaal nog aansluitend en goed te volgen zijn weet ik niet zeker.

Mocht je verdwalen, pak dan google maps erbij en zorg dat je op de Immenweg komt. Rijdt deze dan helemaal af in oostelijke richting tot je bij de provinciale weg N304 terecht komt.
Daar oversteken, op de ventweg stukje naar rechts en naast 's Heerenloo door het klaphek begint paars weer. Zit je gelijk in Area51.
Ragnar
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 13:21

Gaat helemaal goed komen zo
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Tijdelijke route paars volgt vanaf Goorsteeg de oude gele bordjes. Je komt niet bij het Lunterse zandgat. Dat zijn idd oude routepaaltjes. Volg gewoon vanaf de Goorsteeg re af bijna 180 graden terug fietspad op. Die uitfietsen tot splitsing met Hessenweg. Dan eerste zandweg re en vrij kort erna li af bos in (let op boswerkzaamheden) over bestaande trail achter topparken Scheleberg. Die eindigt dan weer op fietspad langs Hoge Valksedijk (je rijdt daar tegen Wekeromse zand aan waar je niet overheen mag). Tot je weer op de Immenweg komt die volg je tot de Edeseweg. Oversteken weer fietspad volgen Immenweg tot je uiteindelijk bij de n304 komt. Even re op de B weg en oversteken op officiële oversteekpunt terug li af via B weg en re et voila ces’t le trail area 51 ..
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Was idd niet druk vandaag, wel een hoop fietsers zonder helm (van de weinigen die er fietsten)
Ook zelfs tourfietsen op de trails gezien...

Waarom is de Ede kinderroute eigenlijk een kinderroute?
Er zitten behoorlijk snelle stukken in waarbij je de bochten goed moet nemen om er niet uit te vliegen (hoop rare sporen gezien)
Helemaal nu met de droge grond en het kruimelige toplaagje.

Ook de "jumps" zijn tricky als je er hard overheen gaat, de landingen zijn veel te steil en te kort (zelfde als op de Ede hoofdroute)
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Het is voornamelijk de afstand (ca. 4km) wat een kinderrondje maakt...

...maar wel met alles erop en eraan en lekker gevarieerd inderdaad. Op zich is dat wel ideaal om de kids aan het mountainbiken te krijgen qua uitdagingen.

Afgelopen zondag nog Lunteren en Ede gefietst (mooi rondje van dik 60km), maar het lag er over het algemeen prima bij. Een paar hoeken die wellicht al weer wat vocht konden gebruiken, maar dat terzijde... :tong

Een aantal stukken bij Lunteren is af en toe wat hobbelen vanwege de bosbouw werkzaamheden, maar dat is op zich ook geen ramp. Je mag er ook nog wel iets moeite voor doen... :wink:
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Rayb81 schreef: vr 27 maart 2020, 00:03
Waarom is de Ede kinderroute eigenlijk een kinderroute?
Er zitten behoorlijk snelle stukken in waarbij je de bochten goed moet nemen om er niet uit te vliegen (hoop rare sporen gezien)
Helemaal nu met de droge grond en het kruimelige toplaagje.

Ook de "jumps" zijn tricky als je er hard overheen gaat, de landingen zijn veel te steil en te kort (zelfde als op de Ede hoofdroute)
Met de snelheid van een 5 jarig kind valt het wel mee hoor. Weinig tricky.
Maar daarom is het kids rondje ook zo mooi.
Voor zowel de kleintjes als de volwassen een leuk en uitdagend rondje op de snelheid die van toepassing is. :-q :-q
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

mijn 4 jarige riep altijd dat hij een 'dikke jump' deed maar uiteraard laat de 10kg van de 16" Scott het niet toe dat de wielen van de grond komen :)
Niet-kids moeten idd oppassen niet verleid te worden tot maximale airtime want dan klap je tegen het volgende bultje aan.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Vanochtend genoten van Ede en de kinderroute !, lag er prima bij en geen kip gezien ! :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Rayb81 schreef: vr 27 maart 2020, 00:03
Waarom is de Ede kinderroute eigenlijk een kinderroute?
Er zitten behoorlijk snelle stukken in waarbij je de bochten goed moet nemen om er niet uit te vliegen (hoop rare sporen gezien)
Helemaal nu met de droge grond en het kruimelige toplaagje.

Ook de "jumps" zijn tricky als je er hard overheen gaat, de landingen zijn veel te steil en te kort (zelfde als op de Ede hoofdroute)
Omdat kids beter kunnen fietsen dan je denkt :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Snelle Buffer schreef: vr 27 maart 2020, 15:14 Vanochtend genoten van Ede en de kinderroute !, lag er prima bij en geen kip gezien ! :-q
En nu heb je wel één kip gezien 🐔 :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Plaats reactie