Corona-praat

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
Jan F.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 25 juni 2018, 17:47
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy

Helaas is het met data verzamelen zo dat je altijd achter de feiten aanloopt.
Soms moeten beslissingen genomen worden op prognoses.
"Regeren is vooruit zien"

Groet, Jan
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Dat ontslaat je niet van de plicht ervoor te zorgen dat je die prognoses maakt op basis van zo gedegen mogelijk onderzoek.
Vorsprung durch Pedantik.
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1003
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Alien schreef: di 24 maart 2020, 23:05 Dat ontslaat je niet van de plicht ervoor te zorgen dat je die prognoses maakt op basis van zo gedegen mogelijk onderzoek.
Waar maak jij dan uit op dat dit niet gebeurt? Journalist van de volkskrant?
Ja, doei !
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Alien schreef: di 24 maart 2020, 23:02 Weerhoudt jou er anders ook niet van zeer stellige uitspraken te doen…
Ik pik hier in Spanje ook wat info op.
En ik probeer de info die ik heb te combineren.
En zoals ik al schreef, soms wordt een uitspraak gekleurd gelezen (en niet gekleurd geschreven).

We hebben hier een heel vervelend ding.
We worden beperkt in onze vrijheid.
Het laatste stukje dat we nog hebben/hadden.
(En hier op het forum gaat het over onze fietsverslaving.)
Want alle symptomen van een verslaving zien we voorbij komen.
Ontkenning, bagatelliseren, ontwijkend gedrag, aggresief gedrag, smoesjes, uitvluchten, onzinnige redenaties, de schuld afschuiven tientallen excuses.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Alien schreef: di 24 maart 2020, 23:05 Dat ontslaat je niet van de plicht ervoor te zorgen dat je die prognoses maakt op basis van zo gedegen mogelijk onderzoek.
Precies, en dan zijn we weer terug bij af.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik hoor net Trump roepen dat hij denk dat de VS er met Pasen weer bovenop zijn...

En hij had het over de griep.
En ik geloof niet dat hij zich erg laat leiden door objectiviteit.

Nu heeft dat weinig met Nederlandse (of Spaanse) beslissingen te maken, maar deze meneer heeft net iets teveel te zeggen waardoor zijn beslissingen en uitspraken wel vervelend uit kunnen pakke .
Laatst gewijzigd door ThaSingleTrackMastah op di 24 maart 2020, 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Joepie de schreef: di 24 maart 2020, 23:10
Alien schreef: di 24 maart 2020, 23:05Dat ontslaat je niet van de plicht ervoor te zorgen dat je die prognoses maakt op basis van zo gedegen mogelijk onderzoek.
Waar maak jij dan uit op dat dit niet gebeurt? Journalist van de volkskrant?
Nee, het feit dat het RIVM die cijfers blijkbaar (naar eigen zeggen) niet bijhoudt.
Vorsprung durch Pedantik.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Of onder de pet houdt.
Wat dan weer een vraag oproept.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Trump mag nu bewijzen wat een groot leider hij is.
.
.
.
.
Ik vrees het ergste voor de VS qua slachtoffers :-(
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1003
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Ik kan me voorstellen dat het praktisch ondoenlijk is om iedereen die zich bij de huisarts meldt met een kuchje of een loopneus een test af te nemen. De test is vrij tijd- en arbeidsintensief en zoals we weten staat de zorg al flink onder druk. Mensen die het ziekenhuis bereiken worden wel getest en daaruit kan je destilleren de aantallen die overlijden en de aantallen die genezen. Van de groep die een paar dagen met een loopneus zit kan je met het onderzoek van Sanquin op goedkopere wijze data vergaren. De verbanden tussen de getallen en de geografische spreiding ervan is voer voor statistici. Op een gegeven moment is een steekproef in je populatie statistisch representatief en voegt meer data niet veel meer aan betrouwbaarheid toe.
Ja, doei !
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Joepie de schreef: di 24 maart 2020, 23:30 ...Op een gegeven moment is een steekproef in je populatie statistisch representatief en voegt meer data niet veel meer aan betrouwbaarheid toe.
Maar dan passeer je gemakshalve de Zuid Koreaanse aanpak, die uiterst effectief bleek.

Maar goed, dat moment zijn we toch al gepasseerd.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
BikerBas2
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1609
Lid geworden op: zo 4 januari 2009, 22:55
Mijn mountainbike: Trek 9.8 Procaliber of Merida Big Nine XT black

daniel1975 schreef: di 24 maart 2020, 19:41 Is er ergens een overzicht met ziekenhuis opnames/dag en IC bezetting?
Ik zie wel eens iets langs schuiven, maar geen vaste plek oid.
Wat ga je daar mee doen? Hier in Brabant hebben we wel overzichten per gemeente. Kijk maar op de sites van omroepbrabant.nl of Brabants dagblad. Vaak staan daar ook aantallen per ziekenhuis bij. Maar die data heb je niet veel aan. Want: alle ziekenhuizen zijn capaciteit aan het bij zetten. Ook veel coronapatienten lagen nog in thuiszorgsituaties. Die worden nu naar deze plekken vervoerd. Daarnaast verplaatsen ziekenhuizen patiënten. Dus aantallen van wat er in ziekenhuizen ligt zeggen niets meer.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ik zou graag willen we dat we op deze discussie konden terugkijken om te zien wie er nu uiteindelijk gelijk had.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
BikerBas2
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1609
Lid geworden op: zo 4 januari 2009, 22:55
Mijn mountainbike: Trek 9.8 Procaliber of Merida Big Nine XT black

Alien schreef: di 24 maart 2020, 20:25 Wat ik (nogal) mis in de cijfers, zijn de genezingen.
Tja; hier in Brabant worden ‘gewoon’ zieken niet getest. Dit terwijl we wel vaak symptomen hebben gehad. Ik ken zo echt heel veel mensen rond om me heen. Mijn hele familie en ik zelf zijn een dag of 10 geleden ook ziek geweest.
Dus hoe wil je dan vaststellen of wij beter zijn?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ad58 schreef: di 24 maart 2020, 23:41 Ik zou graag willen we dat we op deze discussie konden terugkijken om te zien wie er nu uiteindelijk gelijk had.
Als we het overleven hadden de optimisten gelijk.
Anders...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gesloten