ook een keuze maken

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
P@ulQ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 4 januari 2019, 14:42

Ik gooi 'm ook maar eens in de groep...
Op de shortlist staan deze 2, welke zie ik over het hoofd?
Ik zoek meer een trail georiënteerde fiets, rij vnl. in dezelfde omgeving als Wouter (Pagani)
https://silverbacklab.com/bike-model/mo ... slade-comp

https://www.orbea.com/nl-nl/fietsen/mou ... laufey-h30

Budget tussen de €1000,- en €1400,- max en niet graag een 'doorsnee/mainstream' merk

Naar mijn idee is de Orbea iets beter afgemonteerd en zou ik die gemakkelijker kunnen kopen want de Orbea dealer is om de hoek in Roermond voor de Silverback zou ik iets meer ‘moeite’ moeten doen
Shredwithcare
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 26 juli 2019, 20:57
Mijn mountainbike: Canyon Spectral Al 6 2022

Inderdaad is de orbea een stukje mooier afgemonteerd. Vind je het erg dat je fietsen niet kunt testen? Anders zijn er heel veel prachtige opties uit Engeland bijvoorbeeld een nukeproof, ragley of een vitus. Deze fietsen worden allemaal via wiggle/chain reaction cycles verkocht. Zelf heb ik hier erg goede ervaringen mee, maar ik weet niet hoe het zit met hun retourbeleid.
P@ulQ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 4 januari 2019, 14:42

Met ‘blind kopen’ zou ik geen moeite hebben. Vanuit Duitsland heb je natuurlijk ook Radon en Canyon die een optie zouden kunnen zijn maar in mijn ogen alweer ‘gemeengoed’
Vwb retouren naar de UK zou ik me eens moeten verdiepen idd.
Mijn keuze zal ook grotendeels gebaseerd zijn op ‘bang for my buck’ maar een afleverklare fiets vanuit de LBS vind ik ook wel weer een voordeel.
Shredwithcare
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 26 juli 2019, 20:57
Mijn mountainbike: Canyon Spectral Al 6 2022

P@ulQ schreef: wo 11 maart 2020, 18:31 Met ‘blind kopen’ zou ik geen moeite hebben. Vanuit Duitsland heb je natuurlijk ook Radon en Canyon die een optie zouden kunnen zijn maar in mijn ogen alweer ‘gemeengoed’
Vwb retouren naar de UK zou ik me eens moeten verdiepen idd.
Mijn keuze zal ook grotendeels gebaseerd zijn op ‘bang for my buck’
In dit geval kan je een virus sentier niet verslaan. Mijn broer heeft er 1. Echt een fijne hardtail. Toen ook de keuze gebaseerd op value, en geen moment spijt van gehad. Zeker de 2020 vr versie is echt een goede spec voor het geld. Zeker 500 euro goedkoper dan een groot merk als commencal of kona in deze categorie.
P@ulQ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 4 januari 2019, 14:42

Top, bedankt voor je tip!
Nog meer keuzestress 🤣
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

De One One Scandal zou ook een mooie optie kunnen zijn. Ook vanuit de UK, dat dan wel. Maar wel mooi afgemonteerd voor het geld.

https://www.planetx.co.uk/i/q/CBOOSCSX/ ... ntain-bike

Zelf heb ik een frame opgebouwd in de maat XL:
Afbeelding.

Bij je plannen voor wat je met de fiets gaat doen zou ik wel aandacht aan de vork besteden. Die kan het verschil maken. De RS Gold heeft een debonair demper. Weet niet of de Recon deze ook heeft.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
P@ulQ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 4 januari 2019, 14:42

Jouw fiets was me al eerder opgevallen Jan, erg mooi!
Debonair wordt ook een onderzoek voor mij, zo diep zit ik ook niet in de technische materie
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Kijk vooral ook even naar Ragley, leuke fietsen die je in NL weinig ziet: https://www.chainreactioncycles.com/mob ... prod188250
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
P@ulQ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 4 januari 2019, 14:42

Na een ochtendje surfen, inlezen, vergelijken behoorlijk fan van de On-One geworden zeg !! (al ik het frame van de Laufy het mooiste blijf vinden...) zelfs de GX afmontage is in het budget te praten ;)

De Vitus is weliswaar gelijkwaardig qua afmontage maar een stukje duurder in prijs, hoe verhouden beide voorvorken zich tot elkaar ?
Marxocchi Bomber Z2 vs. RockShox 35 Gold RL

Ragly zie ik niet in 29" en de Silverback is goedkoper maar heeft hierdoor ook goedkopere afmontage

Wat adviseren jullie qua maat ? 173cm met een bblengte van 75cm
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
P@ulQ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 4 januari 2019, 14:42

thnx, maar die kleur joh..... en Deore ?
hoe vergelijkt de Rockshox Recon RL zich weer met Marxocchi Bomber Z2 vs. RockShox 35 Gold RL ???

die Big Wig valt buiten het budget
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

P@ulQ schreef: do 12 maart 2020, 15:16 Na een ochtendje surfen, inlezen, vergelijken behoorlijk fan van de On-One geworden zeg !! (al ik het frame van de Laufy het mooiste blijf vinden...) zelfs de GX afmontage is in het budget te praten ;)

De Vitus is weliswaar gelijkwaardig qua afmontage maar een stukje duurder in prijs, hoe verhouden beide voorvorken zich tot elkaar ?
Marxocchi Bomber Z2 vs. RockShox 35 Gold RL

Ragly zie ik niet in 29" en de Silverback is goedkoper maar heeft hierdoor ook goedkopere afmontage

Wat adviseren jullie qua maat ? 173cm met een bblengte van 75cm
M
Waar woke is, is vuur
P@ulQ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 4 januari 2019, 14:42

Die Radon ook gezien idd maar die kleurstelling kan ik echt niets mee....

Kan iemand me iets over de verschillen in die vorken vertellen ?
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Kona Honzo iets voor op je lijstje?
Plaats reactie