van 18 km/h a 19 km/h naar 20 +km gemiddelde snelheid wedstrijd plannen!!

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
PaganiProductions

RobBoZ schreef: vr 28 februari 2020, 21:18 Vergeet niet goed te eten/drinken.
Je kan nog een topconditie hebben, maar als de tank leeg is houd het op.
Had vandaag niet zo veel gedronken met koudere weer wat genoeg gegeten vandaag.
De Singletrackritten staan de planning.
Heeft er iemand een paar tractorbanden voor mij.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Goed gereden hoor, een dikke 4uurs rit onder deze omstandigheden :-q

Voor wat betreft de moeheid, gewoon vaker rijden deze 4+uur ritten, gaat vanzelf wennen.

Voorwaarde is wel dat je het leuk vind om te doen, anders wordt het afzien.
PaganiProductions

Rayb81 schreef: vr 28 februari 2020, 23:20 Goed gereden hoor, een dikke 4uurs rit onder deze omstandigheden :-q

Voor wat betreft de moeheid, gewoon vaker rijden deze 4+uur ritten, gaat vanzelf wennen.

Voorwaarde is wel dat je het leuk vind om te doen, anders wordt het afzien.
Ik vind het wel leuk alleen alleen 4 uur in de modder rijden is natuurlijke minder.
Volgens mijn Garmin heb ik gemiddeld 15.6 km h gehaald wat niet slecht is in het zuiden.
Zeker met modder.

De Garmin versie https://connect.garmin.com/modern/activity/4600372954
Ik denk dat ik straks als het weer nog beter nog de xc race versie kan kopen als voorband zeker voor die wedstrijd straks
Zou ik het gewoon bij 2.25 houden of gelijk naar 2.35 gaan dit is wel beetje extra gewicht
De xc race versie weegt 660 gram en mijn huidige weegt 680 gram de 745g voor de 2.35 variant.
En deze banden bedoel ik
Afbeelding
Afbeelding
Misschien koop ik ze wel beiden,
En weet dat ik gewicht niet alles is wel grip en controle.
PaganiProductions

Lekker bezig geweest
Afbeelding
Gebruikersavatar
RobBoZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: za 8 september 2007, 00:40
Mijn mountainbike: is smerig.

PaganiProductions schreef: zo 1 maart 2020, 18:29 Lekker bezig geweest
Afbeelding
Afbeeldingen zo posten werkt niet, was bij die van je fietscomputer ook al.
Beter gewoon als link: FOTO

Trouwens wel respect hoor, Vanilla Ice. 8)
PaganiProductions

RobBoZ schreef: zo 1 maart 2020, 19:00
PaganiProductions schreef: zo 1 maart 2020, 18:29 Lekker bezig geweest
Afbeelding
Afbeeldingen zo posten werkt niet, was bij die van je fietscomputer ook al.
Beter gewoon als link: FOTO

Trouwens wel respect hoor, Vanilla Ice. 8)
De rit van vandaag
https://connect.garmin.com/modern/activity/4607928027
Afbeelding open in nieuw scherm werkt ook.
Afbeelding
PaganiProductions

Waarschijnlijk nog wel een wedstrijd of een langere toertocht van te voren mits het een beetje in de buurt zodat ik al een beetje kan wennen aan wedstrijden rijden iets wat wel beetje bij mijn doel past van 6 uur mtb en wat er nog beter kan en zo.
Belgie of nrw kan aangezien ik niet ver van beide landen kan ook.
Bakenbos Challenge 220 word het eerste doel grote doel voor mij is van de meer technische tochten hier in de buurt met alleen redelijke technische dingen erin.
PaganiProductions

Er komen waarschijnlijk ook een aantal marathon wedstrijden op het programma zodat ik kan wennen aan een langere wedstrijd.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

PaganiProductions schreef: wo 4 maart 2020, 20:26 Er komen waarschijnlijk ook een aantal marathon wedstrijden op het programma zodat ik kan wennen aan een langere wedstrijd.
Hou er rekening mee dan de rdhf een pittige marathon is. Als je nu een lokaal rondje van 66 km met 600 hm in 5.20 uur doet, ga je voor de 62 km rdhf misschien wel 6-7 uur nodig hebben. Is niet erg, maar je moet dus niet kijken naar de afstand, maar naar de benodigde tijd. Ook zou ik aanraden eerst een rondje in de Ardennen te doen zonder wedstrijd element. Dan kan je een beetje wennen aan de omgeving. Niet dat het superspannend is ofzo, maar wel anders dan wat je gewend bent.

