Corona-praat

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

BikerBas2 schreef: di 24 maart 2020, 23:47
Alien schreef: di 24 maart 2020, 20:25 Wat ik (nogal) mis in de cijfers, zijn de genezingen.
Tja; hier in Brabant worden ‘gewoon’ zieken niet getest. Dit terwijl we wel vaak symptomen hebben gehad. Ik ken zo echt heel veel mensen rond om me heen. Mijn hele familie en ik zelf zijn een dag of 10 geleden ook ziek geweest.
Dus hoe wil je dan vaststellen of wij beter zijn?
Het is wintertijd.
Hoe wil je vaststellen of je covid-19 hebt gehad of gewone griep ?
Dus waarvan ben je genezen ?
We weten "niets".
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Voor Alien, hier staan wat cijfers, helaas niet voor NL>
https://www.elmundo.es/ciencia-y-salud/ ... b4644.html
Merkwaardig is dat de cijfers niet sluitend zijn, dus genezen + dood is niet gelijk aan besmet. :~
Dus Besmet - Dood - Genezen = nog niet genezen ?

Conclusie, de cijfers kloppen niet, zijn niet compleet
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
BikerBas2
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: zo 4 januari 2009, 22:55
Mijn mountainbike: Trek 9.8 Procaliber of Merida Big Nine XT black

ThaSingleTrackMastah schreef: di 24 maart 2020, 23:25 Of onder de pet houdt.
Wat dan weer een vraag oproept.
Wat wil je nu? Die cijfers zijn er niet. Wij wonen hier in de kern (Uden!). Mijn vrouw verpleegt coronapatienten. Hele volksstammen zijn hier ziek geweest afgelopen weken. Wij worden NIET getest. Mijn vrouw wordt NIET getest. Bel je de huisarts dan wordt je NIET getest. Ga je naar de huisarts en zijn je longen nog schoon dan wordt je NIET getest. Pas als je in t ziekenhuis opgenomen wordt, wordt je getest.

Wellicht hebben we t gehad (en ik zou dit maar wat graag weten). Maar wij krijgen die duidelijkheid niet. Hoe graag denk je dat het RIVM dat wel niet zou weten?

Om je dan maar even duidelijk te maken hoe erg t is; echt zieke mensen die wel getest zijn genezen verrekte langzaam.
BikerBas2
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: zo 4 januari 2009, 22:55
Mijn mountainbike: Trek 9.8 Procaliber of Merida Big Nine XT black

ThaSingleTrackMastah schreef: di 24 maart 2020, 23:49
BikerBas2 schreef: di 24 maart 2020, 23:47
Tja; hier in Brabant worden ‘gewoon’ zieken niet getest. Dit terwijl we wel vaak symptomen hebben gehad. Ik ken zo echt heel veel mensen rond om me heen. Mijn hele familie en ik zelf zijn een dag of 10 geleden ook ziek geweest.
Dus hoe wil je dan vaststellen of wij beter zijn?
Het is wintertijd.
Hoe wil je vaststellen of je covid-19 hebt gehad of gewone griep ?
Dus waarvan ben je genezen ?
We weten "niets".
Nou snap je m; wij weten NIETS
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik snap het añ heel lang.
Zoals ik al schreef, dingen worden hier makkelijk verkeerd begrepen of verkeerd gelezen (en soms ook verkeerd geschreven).
Dus we moeten oppassen voor lange tenen ;)

In mn familie/kennissenkring 3 huisartsen, dus ik krijg wel wat mee.
Ik woon in Spanje, dus volg ook het nieuws hier.
Verder nog een lijntje met Milaan, dus ik durf te zeggen dat ik als gewone burger aardig op de hoogte ben.
Op de HTS ook wiskunde gehad (waarvan ik het meeste echt weer vergeten ben).
En helaad vanwege de ophokplicht (hier wel) en het slechte weer (hier wel) tijd zat om de media te volgen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Geralt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 09:22
Mijn mountainbike: Fatbikers are better bouncers

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 25 maart 2020, 00:31 Ik snap het añ heel lang.
Zoals ik al schreef, dingen worden hier makkelijk verkeerd begrepen of verkeerd gelezen (en soms ook verkeerd geschreven).
Dus we moeten oppassen voor lange tenen ;)

