NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Als forumdokter Aurelius correct citeer dan loop je met fietsen geen groot risico, zolang je je maar aan de RIVM regels houdt: Afstandhouden.
10x beter dan met z'n allen naar de k-bouwmarkt of het k-tuincentrum. Ga ook maar even niet naar de vuilstort.

Qua parcours is de wind op dit moment onze grootste vriend: harde föhn erop, dan droogt alles. Alle paden die eerder deze week nog halfnat waren, waren vandaag droog. En wat eerder deze week nat was, was vandaag half droog.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ik heb nog wat mondspoelzeep over Bert... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Die harde wind zorgt er ook voor dat alles sneller droog/mul wordt..

Is het zo dat het voorjaar ook eerder gestart is en dus ook de bospompen?
Dan is de gevallen neerslag zo weg natuurlijk als de bomen beginnen uit te lopen.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik wil best afstand houden -ik ben er eigenlijk best goed in- maar dan moeten die idioten niet in paartjes of groepjes op de track gaan staan.

Vooruit, dit was op Den Treek maar dat topic kon ik zo gauw niet vinden.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Kapitein Iglo schreef: zo 22 maart 2020, 08:20 Ik wil best afstand houden -ik ben er eigenlijk best goed in- maar dan moeten die idioten niet in paartjes of groepjes op de track gaan staan.

Vooruit, dit was op Den Treek maar dat topic kon ik zo gauw niet vinden.
Op Zeist deed men niet anders, ik ben het bos uit gereden en over de weg verder. Waar de wielrenners hetzelfde deden. Met pelotons te gelijk over het asfalt. Die waren makkelijker te ontwijken.
Kamibassie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 536
Lid geworden op: do 18 december 2008, 19:04
Mijn mountainbike: is matzwart en komt aus Deutschland

Rayb81 schreef: za 21 maart 2020, 23:01
Is het zo dat het voorjaar ook eerder gestart is en dus ook de bospompen?
Dan is de gevallen neerslag zo weg natuurlijk als de bomen beginnen uit te lopen.
Yup! bospompen staan volop aan, kijk maar eens naar sommige wortels waar de bast afgereden is. daar stroomt volop sap uit!
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Vaders met kinderen, het blijft woensdagmiddag, enkel de moeders zijn ingeruild voor vaders. En nieuw pubers 8) En die droegen een helm :-q Het was dus relaxt op Zeist. Ontspannen sfeer, elkaar de ruimte geven en vriendelijk groeten.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Jurriaan schreef: wo 25 maart 2020, 19:46 Vaders met kinderen, het blijft woensdagmiddag, enkel de moeders zijn ingeruild voor vaders. En nieuw pubers 8) En die droegen een helm :-q Het was dus relaxt op Zeist. Ontspannen sfeer, elkaar de ruimte geven en vriendelijk groeten.
Het komt over alsof je er verbaasd over bent dat het zo relaxed was en alles???
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Tot mijn spijt moeten wij op last van de terreinbeheerders onze onderhoudsinspanningen tot nader order stopzetten. Dat geldt niet alleen voor ons, maar voor alle vrijwilligers, dus ook de mensen die planten en dieren inventariseren en daarvoor zelfstandig en alleen op pad gaan. We werken even niet meer aan de trails. Mocht je iets zien wat normaliter actie vraagt, meldt het dan hier, dan bedenken wij een oplossing zoals omleiden, afzetten of iets anders.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

RoySmit schreef: wo 25 maart 2020, 21:45
Jurriaan schreef: wo 25 maart 2020, 19:46 Vaders met kinderen, het blijft woensdagmiddag, enkel de moeders zijn ingeruild voor vaders. En nieuw pubers 8) En die droegen een helm :-q Het was dus relaxt op Zeist. Ontspannen sfeer, elkaar de ruimte geven en vriendelijk groeten.
Het komt over alsof je er verbaasd over bent dat het zo relaxed was en alles???
Er zijn wel eens zondagochtenden dat de sfeer een tikkie meer Strava minded is :wink:
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Jurriaan schreef: wo 25 maart 2020, 22:33
RoySmit schreef: wo 25 maart 2020, 21:45

Het komt over alsof je er verbaasd over bent dat het zo relaxed was en alles???
Er zijn wel eens zondagochtenden dat de sfeer een tikkie meer Strava minded is :wink:
Eens?,1 van de reden dat ik op zondagmiddag , tegen de avond ga rijden, mits het jaargetijde.

De Strava ridders met bel :( , zijn op de ochtend tig ....
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Maaruh, misschien is deze vraag al beantwoord maar hoe druk is het nu gemiddeld doodeweeks?

Ik wilde misschien met mijn gezin (ik, vriendin en zoontje)een rondje ergens op de UHR gaan doen.

Als het er nu doordeweeks zo uitziet als een gemiddelde zaterdag/zondag ochtend dan blijf ik thuis.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Denk dat het moeilijk is in te schatten met deze "crisis"...
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ja daarom, vandaar de vraag aan mensen die misschien de afgelopen 2 weken doordeweeks zijn gaan fietsen.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

maverick76 schreef: do 26 maart 2020, 09:51 Ja daarom, vandaar de vraag aan mensen die misschien de afgelopen 2 weken doordeweeks zijn gaan fietsen.
jawel, afgelopen dinsdagmiddag gefietst , drukker als normaal, maar niet een zondag morgentje , gemoedelijke sfeer ...
Vorige week donderdagmiddag idem .

Maar nogmaals is geen garantie, have fun :-q
Laatst gewijzigd door Snelle Buffer op do 26 maart 2020, 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Plaats reactie