van 18 km/h a 19 km/h naar 20 +km gemiddelde snelheid wedstrijd plannen!!

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Wouter is meer van de rechte stoemppaden. Duurritjes dus. Vorig jaar op LV na (ik dacht) 2 rondjes al kapot.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Daarom.. eerst eens een rondje in de Ardennen rijden, kijken hoe leuk je het na 1000 hm nog vind, want dat is al meer dan dat je ooit hebt gereden in NL en voor de 65 km RdhF ben je pas op de helft.

Je hebt genoeg plekken in de Ardennen waar je een paar routes van verschillende lengte kan combineren om te kijken hoever je komt, begin met een route van 30-40 km en kijk of je er nog wat 10-15 km routes aan vast kan plakken. (en dan is de rdhF nog steeds zwaarder met meer hm).

Misschien is het allemaal goed te doen en lukt het Wouter prima, maar dat moet je eerste testen. Het is gewoon geen goed idee om je eerste rit in de Ardennen in dit format te doen, dit kan op alle 4 van deze elementen mis gaan:
- race (je blaast jezelf sneller op in een race, als je dit niet gewend bent)
- 65 km (65 km heb je misschien wel wel gefietst, maar niet in dit terrein en met deze hm)
- 2000 hm (dit is serieus veel, en als je het niet gewend bent blaas je jezelf al bij de eerst klim van 20 minuten op, waar je niet meer van hersteld)
- redelijk technisch (voor xc begrippen). (wellicht goed te doen, maar er zitten afdalingen bij waar je makkelijk jezelf kan overschatten omdat er gasten 2 x zo hard naar beneden gaan dan wat jij en ik kunnen (eigen ervaring gezien) als het dan mis gaat, mogen ze je komen ophalen).
Laatst gewijzigd door Prulleman op do 5 maart 2020, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Of schrijf je in voor de marathon op de Amerongse berg: 60 km/1000 HM.

Als je maar niet in mijn wiel blijft plakken. :wink:
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Giant-E schreef: do 5 maart 2020, 14:16 Of schrijf je in voor de marathon op de Amerongse berg: 60 km/1000 HM.

Als je maar niet in mijn wiel blijft plakken. :wink:
Dat is inderdaad ook een mooie test! (maar bedenk wel dat 1000 hm de helft is van 2000 en dat 12 km singletrack op een rondje van 30 ook niet zoveel is als bij de rdhf, dus als dit op het randje is, dan is de rdhf er ruim overheen)
Misschien ga ik die ook wel doen
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vooral het technische aspect is een dingetje.
Het is er bijna altijd nat en glad bijvoorbeeld. Kijk eens wat filmpjes op YouTube en denk dan nog eens na.

Pak wat marathons in Nederland mee.
Amerongen, Montferland, dat soort dingen.
Die zijn niet technisch maar bieden wel redelijk wat hoogtemeters.
PaganiProductions

Giant-E schreef: do 5 maart 2020, 13:48 Wouter is meer van de rechte stoemppaden. Duurritjes dus. Vorig jaar op LV na (ik dacht) 2 rondjes al kapot.
Toen was ik ook niet fit en slecht geslapen etc.,
PaganiProductions

Giant-E schreef: do 5 maart 2020, 13:48 Wouter is meer van de rechte stoemppaden. Duurritjes dus. Vorig jaar op LV na (ik dacht) 2 rondjes al kapot.
Nee ik rijd alles tegenwoordig.
Ik denk dat ik de 60 km ook ga doen.
Laatst gewijzigd door PaganiProductions op vr 6 maart 2020, 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
PaganiProductions

Giant-E schreef: do 5 maart 2020, 14:16 Of schrijf je in voor de marathon op de Amerongse berg: 60 km/1000 HM.

Als je maar niet in mijn wiel blijft plakken. :wink:
Ik gewoon voor de ervaring maak je maar niet druk.
Montforterland ga ik misschien ook doen eerst denk ik de 50 km.
Doel voor beide is uitrijden.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Prachtig is dit toch he, de 5 van Rhenen is te ver weg dus afzeggen maar wel mee willen doen aan de marathon van Amerongen :~
Want dat is een stuk dichterbij :D :D
PaganiProductions

Elvander schreef: vr 6 maart 2020, 17:06 Prachtig is dit toch he, de 5 van Rhenen is te ver weg dus afzeggen maar wel mee willen doen aan de marathon van Amerongen :~
Want dat is een stuk dichterbij :D :D
Toch is het zo Amerongen is ook dichterbij voor mij en ligt wat centraler.
Kom wel een andere keer die kant op te trainen,.
Welke mtb´s route zitten allemaal in Marathon van Amerongen.
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

PaganiProductions schreef: vr 6 maart 2020, 17:39
Elvander schreef: vr 6 maart 2020, 17:06 Prachtig is dit toch he, de 5 van Rhenen is te ver weg dus afzeggen maar wel mee willen doen aan de marathon van Amerongen :~
Want dat is een stuk dichterbij :D :D
Toch is het zo Amerongen is ook dichterbij voor mij en ligt wat centraler.
Kom wel een andere keer die kant op te trainen,.
Welke mtb´s route zitten allemaal in Marathon van Amerongen.
Stukjes Amerongen en Leersum route, en paden waar normaal niet gereden mag worden. Afstand tussen startplaats Amerongen en begin route Rhenen is overigens zo'n 5 km, best te overbruggen denk ik zo :wink:
PaganiProductions

Biker67 schreef: vr 6 maart 2020, 17:58
PaganiProductions schreef: vr 6 maart 2020, 17:39
Toch is het zo Amerongen is ook dichterbij voor mij en ligt wat centraler.
Kom wel een andere keer die kant op te trainen,.
Welke mtb´s route zitten allemaal in Marathon van Amerongen.
Stukjes Amerongen en Leersum route, en paden waar normaal niet gereden mag worden. Afstand tussen startplaats Amerongen en begin route Rhenen is overigens zo'n 5 km, best te overbruggen denk ik zo :wink:
ok
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

PaganiProductions schreef: vr 6 maart 2020, 13:01
Giant-E schreef: do 5 maart 2020, 13:48 Wouter is meer van de rechte stoemppaden. Duurritjes dus. Vorig jaar op LV na (ik dacht) 2 rondjes al kapot.
Toen was ik ook niet fit en slecht geslapen etc.,
Jaja.... Geef de kat maar de schuld :roll: Wouter :lol: :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

PaganiProductions schreef: vr 6 maart 2020, 17:39
Elvander schreef: vr 6 maart 2020, 17:06 Prachtig is dit toch he, de 5 van Rhenen is te ver weg dus afzeggen maar wel mee willen doen aan de marathon van Amerongen :~
Want dat is een stuk dichterbij :D :D
Toch is het zo Amerongen is ook dichterbij voor mij en ligt wat centraler.
Kom wel een andere keer die kant op te trainen,.
Welke mtb´s route zitten allemaal in Marathon van Amerongen.
:lol: :lol: PP bedoeld vanaf waar hij logeert, hij heeft familie daar in de buurt wonen :-q dan ligt Rhenen verder weg :roll: :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

PaganiProductions schreef: vr 6 maart 2020, 18:13
Biker67 schreef: vr 6 maart 2020, 17:58

Stukjes Amerongen en Leersum route, en paden waar normaal niet gereden mag worden. Afstand tussen startplaats Amerongen en begin route Rhenen is overigens zo'n 5 km, best te overbruggen denk ik zo :wink:
ok
PP hier komen wel zo een beetje alle Die Hard Bikers op af :-{ en er wordt flink door getrapt, kan ik je zeggen :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Plaats reactie