Nordest Bardino (Ti)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Thanks guys, genoeg info en tips om verder te komen. Ik zal jullie op de hoogte houden
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16807
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Marco79 schreef: do 16 januari 2020, 22:15 Voor wat betreft 2.6 banden, mijn velgen zijn 28mm breed, en de Maxxis’ Rekon 2.6 vallen er perfect om heen.
Die ervaring deel ik, heb exact dezelfde banden en velgbreedte.

Iets breder zou ook best kunnen maar lijkt me dus niet persé noodzakelijk.
Die Hunt Trail wide is overigens wel een leuke set voor een acceptabele prijs. De bouwkwaliteit schijnt ook dik in orde te zijn.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik rij net sinds 3 weken met de Hunt trail wide en zeer tevreden!
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Een tijdje terug zei ik al dat ik op zoek was naar een breder wielsetje voor niet al teveel geld. Er is niks mis met mijn 25mm E1700 wielen maar ik wil graag even wat breders uitproberen waaronder ook bredere banden. Ik heb genoeg tips gekregen en zelfs aanbiedingen van gebruikte setjes van andere forumleden. Hiervoor nogmaals mijn dank.

De keuze was makkelijk toen mijn "buurman" me een berichtje stuurde met de melding dat hij voor een leuke prijs wel iets kon regelen. Zo hoefde ik nergens heen te rijden of verzendkosten te betalen dacht ik zelf. En mocht er een keer wat zijn dan weet ik hem te vinden :D

Het gaat hierbij om een setje RAD15 30mm velgen met Elan naven. Dat is hetzelfde setje die HIER wordt vermeld. Mocht je naar de cursus gaan die Lars heeft geregeld dan zal het je bekend voorkomen.

Qua banden heb ik de keuze gemaakt voor een setje Barzo/Mezcal in 29x2.6
Zoals op een foto beneden te zien houd ik nog voldoende ruimte over en het staat gewoon wat mooier dan die 2.35 die ik ervoor had.
Gisteren in de ochtend toen het flink waaide alles in elkaar gezet en vervolgens in de middag een kort rondje in de buurt (voornamelijk op de weg en wat trappetjes) gemaakt maar daardoor moet de echte test nog komen. Vooralsnog kan ik zeggen dat de banden er wel heel makkelijk op gingen, gewoon met mijn handen en nauwelijks kracht gebruikt. Voorlopig met binnenbanden. De naven hebben een matige ratel, niet te hard maar ook niet te zacht (of stil zoals de oude wielset). Hoe betrouwbaar ze zijn zal op de lange termijn blijken.

Hier nog even wat plaatjes, daar doen jullie het voor:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en nog even de fiets compleet:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

:-q
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Vind het een strak geheel zo :-q

Mag ik zeggen dat het lijkt alsof er niet heel veel ruimte meer over is? Kan aan de foto's liggen natuurlijk, maar het lijkt milimeterwerk.
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Agamer schreef: ma 24 februari 2020, 17:28 Vind het een strak geheel zo :-q

Mag ik zeggen dat het lijkt alsof er niet heel veel ruimte meer over is? Kan aan de foto's liggen natuurlijk, maar het lijkt milimeterwerk.
Ik denk dat het door de foto's komt. Er is overal ongeveer 1cm ruimte tussen band en frame.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Mooi setje! Ik hoor graag je ervaringen hiermee, als het ooit nog eens droog wordt...
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ad58 schreef: ma 24 februari 2020, 20:10 Mooi setje! Ik hoor graag je ervaringen hiermee, als het ooit nog eens droog wordt...
Werkt je internet niet als het regent? ;-)

Mooie set, past goed bij het frame.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

A het nieuwe meer. Daar reed ik ook altijd, dat stuk “cruise” gebied is leuk rijden, leuke technische paadjes. Op een mooie zomerdag ook altijd gezellig daar :D
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Ook een manier om je ritten spannend te maken :roll: , maar de foto,s lijken mij meer de Sloterplas.

Ontopic: hele gave combo zo.
Ik rij met mijn Remedy best veel met de 27.5 x2.6 Barso/Mezcal en ze hebben echt verrassend veel grip bij voor mijn gevoel weinig rolweerstand.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

maverick76 schreef: ma 24 februari 2020, 21:00 A het nieuwe meer. Daar reed ik ook altijd, dat stuk “cruise” gebied is leuk rijden, leuke technische paadjes. Op een mooie zomerdag ook altijd gezellig daar :D
Glibberig!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Veel uitstekende opstakels ook :lol:
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5869
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Victor1977 schreef: ma 24 februari 2020, 15:32
Afbeelding
Het is en blijft een super strakke bak :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Victor1977 schreef: ma 24 februari 2020, 15:32 Vooralsnog kan ik zeggen dat de banden er wel heel makkelijk op gingen, gewoon met mijn handen en nauwelijks kracht gebruikt.
Misschien met de RAD15 velgen, maar op mijn Stans Crest setje ging de 2.35" variant echt niet met de hand op. Ik hoop dat ik daar nooit lek mee rij :winkie:
Plaats reactie