Corona-praat

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
Gebruikersavatar
RobBoZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: za 8 september 2007, 00:40
Mijn mountainbike: is smerig.

aurelius schreef: wo 18 maart 2020, 12:07 ...
Juist, dat bedoel ik nu precies te zeggen.

Als mensen deze periode nu eens niet als extra vakantie gaan zien om gezellige dingen met elkaar te gaan doen maar sociaal contact vermijden dan hoeft het helemaal niet zo druk te zijn.

Die mountainbiker die solo een rondje doet heeft een stuk minder impact op de situatie als de hele hordes mensen die nu lekker aan het socializen zijn omdat ze nu eens allemaal tegelijk vrij zijn.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

RobBoZ schreef: wo 18 maart 2020, 12:19
aurelius schreef: wo 18 maart 2020, 12:07 ...
Juist, dat bedoel ik nu precies te zeggen.

Als mensen deze periode nu eens niet als extra vakantie gaan zien om gezellige dingen met elkaar te gaan doen maar sociaal contact vermijden dan hoeft het helemaal niet zo druk te zijn.

Die mountainbiker die solo een rondje doet heeft een stuk minder impact op de situatie als de hele hordes mensen die nu lekker aan het socializen zijn omdat ze nu eens allemaal tegelijk vrij zijn.
We bedoelen min of meer hetzelfde, maar je gaat bij je laatste opmerking wederom de fout in: er wordt gevraagd of je risico's wilt vermijden zodat je niet in het ziekenhuis terecht komt. Zodat er geen onnodige extra belasting van het ziekenhuis personeel is. Zodat inderdaad ook die gips-verpleger bij kan springen op de drukke corona-afdeling.

Ze zeggen ook al gewone operaties af (en willen die niet vervangen zien worden door gebroken botten):
https://www.nu.nl/rotterdam/6038464/maa ... aties.html
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
RobBoZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: za 8 september 2007, 00:40
Mijn mountainbike: is smerig.

Denk dat we het allemaal wel eens zijn over het doel.
Overbelast de ziekenhuizen niet.

Maar dan heb je de groep mensen die nogsteeds gezellig met elkaar om gaan die tegen de solo sporter zeggen dat ze geen risico moeten nemen om overbelasting door letsel.

En de solo sporter die tegen de groep "gezellig met elkaar weg" mensen zegt blijf eens bij elkaar uit de buurt om het ziekenhuis niet te overbelasten met nieuwe corona gevallen.

Maar de realiteit is natuurlijk dat beide gevallen even belangrijk zijn.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Zolang we geen complete lockdown krijgen blijf ik gewoon fietsen. Kan al niet naar de sportschool en als ik ook al niet meer kan fietsen gaat het echt niet helemaal goed qua beweging en energie niet kwijt kunnen.

Gelukkig hebben we in NL toch geen technische nekbreekroutes dus gevaar lopen we ook niet om overbodig een ziekenhuisbed in beslag te gaan nemen. Toch zal ik wel extra opletten nu en echt zo min mogelijk risico nemen.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Dan voorlopig "De Drop van Dorst" maar links laten liggen. :winkie:
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Giant-E schreef: wo 18 maart 2020, 17:15 Dan voorlopig "De Drop van Dorst" maar links laten liggen. :winkie:
Die kan inderdaad echt niet meer nu.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Die zou inderdaad gesloten moeten worden :winkie:

Wat betreft de inzetbaarheid van gipsmeesters, dat zijn zover ik ze ken allemaal ervaren verpleegkundigen of Fysiotherapeuten, en die kun je ook prima elders inzetten.
Daarbij, als jij je arm breekt, okee dan valt het wel mee en sta je zo weer buiten, maar moeten we je laten liggen als je bij boomknuffelen wat ribben breekt en daarom zuurstof nodig hebt op een bed die we liever aan iemand anders hadden gegeven?
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

RobBoZ schreef: wo 18 maart 2020, 16:16 Denk dat we het allemaal wel eens zijn over het doel.
Overbelast de ziekenhuizen niet.

Maar dan heb je de groep mensen die nogsteeds gezellig met elkaar om gaan die tegen de solo sporter zeggen dat ze geen risico moeten nemen om overbelasting door letsel.

En de solo sporter die tegen de groep "gezellig met elkaar weg" mensen zegt blijf eens bij elkaar uit de buurt om het ziekenhuis niet te overbelasten met nieuwe corona gevallen.

Maar de realiteit is natuurlijk dat beide gevallen even belangrijk zijn.
Waarbij de solosporter nog -rustig- solo kan gaan sporten en daarmee dus geen risico neemt.

Waarbij de groep "gezellig met elkaar weg/socializen"... per definitie een risico neemt.
Het schijnt gezellig druk te zijn geweest in heel veel bouwmarkten, hele gezinnetjes op pad, want de kinderen zitten ook thuis. Als mensen daar niet voldoende stil bij staan zal een bouwmarkt zelf verantwoordelijkheid moeten nemen: dicht gaan. Enkele winkels en grotere ketens doen dat al. Of de overheid moet beslissen: sluiten.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Rogier13
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: do 9 mei 2019, 19:45

Ik zit in de werktijdverkorting en ben vanmiddag uiteraard gaan mountainbiken 8) . Heerlijk weertje, lekker door het heuvelland gebiked. Tot mijn verbazing geen mens te zien totdat ik op de terugweg de bewoonde wereld aandoe, centrum Gulpen, hier kon je over de koppen lopen. Mensen neem je verantwoording, blijf lekker een beetje bij elkaar uit de buurt. :evil:
Canyon Lux Trail - Swett Smockelaer - Kona Honzo ST
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Ik denk dat een hoop mensen de ernst van de situatie niet begrijpen (of willen begrijpen). Blijkbaar kan niemand thuis blijven uit verveling en dan gaan ze massaal shoppen. Ook ouderen die gewoon op straat lopen alsof er niks aan de hand is. Dan is solo door de bossen fietsen nog wel het meest veilige wat je kan doen.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

aurelius schreef: wo 18 maart 2020, 18:22 Waarbij de groep "gezellig met elkaar weg/socializen"... per definitie een risico neemt.
Het schijnt gezellig druk te zijn geweest in heel veel bouwmarkten, hele gezinnetjes op pad, want de kinderen zitten ook thuis. Als mensen daar niet voldoende stil bij staan zal een bouwmarkt zelf verantwoordelijkheid moeten nemen: dicht gaan. Enkele winkels en grotere ketens doen dat al. Of de overheid moet beslissen: sluiten.
Ja, Ikea heeft bv alle vestigingen in NL gesloten.
Alleen het is een beetje dweilen met de kraan open, op FB zag ik foto`s van de horeca bij de LDD die gesloten zijn maar waarvan het terras toch bomvol zat met wandelaars, MTBers en racefietsers.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Volgende week echt alles wat niet noodzakelijk is dicht lijkt me dan ook onafwendbaar...... Gelukkig heb ik dan net genoeg materiaal bij elkaar om de komende 3 weken geheel solitair door te kunnen bouwen. Maar mensen lijken het echt niet te snappen, en zó moeilijk is het nou tóch ook weer niet....
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Met alle regels en handhaving daarvan is het ongeveer hetzelfde. Niet 100% houdt zich er aan. Dat kan alleen in China en N-Korea. Verbaas je erover. Loop door en doe zelf verstandig.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ik ben deze week al 3 keer in de praxis geweest en in het tuincentrum, doe ik nog wat in deze shitzooi en ik snap het prima.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Wij hebben vandaag ook verf gehaald om de binnenboel te schilderen, dat stond al wat zomers op het progam die we lekker hebben gefietst :winkie: , maar zijn juist naar een kleine zaak in de buurt gegaan. Middenstand heeft het zwaar genoeg (en daar was het rustig).

Bij Bikeplanet helaas voor de zoveelste keer geweest i.v.m. een garantie-ding en daar was de deur dicht zodat er maar 1persoon per keer in mag. Werkt ook.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gesloten