In mn familie/kennissenkring 3 huisartsen, dus ik krijg wel wat mee.
Ik woon in Spanje, dus volg ook het nieuws hier.
Verder nog een lijntje met Milaan, dus ik durf te zeggen dat ik als gewone burger aardig op de hoogte ben.
Op de HTS ook wiskunde gehad (waarvan ik het meeste echt weer vergeten ben).
En herlaad vanwege de ophokplicht (hier wel) en het slechte weer (hier wel) tijd zat om de media te volgen.
Als kenissen en familie zorgen voor kennis mag ik me wel heel erg slim noemen!
Als ik dan ook nog alle media bijhou, in een ander land vertoef en lijntjes in andere landen erop nahoud... Dan ben ik toch zeker wel een deskundige op Corona gebied mag ik stellen.

Wat een bullshit kraam jij uit zeg,
Ik vermoed dat jij over water kunt lopen.

Laat belangrijke info nou door echte deskundige naar buiten gebracht worden, en zelfs DIE kunnen geen eenduidige verklaring, waarschuwing of advies verstrekken.

Als je nu ergens niks aan hebt is 't de diverse media met ook allemaal verschillende wijsheden, afwijkende info, verdraaiingen etc. etc. Als je heel de dag diverse media volgt krijg je hoofdpijn EN hoogmoedswaanzin...(Weet je iig waar 't vandaan komt), maar wordt je geen steek wijzer.
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

BikerBas2 schreef: di 24 maart 2020, 23:47
Alien schreef: di 24 maart 2020, 20:25Wat ik (nogal) mis in de cijfers, zijn de genezingen.
Tja; hier in Brabant worden ‘gewoon’ zieken niet getest. Dit terwijl we wel vaak symptomen hebben gehad. Ik ken zo echt heel veel mensen rond om me heen. Mijn hele familie en ik zelf zijn een dag of 10 geleden ook ziek geweest.
Dus hoe wil je dan vaststellen of wij beter zijn?
Voor de zóveelste keer: daar gaat het (mij, in deze kwestie) helemaal niet om.
Vorsprung durch Pedantik.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Joepie de schreef: di 24 maart 2020, 21:59 Vanuit heel het land en alle lagen uit de bevolking, verspreid over leeftijden tussen de 18 en 88 jaar wordt bloed gegeven. Door de vele (10.000) bloedmonsters te analyseren op de aanwezigheid van antistoffen krijg je een statistisch relevant beeld van de groepsimmuniteit.
Hier ben ik het niet mee eens. Je gaat ervan uit dat bloeddonoren een statistische relevante weerspiegeling van de bevolking vormen, maar dat is absoluut niet het geval. De reden hiervoor is namelijk verantwoordelijkheidsgevoel. Bloeddonoren zijn overwegend mensen die dit meer dan gemiddeld hebben. Zij zijn ook de mensen die de waarschuwingen ter harte zullen nemen en niet onnodig naar buiten zullen gaan en de benodigde afstand zullen aanhouden. Deze groep zal dus minder besmettingen laten zien.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Wie trouwens statistieken wil hebben:

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Wereldwijde statistieken en per land.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1740
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

BikerBas2 schreef: wo 25 maart 2020, 00:05 Om je dan maar even duidelijk te maken hoe erg t is; echt zieke mensen die wel getest zijn genezen verrekte langzaam.
Dat heb je met longontstekingen. Ik ben nog altijd aan het herstellen van die van mij, die ik vorig jaar in Oktober opliep. Ben je pas genezen als je weer helemaal fit bent, of als je het virus hebt 'verslagen'?

