van 18 km/h a 19 km/h naar 20 +km gemiddelde snelheid wedstrijd plannen!!

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

PaganiProductions schreef: vr 6 maart 2020, 17:39
Elvander schreef: vr 6 maart 2020, 17:06 Prachtig is dit toch he, de 5 van Rhenen is te ver weg dus afzeggen maar wel mee willen doen aan de marathon van Amerongen :~
Want dat is een stuk dichterbij :D :D
Toch is het zo Amerongen is ook dichterbij voor mij en ligt wat centraler.
Kom wel een andere keer die kant op te trainen,.
Welke mtb´s route zitten allemaal in Marathon van Amerongen.
Beste Wouter, je bent gewoon een eersteklas grappenmaker :)
Amerongen is niet dichterbij en Rhenen heeft zelfs nog een eigen treinstation (vanwaar je ook naar Amerongen kunt fietsen natuurlijk):
Afbeelding

Maar mocht je toch een keer die kant op komen, geef dan vooral een seintje want ik wil die Orbea en de berijder er van na al deze kolderieke topics toch wel eens in het echt zien op de tracks. Ik fiets graag een rondje Rhenen mee ;)
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ik had je nog wel gequote :lol: :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Mario070 schreef: vr 6 maart 2020, 18:44 Ik had je nog wel gequote :lol: :lol: :wink:
Jij bent soms zo snel dat je niet eens meer fatsoenlijk een stukkie in mekaar kan typen :bier:
PaganiProductions

Elvander schreef: vr 6 maart 2020, 18:34
PaganiProductions schreef: vr 6 maart 2020, 17:39
Toch is het zo Amerongen is ook dichterbij voor mij en ligt wat centraler.
Kom wel een andere keer die kant op te trainen,.
Welke mtb´s route zitten allemaal in Marathon van Amerongen.
Beste Wouter, je bent gewoon een eersteklas grappenmaker :)
Amerongen is niet dichterbij en Rhenen heeft zelfs nog een eigen treinstation (vanwaar je ook naar Amerongen kunt fietsen natuurlijk):
Afbeelding

Maar mocht je toch een keer die kant op komen, geef dan vooral een seintje want ik wil die Orbea en de berijder er van na al deze kolderieke topics toch wel eens in het echt zien op de tracks. Ik fiets graag een rondje Rhenen mee ;)
Ik ben altijd serieus
8) 8)
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Oli4k schreef: vr 7 februari 2020, 14:25Luchtweerstand wordt pas een significante factor boven de 30 km/u. Daaronder is het aandeel luchtweerstand zo klein ten opzichte van de overige weerstand dat er bar weinig winst te behalen valt. En aangezien het hier gaat over een gemiddelde snelheid van ± 20 is het echt verwaarloosbaar.
Een vaak gehoord argument van mensen die de luchtweerstand van een fiets wensen te bagatelliseren, maar bedenk daarbij dan wel dat het hier om de luchtsnelheid gaat, niet om de snelheid over de grond. Een tegenwindje van windkracht twee is al gauw tien kilometer per uur; windkracht drie is tot twintig kilometer per uur. Wil je dat gemiddelde van twintig daar tegenin volhouden, dan beweeg je dus met tot dertig tot veertig kilometer per uur door de lucht en dan loopt het daarvoor benodigde vermogen al snel richting de honderd Watt of meer. Daarbij vallen alle andere weerstanden (met uitzondering van klimmetjes) volledig in het niet.
Vorsprung durch Pedantik.
PaganiProductions

Aangezien ik mij toch niet aan Uci regels hoef te houden.
Afbeelding
TT aero opzet stukken minder weerstand op rechte stukken.
Gebruikersavatar
RobBoZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: za 8 september 2007, 00:40
Mijn mountainbike: is smerig.

PaganiProductions schreef: za 7 maart 2020, 12:31 Aangezien ik mij toch niet aan Uci regels hoef te houden.
TT aero opzet stukken minder weerstand op rechte stukken.
Slim !
Koop dan ook gelijk een aero helm.
Niemand die jou nog bij kan houden. :lol:

Afbeelding
PaganiProductions

Als ik hard aan het pushen heb vaker wat last van druk op mijn borst is dit normaal.
Mijn eerste 100+km ooit
https://www.strava.com/activities/3162992867
Laatst gewijzigd door PaganiProductions op za 7 maart 2020, 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

PaganiProductions schreef: za 7 maart 2020, 22:04 Als ik hard aan het pushen heb vaker wat last van druk op mijn borst is dit normaal.
Voor dat soort vragen heb je een huisarts.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

PaganiProductions schreef: za 7 maart 2020, 22:04 Als ik hard aan het pushen heb vaker wat last van druk op mijn borst is dit normaal.
Mijn eerste 100+km ooit
https://www.strava.com/activities/3162992867
Nice PP :-q

Dit is zo'n beetje het duidelijkste wat ik kon vinden :-D
Afbeelding
Waarschijnlijk dat je je borstbeen iets hebt overbelast, niets ernstig je moet het zien als een krampachtig spierpijn :-{ kan ieder van ons overkomen :roll: :wink:
Laatst gewijzigd door Mario070 op za 7 maart 2020, 22:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
PaganiProductions

Mario070 schreef: za 7 maart 2020, 22:42
PaganiProductions schreef: za 7 maart 2020, 22:04 Als ik hard aan het pushen heb vaker wat last van druk op mijn borst is dit normaal.
Mijn eerste 100+km ooit
https://www.strava.com/activities/3162992867
Nice PP :-q
Dank je
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik zou dit soort vragen toch beter bij de huisarts neerleggen als je het zeker wilt weten.
PaganiProductions

Rayb81 schreef: za 7 maart 2020, 23:23 Ik zou dit soort vragen toch beter bij de huisarts neerleggen als je het zeker wilt weten.
Ga ik doen komende week.
PaganiProductions

Ben vandaag naar mijn huisarts geweest en heb een hart gefilmje laten maken en was niks gek op te zien maar moet nog wel naar de cardioloog toe.
PaganiProductions

De eerste echte xc ritje kunnen met genoeg singletracks erin vond het al redelijk goed gaan en alles was best goed te doen op een aantal bomen na een groot aantal wandelaars in het bos dus genoeg moeten remmen helaas.
https://www.strava.com/activities/3185766844#kudos
Plaats reactie