En 2000 hm is serieuze business, had het ook in het andere topic gezet, maar met een 34x42 ga je het de 2e helft niet meer redden
PaganiProductions

Prulleman schreef: wo 4 maart 2020, 20:51
PaganiProductions schreef: wo 4 maart 2020, 20:26 Er komen waarschijnlijk ook een aantal marathon wedstrijden op het programma zodat ik kan wennen aan een langere wedstrijd.
Hou er rekening mee dan de rdhf een pittige marathon is. Als je nu een lokaal rondje van 66 km met 600 hm in 5.20 uur doet, ga je voor de 62 km rdhf misschien wel 6-7 uur nodig hebben. Is niet erg, maar je moet dus niet kijken naar de afstand, maar naar de benodigde tijd. Ook zou ik aanraden eerst een rondje in de Ardennen te doen zonder wedstrijd element. Dan kan je een beetje wennen aan de omgeving. Niet dat het superspannend is ofzo, maar wel anders dan wat je gewend bent.

En 2000 hm is serieuze business, had het ook in het andere topic gezet, maar met een 34x42 ga je het de 2e helft niet meer redden
Ja klopt heb je gezegt en ga je advies zeker opvolgen bij eerst volgende grote beurt ga ik een klim gearing bestellen voor veel hoogte meters. Naast mijn standaard setup voor hier in de buurt.
Ik ga eerste Limburg mooiste zuid doen zitten al genoeg hoogte meters in.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Je kunt dan nog beter een paar marathons in Nederland meepakken.
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Het is inderdaad niet vestandig om RDHF als eerste te nemen, dat is nou niet echt een marathon om er een beetje in te komen...
sintesibiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: di 3 mei 2011, 11:07
Mijn mountainbike: Trek 8500 650B

Jawel joh, gewoon doen! Mijn eerste marathon was de RDHF 115 km (onder goede omstandigheden, was in 8 uur binnen). Alles wat je daarna gaat doen lijkt dan ineens heel makkelijk :-q

Gewoon zorgen dat je vooraf genoeg kilometers maakt. 10 rondjes Bergschenhoek was bijvoorbeeld wel een leuke training, en verder veel lange (100-150 km) rustige ritten op het vlakke. Deze bewust op de mtb gedaan en niet op de racer, om zo goed mogelijk aan de lange zit op de mtb te kunnen wennen.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

sintesibiker schreef: do 5 maart 2020, 11:50 Jawel joh, gewoon doen! Mijn eerste marathon was de RDHF 115 km (onder goede omstandigheden, was in 8 uur binnen). Alles wat je daarna gaat doen lijkt dan ineens heel makkelijk :-q

Gewoon zorgen dat je vooraf genoeg kilometers maakt. 10 rondjes Bergschenhoek was bijvoorbeeld wel een leuke training, en verder veel lange (100-150 km) rustige ritten op het vlakke. Deze bewust op de mtb gedaan en niet op de racer, om zo goed mogelijk aan de lange zit op de mtb te kunnen wennen.
goed advies! :roll:
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Het was ook mijn eerste marathon, voor mij ook geen problem. Maar daarna wat maten meegenomen en dat viel af en toe toch nog tegen.
Ook onderweg zie je veel mensen die er beter niet aan hadden kunnen beginnen.

Ik weet niet precies Wouter zijn niveau, maar ik schat zo in dat het beter is om niet met RDHF te beginnen.
Plaats reactie