Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Elvander schreef: ↑vr 6 maart 2020, 17:06
Prachtig is dit toch he, de 5 van Rhenen is te ver weg dus afzeggen maar wel mee willen doen aan de marathon van Amerongen
Want dat is een stuk dichterbij
Toch is het zo Amerongen is ook dichterbij voor mij en ligt wat centraler.
Kom wel een andere keer die kant op te trainen,.
Welke mtb´s route zitten allemaal in Marathon van Amerongen.
Beste Wouter, je bent gewoon een eersteklas grappenmaker
Amerongen is niet dichterbij en Rhenen heeft zelfs nog een eigen treinstation (vanwaar je ook naar Amerongen kunt fietsen natuurlijk):
Maar mocht je toch een keer die kant op komen, geef dan vooral een seintje want ik wil die Orbea en de berijder er van na al deze kolderieke topics toch wel eens in het echt zien op de tracks. Ik fiets graag een rondje Rhenen mee
PaganiProductions schreef: ↑vr 6 maart 2020, 17:39
Toch is het zo Amerongen is ook dichterbij voor mij en ligt wat centraler.
Kom wel een andere keer die kant op te trainen,.
Welke mtb´s route zitten allemaal in Marathon van Amerongen.
Beste Wouter, je bent gewoon een eersteklas grappenmaker
Amerongen is niet dichterbij en Rhenen heeft zelfs nog een eigen treinstation (vanwaar je ook naar Amerongen kunt fietsen natuurlijk):
Maar mocht je toch een keer die kant op komen, geef dan vooral een seintje want ik wil die Orbea en de berijder er van na al deze kolderieke topics toch wel eens in het echt zien op de tracks. Ik fiets graag een rondje Rhenen mee
Oli4k schreef: ↑vr 7 februari 2020, 14:25Luchtweerstand wordt pas een significante factor boven de 30 km/u. Daaronder is het aandeel luchtweerstand zo klein ten opzichte van de overige weerstand dat er bar weinig winst te behalen valt. En aangezien het hier gaat over een gemiddelde snelheid van ± 20 is het echt verwaarloosbaar.
Een vaak gehoord argument van mensen die de luchtweerstand van een fiets wensen te bagatelliseren, maar bedenk daarbij dan wel dat het hier om de luchtsnelheid gaat, niet om de snelheid over de grond. Een tegenwindje van windkracht twee is al gauw tien kilometer per uur; windkracht drie is tot twintig kilometer per uur. Wil je dat gemiddelde van twintig daar tegenin volhouden, dan beweeg je dus met tot dertig tot veertig kilometer per uur door de lucht en dan loopt het daarvoor benodigde vermogen al snel richting de honderd Watt of meer. Daarbij vallen alle andere weerstanden (met uitzondering van klimmetjes) volledig in het niet.
PaganiProductions schreef: ↑za 7 maart 2020, 12:31
Aangezien ik mij toch niet aan Uci regels hoef te houden.
TT aero opzet stukken minder weerstand op rechte stukken.
Slim !
Koop dan ook gelijk een aero helm.
Niemand die jou nog bij kan houden.
De eerste echte xc ritje kunnen met genoeg singletracks erin vond het al redelijk goed gaan en alles was best goed te doen op een aantal bomen na een groot aantal wandelaars in het bos dus genoeg moeten remmen helaas. https://www.strava.com/activities/3185766844#kudos