PaganiProductions schreef: ↑zo 16 februari 2020, 22:10
Prulleman schreef: ↑zo 16 februari 2020, 21:20
Wat kan je met een carbon hardtail, wat je niet met deze kan? Geloof me het verschil is minimaal. Ik heb onder garantie en carbon vervanging gekregen voor mijn alu Cannondale.. en waarbij ik de wieken upgrade duidelijk merkbaar (een meetbaar op Strava) vond, was dit bij de carbon upgrade een stuk minder.. ik weet niet of ik het verschil in een blinde test zou merken. (Nou maakt Cannondale los van het scheuren ook wel geavanceerde alu frames, denk ook aan de caad race fietsen, deze techniek zit ik in de MTB frames.. maar dan nog jou alu orbea is ook niet een budget frame)
Als je echt perse carbon wilt, koop dan een los frame en zet alles van deze over. 2 dezelfde fietsen heeft niet zoveel zin, of je moet je Alma verkopen en houd alleen je wielen ofzo
Denk eerder dat ik mijn mx20 ga verkopen de Alma heb ik veel tijd en geld in zitten.
Misschien dat ik mijn Alma wel naar Lauf voorvork ofzo ga laten bouwen en beetje mijn Ultieme Limburgse mtb bouwen zonder dat te fragiel wordt.
En dan nog een goede andere fiets met een verende voorvork nodg dat zou dan een Carbon Hardtail mtb kunnen zijn zodat ik ook moeilijker dingen zou kunnen waar de lauf vork niet zo goed tegen kan of als ik meer comfort wil.
Met een los frame beginnen is nog veel duurder omdat ik niet veel zelf kan.
Ben van mening dat een xc hardtail het beste mij fiets gebied past.
De Reba voorvork uit mijn Alma weegt 1575 gram.
dat is nou precies wat ik
niet bedoel.. dan heb je 2 dure xc hardtails, dan kan je nog beter je mx20 en een carbon hardtail houden, dan heb je nog een beetje onderscheid (een mooi weer en een modder fiets ofzo).
En waarom dan een lauf.. dan heb je nog steeds 2 vergelijkbare hardtails met voorvering.. stop dan een vaste vork in 1 van die fietsen, of koop gewoon een gravel fiets
.
Nogmaals, niks mis met een hardtail, rij ik zelf ook, maar 2 hardtails is al twijfelachtig, 2 dure hardtails is zonde van je geld. Als je je alma niet kwijt wilt (wat logisch is met de investeringen die erin zitten), spaar dan voor een andere fiets, niet voor dezelfde.