MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Misterelmo schreef: do 5 maart 2020, 12:52 Als eerdergenoemde stemming en bijbehorend geldbedrag gewonnen wordt dan zou ik zeggen, hout kopen en hele dikke northshore achtige oplossingen gaan bouwen bij het binnenmeer :) Is dat saaiere ook direct verholpen 8)
Tenminste een lange skinny
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Nou dat saaie deel komt erna. Is tot aan de mossel wel bijna 3 km dus kan wat hout kosten dan ... :cry:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3856
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Saaie delen zijn om even herstel te pakken. Dan kan je op de mooie stukken weer voluit knallen. :-q
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

hanjovdberg schreef: do 5 maart 2020, 11:25 Ikke niet. Is toch en een saai stuk. Dus als je uit de ‘duintjes’ achter het asiel komt gewoon eerste pad naar links en dan fietspad op naar rechts tot je uiteindelijk bij de Mossel weer aansluiting maakt met de route
Dat is een prima optie, die kende ik niet maar kan 'm wel goed plaatsen.
Is ook nuttig in de zomer als dat zandpad zo stoffig is.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Iemand nog recentelijk geweest op de trail?
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Er langs gereden. Ik mijd de route nog even omdat ik gewoon niet van modder houdt. Zag op diverse plekken nog wel wat modder. Vorige week sprak ik iemand die hem wel had gereden. Die had het over iets van 25% modder tov de rest droog. Dat zijn dan vnl de doorgaande niet aangelegde paden maar ook wel stukjes van singletrack. Denk wel dat je met een goede week veel beter zult kunnen rijden.

Kzal ook eens kijken waar ik nog wat kan scheppen om de waterafvoer te verbeteren. Mocht ik toch thuis moeten blijven is dat wel een mooie ‘werkinvulling’. Klein groepje lln mee het bos in en op die manier praktijkonderwijs en sport samen 8)
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Veel niet mee vanmiddag , nog niet geheel "droog" :winkie:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Het heeft ook de halve week nog geregend in deze regio.
Als je een droge track wilt moet je gewoon naar Rhenen toe.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Elvander schreef: zo 15 maart 2020, 21:28 Het heeft ook de halve week nog geregend in deze regio.
Als je een droge track wilt moet je gewoon naar Rhenen toe.
Bedankt voor je Tip !, die kende ik nog niet ! 8)
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

hanjovdberg schreef: zo 15 maart 2020, 14:11 Er langs gereden. Ik mijd de route nog even omdat ik gewoon niet van modder houdt. Zag op diverse plekken nog wel wat modder. Vorige week sprak ik iemand die hem wel had gereden. Die had het over iets van 25% modder tov de rest droog. Dat zijn dan vnl de doorgaande niet aangelegde paden maar ook wel stukjes van singletrack. Denk wel dat je met een goede week veel beter zult kunnen rijden.

Kzal ook eens kijken waar ik nog wat kan scheppen om de waterafvoer te verbeteren. Mocht ik toch thuis moeten blijven is dat wel een mooie ‘werkinvulling’. Klein groepje lln mee het bos in en op die manier praktijkonderwijs en sport samen 8)
Beter idee. Jammer dat mijn leerlingen veraf wonen van een route.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Elvander schreef: zo 15 maart 2020, 21:28 Het heeft ook de halve week nog geregend in deze regio.
Als je een droge track wilt moet je gewoon naar Rhenen toe.
Volgens mij zitten er in die route dan ook tien duizend miljoen uur werk :winkie:
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Dat klopt, er werd gisteren weer lekker aan Tina gewerkt maar Rhenen heeft ook een andere ondergrond die tevens wat meer op hoogte ligt.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Precies mooie natuurlijke afloop en grind ondergrond. Bijna gravelachtige ondergrond.

@Juriaan denk dat ik het er niet doorheen krijg :-{ ook nu zijn we als scholen gelijk heel erg gericht op theorie. Terwijl er heel veel lln veel liever even naar buiten zouden gaan.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

hanjovdberg schreef: ma 16 maart 2020, 16:32 Precies mooie natuurlijke afloop en grind ondergrond. Bijna gravelachtige ondergrond.

@Juriaan denk dat ik het er niet doorheen krijg :-{ ook nu zijn we als scholen gelijk heel erg gericht op theorie. Terwijl er heel veel lln veel liever even naar buiten zouden gaan.
Weggaan OT maar ik snap die ’heilige’ focus op theorie niet. Jij snapt dat dus ook niet. Zijn we al met 2.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Het voorstel ligt er nu even afwachten. Er zijn maar weinig lln op school dus zou mooie optie zijn. :)
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie