Amazon.nl

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Pbro
All rounder
All rounder

vr 13 maart 2020, 15:57

ThaSingleTrackMastah schreef:
wo 11 maart 2020, 14:28
Nee, ze pompen er gewoon een sloot geld in om de markt te veroveren.
Als coolblue en bol buitenspel zijn gezet stijgen de prijzen vanzelf weer, dubbel en dwars.
Precies dit is het geval! Arjan Lubach heeft er een paar weken terug nog een mooi stukje over gemaakt.
https://youtu.be/VIc5crNUBBU
Be Nice, Say Hi!
ThaSingleTrackMastah
Genius
Genius
Mijn mountainbike: Is stoffig
Contacteer:

za 14 maart 2020, 00:53

Jamis Diablo schreef:
vr 13 maart 2020, 13:44
Eens met bovenstaande, maar hoe weten we nu of die NL of DE webshops zoveel beter zijn?
BOL zet ook alle leveranciers financieel onder druk, en de spullen worden geleverd door uitgeknepen ZZP'ers.
Veel NL webshops hebben Europese of globale eigenaren, en die zijn niet zo groot geworden door iedereen in de keten het beste te gunnen.
Blijft toch lastig om te achterhalen welke shops netjes handelen.
De webshops die wij voor onze fietshobby gebruiken zijn uit de kluiten gewassen middenstanders.
Die zijn van een ander kaliber dan Amazon.
En ze hebben nog steeds geen monopoliepositie. Uiteraard willen ze geld verdienen, klanten binden enz, maar dat gaat nog steeds volgens de ouderwetse spelregels.
Ja, ze zijn zware concurrentie voor de fietsenmaker om de hoek, maar bedenk dat 9 vd 10 ook gewoon als fietsenwinkel begonnen zijn.
Ze waren zo slim om op het juiste moment een webshop te openen en zo hebben ze hun positie op het web reeds lang geleden veilig gesteld.
De meeste fietsenmakers hebben die mogelijkheid laten liggen, uit onwetendheid of vanwege een verkeerde inschatting. (Of gewoon uit gemakzucht, wie zal het zeggen.)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Frank Z
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Er bestaat geen 'nieuw zwart'.

di 31 maart 2020, 16:02

Jamis Diablo schreef:
Aansluitend op bovenstaande, mss off topic, laatst bij BC, hier om de hoek, gebruik gemaakt van een laagste prijs-garantie. Na toekenning en levering heeft vervolgens de webshop waar ik die lagere prijs zag, de prijs opgetrokken. Mijn vraag is of dat dwingenderwijs is gebeurd door Shimano, op instigatie van BC? Ik vermoed van wel.

Maar ik sluit me helemaal aan bij Kaasopjepannekoek en kermit.
Elvander
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: N=Cube Ams Fully N+1=Intense Spider 275C-SL

di 31 maart 2020, 16:06

Ik zag bij R2 ook dat een aantal Shimano sets duurder zijn geworden.
Misschien toch tekorten ivm corona.
Ze vertelden dat ze ook moeite hebben om leveringen van Hope binnen te krijgen.
Mijn bestelling had daardoor ook vertraging opgelopen maar komt nu toch mijn kant op :-q
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V1 & V4, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

di 31 maart 2020, 19:11

Frank Z schreef:
di 31 maart 2020, 16:02
Jamis Diablo schreef:
Aansluitend op bovenstaande, mss off topic, laatst bij BC, hier om de hoek, gebruik gemaakt van een laagste prijs-garantie. Na toekenning en levering heeft vervolgens de webshop waar ik die lagere prijs zag, de prijs opgetrokken. Mijn vraag is of dat dwingenderwijs is gebeurd door Shimano, op instigatie van BC? Ik vermoed van wel.

Maar ik sluit me helemaal aan bij Kaasopjepannekoek en kermit.
Ik vermoed dat BC dat soort zaken meldt bij hun toeleverancier en die op hun beurt bij die andere site. Ik heb dat ik gemerkt met wat onderdelen
baron062
Moderator
Moderator
Mijn mountainbike: 101mk1/601mk2/29+ Pinion into the making

di 31 maart 2020, 19:18

Specialized doet dit ook.
Is het goed? Voor de notoire shopper niet. Voor de shop wel... maar tegen kartelvorming bestaan wat wetten...
ThaSingleTrackMastah
Genius
Genius
Mijn mountainbike: Is stoffig
Contacteer:

di 31 maart 2020, 20:19

Tijdje terug was bij Wiggle ook Shimano spul erg goedkoop. (XT voor SLX prijzen)
Dat was kort daarna ook weer voorbij.
Ik denk niet dat Wiggle (UK) dezelfde (reguliere) toeleverancier heeft als BC of r2 (D).
Maar wellicht is er najaar 2019 een flinke partij op de markt gedumpt ?

(Wat heeft dit nog met Amazon te maken?)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie