Wolfpack tires

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

bijkerk0318 schreef: di 24 maart 2020, 15:38 Harry slinger zit ik nu steeds op 1:01 met de wolfpack, helaas lukt het me maar niet op m'n record te verbreken, maar met de wolfpack gaat dat in de toekomst zeer zeker gebeuren.
Let op: aankomende maanden mogen er geen ambulances bij Harry Slinger komen
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

bouwpakket schreef: di 24 maart 2020, 15:40
bijkerk0318 schreef: di 24 maart 2020, 15:38 Harry slinger zit ik nu steeds op 1:01 met de wolfpack, helaas lukt het me maar niet op m'n record te verbreken, maar met de wolfpack gaat dat in de toekomst zeer zeker gebeuren.
Let op: aankomende maanden mogen er geen ambulances bij Harry Slinger komen
In deze tijd neem ik geen onnodige risico's 😉 het verbreken van mijn p'r doe ik na de corona crisis.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Svebby schreef: vr 20 maart 2020, 20:48 Thanks! De eerste rit was op de standaard meegeleverde sloffen (Maxxis Forekaster's) en grip-wise prima in orde. Nu is dat ook wat ze moeten doen en als ik voornamelijk Dijkgatbosroute en GMA zou rijden dan liet ik ze eronder zitten denk ik, zeker tijdens najaar/winter. Maar die rondjes zijn veel te kort (en weinig uitdagend) om regelmatig te herhalen dus deze overkill-band voor Schoorl/PWN ga ik toch vervangen.
Heb hem afgelopen winters als achterband gereden (2,35) en daar doet hij het geweldig goed, lost modder vlot en heeft voldoende tractie als er geklommen moet worden.

Nu als voorband gemonteerd als test en daar (midden nop is nog 50/60%) doet hij het met weersomstandigheden va afgelopen weken (nat maar niet verzadigde zand/bosgrond) goed.

Afgelopen week op droge zanderige route (Haaksbergen) op de droge met stoffige bovenlaag merk je wel dat hij sneller gaat schuiven in bochten.

Ofwel ik gooide die Forekasters niet zomaar in de hoek ;-) (hooguit tot de herfst weer zijn intrede doet)
MTBarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 478
Lid geworden op: zo 20 januari 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 999rslGrand, focus raven 29'er
Contacteer:

Hi. Michiel. Voor mijn gevoel kan bij jou de druk nog wel naar beneden.

Voor wat betreft het losse spul. Ik rij dan liever met banden die weinig profiel hebben. Mijn gevoel is dat deze dan meer grip geven.
MTB Utrechtse heuvelrug
Kaart MTBUH
Algemene Facebookpagina
Homepage MTB Utrechtse Heuvelrug
Alle routes op Google maps:
http://goo.gl/hfe2PT
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

MTBarc schreef: di 24 maart 2020, 19:16 Voor wat betreft het losse spul. Ik rij dan liever met banden die weinig profiel hebben. Mijn gevoel is dat deze dan meer grip geven.
Ook mijn ervaring
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

MTBarc schreef: di 24 maart 2020, 19:16 Hi. Michiel. Voor mijn gevoel kan bij jou de druk nog wel naar beneden.

Voor wat betreft het losse spul. Ik rij dan liever met banden die weinig profiel hebben. Mijn gevoel is dat deze dan meer grip geven.
Binnenkort ga ik tubeless, dan kan ik veilig de druk verlagen zonder dat mijn velgen kapot gaan. Wat voor druk is realistisch en haalbaar met mijn gewicht?

Voor de zomer maanden zou de speed denk ik beter zijn of niet? In de herfst en winter de race. Wel vervelend om banden te verwisselen als ze tubeless zijn, of valt dat wel mee qua rotzooi met de latex?

Heeft iemand toevallig een band wolfpack speed te koop? :bier:
MTBarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 478
Lid geworden op: zo 20 januari 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 999rslGrand, focus raven 29'er
Contacteer:

Scherp. Had niet gedacht aan binnenband.
1.5-1.4

Ja tubeless geeft zooi
MTB Utrechtse heuvelrug
Kaart MTBUH
Algemene Facebookpagina
Homepage MTB Utrechtse Heuvelrug
Alle routes op Google maps:
http://goo.gl/hfe2PT
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

bijkerk0318 schreef: di 24 maart 2020, 20:42
MTBarc schreef: di 24 maart 2020, 19:16 Hi. Michiel. Voor mijn gevoel kan bij jou de druk nog wel naar beneden.

Voor wat betreft het losse spul. Ik rij dan liever met banden die weinig profiel hebben. Mijn gevoel is dat deze dan meer grip geven.
Binnenkort ga ik tubeless, dan kan ik veilig de druk verlagen zonder dat mijn velgen kapot gaan. Wat voor druk is realistisch en haalbaar met mijn gewicht?

