De beste stuurlui staan aan wal.

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

suravida schreef: do 12 maart 2020, 15:31 Mensen die twijfelen aan wat anderen met hun leven doen zonder dat ze daar zelf last van hebben doet mij vooral denken aan de SGP en aanverwante stromingen. :roll:

Enne, Iglo: Ik denk dat jij zo'n beetje de beste fiets hebt voor NL. Een fiets met een wat comfortabelere zit, speelse geo en stiekem helemaal niet veel langzamer dan de echte XC gebakjes. Kona Honzo en aanverwanten zeg maar. Echter zijn dat soort fietsen in NL minder bekend bij het grote publiek en als je iets dergelijks zoekt kom je in de catalogus van Canyon of Cube dus automatisch bij de fullies uit. Pest is natuurlijk ook dat de moderne trailfully nauwelijks langzamer is dan een "echte" XC fiets, maar op vakantie in de bergen wel stukken leuker rijdt. Dus waarom zou je er dan niet gewoon voor gaan? (Niet perse zoals ik erover denk, maar ik kan me voorstellen dat men er wel zo over denkt. )

Zo. Heeft TS toch nog een houtsnijdend antwoord op zijn onsympatiek verwoorde vraag. :-q
Door een fiets maatje werd ik op de nieuwe Grand Canyon gewezen. De wat duurdere versies hebben tegenwoordig een 120mm vorkje :bier:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Lijkt me dan een prima fiets voor 90% van de Nederlandse bikers, al is hij wel retesaai....Doe mij dan maar die van Iglo!
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Die heeft zelfs 130 :tong
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Met minder durf ik de UHR niet op!
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Bloedlink!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Dat bedoel ik 😉.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Toch ben ik wel geneigd Maverick een beetje te steunen. Hoe vaak niet een 34mm vork of totaal overbuilt wielen aangeraden worden voor XC gebruik, ook al is iemand 95 of 100 Kg. Of een dropper voor iemand die 1x per jaar met zijn/haar fiets het buitenland in gaat. Ja, het is allemaal 'beter' dan de meer voorkomende keuzes. Maar toch, vroeger reden we op fietsen met 28mm binnenpoten en wielsetjes waar je nu schijnbaar niet meer me kunt rijden en zonder dropper posts rond. Want je verteld mij niet dat 10 extra kilo zoveel verschil maakt dat je meteen dikke wielen en vorken nodig hebt tov wat ik zelf rij (ik weeg 85Kg). Ik rij met een SID en 29er alu wielen van 1400 gram. Ik vind/voel niet dat het materiaal me tegenhoud in wat voor terrein ik wil/kan fietsen. Ik rij met die SID/AMC wielen ook gewoon marathons in de Ardennen. En ook als ik mijn DSLR met een paar lenzen bij heb (+5Kg) vind ik niet dat mijn fiets me tegenhoudt.

Maar goed, ik rij dan wel al 25 jaar rond, blijf voornamelijk met de wielen aan de grond en (daardoor?) blijft het materiaal bij mij redelijk heel.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ben benieuwd of deze discussie ook op autofora speelt, dit weekend. Met je 350pk en een top van 480 als je overal toch maar 100 mag.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
void
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 15 maart 2016, 22:40
Mijn mountainbike: Is metal

suravida schreef: do 12 maart 2020, 16:14 Met minder durf ik de UHR niet op!
Veel UHR jumps hebben geen landing, een lange vork is goed voor huck to flat.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

.... oei, deze bijna gemist ..... ga 'm zo even terug lezen maar ben het meestal wel met Mav76 eensch :-q

maar ja ......

- ik geef ook veel (ongevraagd) advies
- rij op een veel te dure fiets voor mijn skills

maar daarentegen .......

- is het wel een HT
- post ik af en toe filmpjes van mijn "kunnen" .... en blijkbaar is dat nog steeds boven het niveau vd gemiddelde forum nerd hier (de echt goede bikers zitten hier niet vermoed ik :roll: ).

De OT is zoals vaker vooral gericht aan Lars (die ik al 30 jaar ken), geen hoogvlieger op de fiets maar wel een analyticus in hart en nieren, altijd bezig met materiaal, geometrie, balans etc etc ...... een beetje zoals die uitvinder vd klapschaats zeg maar.
Leuk om te lezen soms maar uiteindelijk moet je gewoon lekker gaan fietsen.
Eindeloze topics van bikers die je niet kent over de grip (of gebrek eraan) van een bepaalde band moet ik vaak erg om lachen. Er is geen 1% hier die het maximale uit zijn spullen haalt (ik ook niet) .... wel vaak het maximale uit zijn of haar talent (Mark :kiss: )
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

O ik dacht even dat je het tegen mij had, mijn talent om mensen tegen de haren in te vrijven. Ik draag toevallig ook deze naam, vandaar. :lol:
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

maverick76 schreef: do 12 maart 2020, 17:15 O ik dacht even dat je het tegen mij had, mijn talent om mensen tegen de haren in te vrijven. Ik draag toevallig ook deze naam, vandaar. :lol:
:lol: :lol:

gewoon doorgaan, velen nemen het inderdaad veel te serieus hier, beetje tegengas is goed :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

Kapitein Iglo schreef: do 12 maart 2020, 16:55 Ben benieuwd of deze discussie ook op autofora speelt, dit weekend. Met je 350pk en een top van 480 als je overal toch maar 100 mag.
Daar ontaardt het al geruime tijd in grimmige discussies tussen voor-en tegenstanders van de zogeheten "EV" (Tesla moet het vaak ontgelden). De voorstanders worden EVangelisten genoemd. De zogeheten "ICE"-rijders (zij die nog in een auto met brandstofmotor durven te rijden) worden al viespeuken genoemd, voor de auto zijn allerlei bijnamen bedacht (iets met knorpotjes oid) Er wordt veel op de man gespeeld, gewoon niet leuk meer. Ook ongelofelijke domme opmerkingen.

Echte petrolheads bestaan blijkbaar niet meer.......

PS
Ik lees ook mee op een windsurfforum. Daar is de toon toch wel (heel) wat vriendelijker, ook vriendelijker dan op dit forum.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Even weer naar de startpost. Daar post Maverick dit:
maverick76 schreef: wo 11 maart 2020, 14:20 Vervolgens zou ik verwachten dat je dan ook maar wat trots bent op je “kunnen”. Maar helaas, de mooie beeldverslagen blijven meestal uit. En als er een verslag komt ik het toch eigenlijk altijd een lap text met kippevel verhalen en een foto van een fiets tegen een hekje aan een weiland omdat men geen “tijd” had tijdens de echte vette shit.
Ik voel nu enorme druk om toevallige passanten te vragen foto's en video's te maken op wortelige afdalingen in het Teutoburger wald. En mijn Duits is verschrikkelijk! Hoe kan ik anders forumbezoekers overtuigen van het nut van mijn achterdemper? Ik vind het maar moeilijk hoor, dit hele verhaal. Vooral ook omdat ik in NL klaarblijkelijk geen plezier kan hebben op een fully, net nu ik weer eens een keer wilde gaan fietsen dit weekend. Ik had er juist zo'n zin in :(
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik zal het wat nuanceren, het is meer de leden met grote verhalen over “gruwelijke afdalingen” en Gnarly trails typen maar waar je nooit iets van ziet en als je wat ziet komt er een lijst met excuses achteraan.

Ik vind het prima dat mensen op dikke fully's rijden op welke paden dan ook.

Maar ik geloof niet dat er niemand zijn eigen kunnen filmt terwijl we allemaal bij elke scheet z'n telefoon trekt.

Zelf neem ik mijn eigen kunnen verre van serieus en klooi maar wat aan. Ook heb ik geen enkel idee hoe het is gesteld met de forumers hier. Maar afgaande van de bereden fietsen is het niveau wel pittig anders koop je zo'n fiets niet.

Als het gewoon een feit is dat men elk weekend de heide uit de grond beukt maar nooit wat filmt dan is het zo en leg ik mer bij neer.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Plaats reactie