Vaste routes Den Treek Henschoten - Leusden en Woudenberg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

NelizRijn schreef: ma 23 maart 2020, 12:06 Die afdaling en lange klim bij piramide had precies andersom gemoeten nu is dit saai.
Eens
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Horsthil schreef: ma 23 maart 2020, 13:15
NelizRijn schreef: ma 23 maart 2020, 12:06 Die afdaling en lange klim bij piramide had precies andersom gemoeten nu is dit saai.
Eens
Dat vindt iedereen geloof ik.. ze hebben inmiddels zoveel wandel paden dichtgegooid bij de Treek dat het lijkt of het de bedoeling is om juist meer conflicten te creëren tussen wandelaars en fietsers..
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Rutger S schreef: ma 23 maart 2020, 19:10
Horsthil schreef: ma 23 maart 2020, 13:15

Eens
Dat vindt iedereen geloof ik.. ze hebben inmiddels zoveel wandel paden dichtgegooid bij de Treek dat het lijkt of het de bedoeling is om juist meer conflicten te creëren tussen wandelaars en fietsers..
Een paar reacties op FB van Den Treek

"Ik weet dat het in tijden van corona een onbelangrijk ding is, maar juist door de crisis zijn wij meer aan het wandelen op de Treek en schrikken nogal van de enorme impact die het mbt traject heeft. Er zijn allerlei kleine wandelpaden gebarricadeerd door aangrenzende bomen erover te leggen zodat de mtb 'ers daar niet komen, maar het is zoveel dat je er ook niet meer kunt wandelen en dus gedwongen bent om op het ruiterpad of nieuw aangelegde mbt pad te wandelen. Zo komen we elkaar juist tegen.

Of is dat juist de bedoeling? Dat wandelaars niet meer welkom zijn op de Treek? En wat doet dit straks met de pasgeboren reekalfjes eind april? Al deze langs razende, vaak luid sprekende fietsers?"



" Fijn voor MTB-ers dat er voor hen routes zijn aangelegd, maar voor wandelaars een ramp. Er zijn stukken waar je om de 30 meter op een kruising met de MTB route komt. Mooie wandelpaden zijn geheel of deels veranderd in MTB pad. Daarnaast zijn een aantal mooie wandelpaden gebarricadeerd met bomen om MTB-ers te weren, maar dus ook voor wandelaars niet meer toegankelijk. Ook zie ik nog veel MTB-ers over wandelpaden rijden. Voor wandelaars is wandelen in Den Treek een gevaarlijke onderneming geworden. Ik kwam elke dag in Den Treek om te genieten van het bos en de rust, maar dat is nu voorbij. Om de haverklap schrik je van langsrazende MTB-ers. Ik word hier erg verdrietig van en ik denk velen met mij."
Laatst gewijzigd door bouwpakket op ma 23 maart 2020, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

bouwpakket schreef: zo 22 maart 2020, 20:50 Ik vind Den Treek momenteel een Corona risico. Zoveel takken nog over de track (en in je smoel)....

En de eerste vandalen zijn ook al bezig. Een aantal boompjes over de brede afdaling na de piramide
Tja dat pad.. we hebben het er nog over gehad tijdens ons ritje.. heeft nog lang geduurd. . ik denk niet dat dat pad lang in de route blijft zitten. :) De bocht onderaan naar links is ook leuk vd zomer als er net groepje wandelaars loopt die je niet kan zien.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

bouwpakket schreef: ma 23 maart 2020, 19:14
Rutger S schreef: ma 23 maart 2020, 19:10

Dat vindt iedereen geloof ik.. ze hebben inmiddels zoveel wandel paden dichtgegooid bij de Treek dat het lijkt of het de bedoeling is om juist meer conflicten te creëren tussen wandelaars en fietsers..
Een paar reacties op FB van Den Treek

"Ik weet dat het in tijden van corona een onbelangrijk ding is, maar juist door de crisis zijn wij meer aan het wandelen op de Treek en schrikken nogal van de enorme impact die het mbt traject heeft. Er zijn allerlei kleine wandelpaden gebarricadeerd door aangrenzende bomen erover te leggen zodat de mtb 'ers daar niet komen, maar het is zoveel dat je er ook niet meer kunt wandelen en dus gedwongen bent om op het ruiterpad of nieuw aangelegde mbt pad te wandelen. Zo komen we elkaar juist tegen.