Voor de zomer maanden zou de speed denk ik beter zijn of niet? In de herfst en winter de race. Wel vervelend om banden te verwisselen als ze tubeless zijn, of valt dat wel mee qua rotzooi met de latex?

Heeft iemand toevallig een band wolfpack speed te koop? :bier:
Marc heeft een test set
Svebby
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: ma 9 maart 2020, 18:20
Mijn mountainbike: Cube LTD Race '16 - Canyon Neuron CF 9.0 '20

Dutch schreef: di 24 maart 2020, 16:17
Ofwel ik gooide die Forekasters niet zomaar in de hoek ;-) (hooguit tot de herfst weer zijn intrede doet)
Dat is inmiddels ook mijn gedachte. De WP Race en Speed (beide 2.25) zijn besteld en ga ik dus testen. Als ze echt zo goed bevallen dan denk ik erover om ze door te schuiven naar mijn CubeHT want die kunnen wel nieuw rubber gebruiken. Dan bestel ik voor de Neuron, als ze er straks zijn, dezelfde combi maar dan de 2.4. Misschien besluit ik toch de door Lars voorgestelde Speed/Speed optie. Eerst de Race/Speed testen. Zal allicht beter gaan nu dan mijn eerste testritten op de 2x Forekasters :wink:

Ben erg benieuwd naar het op lagere druk rijden omdat ik dat met de Schalwbe's die nu op mijn HT zitten niet fijn vond. Daar reed ik altijd iets harder...niet nauwkeurig gemeten, mijn manometer is kaduuk. Moet ik ook maar snel een nieuwe voor regelen.

Genoeg uit te proberen voorlopig.
Repetition is the mother of all skill
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

MTBarc schreef: di 24 maart 2020, 20:59 Scherp. Had niet gedacht aan binnenband.
1.5-1.4

Ja tubeless geeft zooi
Hmm, dan misschien toch maar met binnenband blijven rijden. In Nederland rij je toch nooit lek, in het buitenland helaas wel 🤔 keuzes, altijd lastig haha
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

bouwpakket schreef: di 24 maart 2020, 21:03
bijkerk0318 schreef: di 24 maart 2020, 20:42

Binnenkort ga ik tubeless, dan kan ik veilig de druk verlagen zonder dat mijn velgen kapot gaan. Wat voor druk is realistisch en haalbaar met mijn gewicht?

Voor de zomer maanden zou de speed denk ik beter zijn of niet? In de herfst en winter de race. Wel vervelend om banden te verwisselen als ze tubeless zijn, of valt dat wel mee qua rotzooi met de latex?

Heeft iemand toevallig een band wolfpack speed te koop? :bier:
Marc heeft een test set
Is er zelfs een test set? Wat een luxe :wink: Waar kan ik Marc vinden?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

bijkerk0318 schreef: di 24 maart 2020, 21:34
bouwpakket schreef: di 24 maart 2020, 21:03
Marc heeft een test set
Is er zelfs een test set? Wat een luxe :wink: Waar kan ik Marc vinden?
Zoek niet naar Marc, Marc vindt jou... 8)


Nog fanatieker graven, dan moet je hem wel tegenkomen!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Lars TB schreef: di 24 maart 2020, 21:50
bijkerk0318 schreef: di 24 maart 2020, 21:34

Is er zelfs een test set? Wat een luxe :wink: Waar kan ik Marc vinden?
Zoek niet naar Marc, Marc vindt jou... 8)


Nog fanatieker graven, dan moet je hem wel tegenkomen!
Graaf een gat in de track van Leersum en hij is binnen 5 min bij je
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

bijkerk0318 schreef: di 24 maart 2020, 21:32
MTBarc schreef: di 24 maart 2020, 20:59 Scherp. Had niet gedacht aan binnenband.
1.5-1.4

Ja tubeless geeft zooi
Hmm, dan misschien toch maar met binnenband blijven rijden. In Nederland rij je toch nooit lek, in het buitenland helaas wel 🤔 keuzes, altijd lastig haha
Op de UHR kun je met jouw gewicht makkelijk met dat soort drukken met een biba blijven rijden. Die biba is zelfs nog een tikje extra bescherming van je velg! Hooguit rijd je dan lek bij een doorslag, bij tubeless dan vaak net niet. Maar je moet wel heel ongelukkig die boomwortel raken wil je dat overkomen op de rondjes bij jou.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

bijkerk0318 schreef: di 24 maart 2020, 20:42 Heeft iemand toevallig een band wolfpack speed te koop? :bier:
Ik zou eerst gewoon die Vittoria oprijden, ook een zeer goede band!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie