NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
fenderwheel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 29 juni 2012, 19:16

Eindelijk weer eens een mooie dag morgen.
“Mogen” we de stoute schoenen aantrekken voor een rondje of word het afgeraden?
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

fenderwheel schreef: vr 6 maart 2020, 20:15 Eindelijk weer eens een mooie dag morgen.
“Mogen” we de stoute schoenen aantrekken voor een rondje of word het afgeraden?
Ik zou persoonlijk zeggen, lekker trappen. Vandaag (bijna onverwacht) toch de hele dag droog en beetje wind. Morgen lijkt idd mooie fietsdag te worden.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Trailrespect geldt alleen als wij van WC Eend erom vragen. Anders is het gaan!
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15566
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ik was in de buurt en heb de noordlus van HV gereden en een deel can LV, ik heb me beperkt tot de zanderige stukken en die lagen er goed bij.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Gister ochtend gereden, delen van HV noord lagen er inderdaad vrij droog bij maar het combi stuk en zuidlus van HV wel veel hele grote plassen ter hoogte van de waterputten.
Gek genoeg was het Goois natuur reservaat droger dan de vaste route waar het juist meestal andersom is.
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
bluebird
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: di 26 oktober 2010, 22:13
Mijn mountainbike: Bianchi Ethanol 27.1 SX

Bij mij gisteren dezelfde ervaring. Ik heb het natste stuk overgeslagen door bij het meter huisje linksaf te slaan richting start. Had hier al gelezen dat dat het slechtste stuk was. Mijn idee is dat vooral de waterputten overlopen van al die nattigheid. Uiteraard ook wat plassen op de track, maar zowel LV als HV was prima te doen. Blijft wel een rare gewaarwording dat 90% er best droog bij ligt en dat je toch om de zoveel tijd door best flinke plassen moet. Maar goed, ik heb de Bianchi alweer gepoetst 😜
Same shit, different day :winkie:
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Vandaag tegen het einde van de middag ook maar even die kant op gegaan en HV en LV gedaan. Er waren hier en daar wat plassen maar 95% van beide routes waren prima te doen. Lekker rustig ook zo tussen 15 en 17 uur.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Victor1977 schreef: zo 8 maart 2020, 21:48 Vandaag tegen het einde van de middag ook maar even die kant op gegaan en HV en LV gedaan. Er waren hier en daar wat plassen maar 95% van beide routes waren prima te doen. Lekker rustig ook zo tussen 15 en 17 uur.
Ik heb rond dezelfde tijd ook een paar stukken van de route gedaan. Was inderdaad heel rustig. Niemand tegengekomen.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

vibemaker schreef: zo 8 maart 2020, 22:14
Victor1977 schreef: zo 8 maart 2020, 21:48 Vandaag tegen het einde van de middag ook maar even die kant op gegaan en HV en LV gedaan. Er waren hier en daar wat plassen maar 95% van beide routes waren prima te doen. Lekker rustig ook zo tussen 15 en 17 uur.
Ik heb rond dezelfde tijd ook een paar stukken van de route gedaan. Was inderdaad heel rustig. Niemand tegengekomen.
Fijn dat iedereen zich aan de rijrichting houdt
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

bouwpakket schreef: zo 8 maart 2020, 22:17
vibemaker schreef: zo 8 maart 2020, 22:14

Ik heb rond dezelfde tijd ook een paar stukken van de route gedaan. Was inderdaad heel rustig. Niemand tegengekomen.
Fijn dat iedereen zich aan de rijrichting houdt
Scheelt wel ja. :-q Kwamen een paar weken geleden twee krasse knarren op speed pedelecs me tegemoet. Met fietstassen en kentekenplaten en al. Ze hadden speciaal voor ze de route op gingen hun helmen af gedaan. Heb ze in ieder geval zo ver gekregen dat ze om draaiden.
ice246
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: vr 21 juli 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Santa Cruz Chameleon custom

Vandaag een rondje gedaan en het lag er op een paar plassen na echt heel goed bij! De korte broek kon weer aan en af en toe zelfs ff het zonnetje erbij gehad. Helaas komt er morgen weer regen aan, hopelijk valt de hoeveelheid mee.
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 917
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Gebeurt vrij regelmatig. Als je in je navigatiesysteem hebt aangevinkt dat onverharde wegen ok zijn ( veel mensen weten niet dat dat aan staat blijkbaar), heb je kans zo naar De Kuil gewezen te worden.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15566
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Dan heb je wel oogkleppen op (deze weg is verboden in te rijden) en overschat je de mogelijkheden van je Scenic een beetje :lol:

De weg langs de golfbaan is wel toegankelijk en daar heb ik ook wel eens een paar mensen geholpen met keren omdat ze ernstig aan het vastlopen waren want ja, de tomtom zei...
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3878
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Mensen uit de grote boze stad met alleen maar beton en asfalt. Elke Jan boeren lul weet dat als er water op een landweg staat dat je daar in weg gaat zakken. Als je zover door rijd tot het boven je dorpel staat vraag je er om. :-q
◼︎ Go round the outside.
Plaats reactie