Ah, vorig jaar.... Toen veel mensen die nu anderen wijzen op onverantwoord gedrag nog niet wisten hoe je moet niezen/hoesten :lol:
Het is hier geen ponykamp!
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Is dit nu een discussie aan het worden over wie de beste aanpak heeft of blijft het nog een beetje bij de titel corona en mtb'en? Overigens zie ik hier wel veel leerzame uitspraken, dank daarvoor.
Who needs roads when there's dirt
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Mad Wally schreef: wo 25 maart 2020, 10:01
Joepie de schreef: di 24 maart 2020, 21:59 Vanuit heel het land en alle lagen uit de bevolking, verspreid over leeftijden tussen de 18 en 88 jaar wordt bloed gegeven. Door de vele (10.000) bloedmonsters te analyseren op de aanwezigheid van antistoffen krijg je een statistisch relevant beeld van de groepsimmuniteit.
Hier ben ik het niet mee eens. Je gaat ervan uit dat bloeddonoren een statistische relevante weerspiegeling van de bevolking vormen, maar dat is absoluut niet het geval. De reden hiervoor is namelijk verantwoordelijkheidsgevoel. Bloeddonoren zijn overwegend mensen die dit meer dan gemiddeld hebben. Zij zijn ook de mensen die de waarschuwingen ter harte zullen nemen en niet onnodig naar buiten zullen gaan en de benodigde afstand zullen aanhouden. Deze groep zal dus minder besmettingen laten zien.
Zonder bronvermelding klinkt dit voor mij ook als een grote slag in de ruimte. Misschien is het wel waar, misschien zit je er helemaal naast. Misschien zijn het wel overwegend christenen die bloed geven, of part-timers. Ook daar kunnen mensen met kennis van zaken voor corrigeren.

Mijn eerste gedachte trouwens is dat dit niet relevant is omdat degenen die besmet zijn dit ergens via-via hebben opgelopen. Of doen mensen uit verschillende lagen in de bevolking geen handen schudden, samen in de metro staan, elkaar zoenen op een verjaardag?
Laatst gewijzigd door Joepie de op wo 25 maart 2020, 11:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Ja, doei !
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

twowheeler schreef: wo 25 maart 2020, 10:47 Is dit nu een discussie aan het worden over wie de beste aanpak heeft of blijft het nog een beetje bij de titel corona en mtb'en? Overigens zie ik hier wel veel leerzame uitspraken, dank daarvoor.
Dit is een beetje verworden tot de algemene Corona discussie. Het leeft onder de mensen en er is behoeft om er over te praten al dan niet relevant of met of zonder kennis van zaken. Laten we ze gewoon de ruimte geven.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Mad Wally schreef: wo 25 maart 2020, 11:07
twowheeler schreef: wo 25 maart 2020, 10:47 Is dit nu een discussie aan het worden over wie de beste aanpak heeft of blijft het nog een beetje bij de titel corona en mtb'en? Overigens zie ik hier wel veel leerzame uitspraken, dank daarvoor.
Dit is een beetje verworden tot de algemene Corona discussie. Het leeft onder de mensen en er is behoeft om er over te praten al dan niet relevant of met of zonder kennis van zaken. Laten we ze gewoon de ruimte geven.
Yes. Ik lees daarom ook graag mee
Who needs roads when there's dirt
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Geralt schreef: wo 25 maart 2020, 07:42
ThaSingleTrackMastah schreef: wo 25 maart 2020, 00:31 Ik snap het añ heel lang.
Zoals ik al schreef, dingen worden hier makkelijk verkeerd begrepen of verkeerd gelezen (en soms ook verkeerd geschreven).
Dus we moeten oppassen voor lange tenen ;)

In mn familie/kennissenkring 3 huisartsen, dus ik krijg wel wat mee.
Ik woon in Spanje, dus volg ook het nieuws hier.
Verder nog een lijntje met Milaan, dus ik durf te zeggen dat ik als gewone burger aardig op de hoogte ben.
Op de HTS ook wiskunde gehad (waarvan ik het meeste echt weer vergeten ben).
En herlaad vanwege de ophokplicht (hier wel) en het slechte weer (hier wel) tijd zat om de media te volgen.
Als kenissen en familie zorgen voor kennis mag ik me wel heel erg slim noemen!
Als ik dan ook nog alle media bijhou, in een ander land vertoef en lijntjes in andere landen erop nahoud... Dan ben ik toch zeker wel een deskundige op Corona gebied mag ik stellen.

Wat een bullshit kraam jij uit zeg,
Ik vermoed dat jij over water kunt lopen.

Laat belangrijke info nou door echte deskundige naar buiten gebracht worden, en zelfs DIE kunnen geen eenduidige verklaring, waarschuwing of advies verstrekken.

Als je nu ergens niks aan hebt is 't de diverse media met ook allemaal verschillende wijsheden, afwijkende info, verdraaiingen etc. etc. Als je heel de dag diverse media volgt krijg je hoofdpijn EN hoogmoedswaanzin...(Weet je iig waar 't vandaan komt), maar wordt je geen steek wijzer.
Bedankt, nu weet ik meteen hoe ik jou moet inschatten.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gesloten