Of is dat juist de bedoeling? Dat wandelaars niet meer welkom zijn op de Treek? En wat doet dit straks met de pasgeboren reekalfjes eind april? Al deze langs razende, vaak luid sprekende fietsers?"



" Fijn voor MTB-ers dat er voor hen routes zijn aangelegd, maar voor wandelaars een ramp. Er zijn stukken waar je om de 30 meter op een kruising met de MTB route komt. Mooie wandelpaden zijn geheel of deels veranderd in MTB pad. Daarnaast zijn een aantal mooie wandelpaden gebarricadeerd met bomen om MTB-ers te weren, maar dus ook voor wandelaars niet meer toegankelijk. Ook zie ik nog veel MTB-ers over wandelpaden rijden. Voor wandelaars is wandelen in Den Treek een gevaarlijke onderneming geworden. Ik kwam elke dag in Den Treek om te genieten van het bos en de rust, maar dat is nu voorbij. Om de haverklap schrik je van langsrazende MTB-ers. Ik word hier erg verdrietig van en ik denk velen met mij."
Is het al tijd voor een i told you so?
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Overigens al je als wandelaar in de treek komt voor de rust heb je wel een plaat voor je kop want het ziet zwart vd wandelaars..altijd al..
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Tja, dat is wel het beleid: paden gaan dicht, natuur meer ruimte. Niks mis mee denk ik, maar misschien hadden ze dat ook aan de wandelaars moeten vertellen en niet alleen op de mtb site moeten communiceren
Willem12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 25 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Salsa Spearfish + Surly Ogre
Contacteer:

bouwpakket schreef: ma 23 maart 2020, 19:14 "Ik word hier erg verdrietig van en ik denk velen met mij."
Nee, dat denk ik niet. Helemaal niet zelfs. "velen met mij" ......

Heeft Treek ook officiele feedback kanalen behalve via die Amerikaanse data handelaar?
...en jullie dachten dat "ATX 830 bestuurder" erg was...
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Horsthil schreef: ma 23 maart 2020, 20:02 Tja, dat is wel het beleid: paden gaan dicht, natuur meer ruimte. Niks mis mee denk ik, maar misschien hadden ze dat ook aan de wandelaars moeten vertellen en niet alleen op de mtb site moeten communiceren
Communiceren zei je? :D
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Rutger S schreef: ma 23 maart 2020, 19:20 Overigens al je als wandelaar in de treek komt voor de rust heb je wel een plaat voor je kop want het ziet zwart vd wandelaars..altijd al..
Niet overal, gisteren rond 13:00 erg weinig mensen tegen gekomen tijdens het wandelen.
Rond 17:00 was het overigens op de route ook lekker rustig.
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Willem12 schreef: ma 23 maart 2020, 21:30 Heeft Treek ook officiele feedback kanalen behalve via die Amerikaanse data handelaar?
E-mail en ik kan je verzekeren dat daar zat geklaagd wordt/zal worden
At1 schreef: ma 23 maart 2020, 21:32
Horsthil schreef: ma 23 maart 2020, 20:02 Tja, dat is wel het beleid: paden gaan dicht, natuur meer ruimte. Niks mis mee denk ik, maar misschien hadden ze dat ook aan de wandelaars moeten vertellen en niet alleen op de mtb site moeten communiceren
Communiceren zei je? :D
:winkie:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8039
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Logisch toch, wandelaats betalen immers niet. Mtb’ers wel. Directeur/ceo wil ook een boterham met beleg :wink:
Laatst gewijzigd door Jurriaan op di 24 maart 2020, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Jurriaan schreef: ma 23 maart 2020, 23:05 Logisch toch, wandelaats betalen immers niet. Mtb’ers wel. Fleur wil ook een boterham met beleg :wink:
Denk dat je wel gelijk hebt. De betalende klant gaat voor en de subsidieklant kan wachten
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Maatregelen treffen voor het wild om de kale plekken ontstaan door de noodkap te compenseren. Vindt ik niet vreemd.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

corex schreef: di 24 maart 2020, 09:44 Maatregelen treffen voor het wild om de kale plekken ontstaan door de noodkap te compenseren. Vindt ik niet vreemd.
Maar ik heb nergens gelezen dat het met noodkap te maken heeft?
Plaats reactie