Mijn 2018 Orbea Alma H20 ex Kom Strava Houder.

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gesloten
PaganiProductions

Rayb81 schreef: za 15 februari 2020, 22:36 Ik heb builds van Chisels gezien van onder de 9kg.
Alu kan ook licht zijn, mits een premium gebruikt wordt.
Zit zelf op 9,9kg.

Mooie wielset, welke spaken zijn er gebruikt?
Sapin double butted niet de lichtste maar wel lekker sterk een duurzaam.
Mijn doel is de Alma nog lichter te krijgen dan 11.8 kg want dan heb ik een nieuw persoonlijk gewicht record gezet en ik zelf ook lichter natuurlijk dat helpt ook.
Die 11,8 kg is voor mijn Merida Big Seven singlespeed met vaste voorvork.
pinda1974
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: di 30 september 2014, 23:19
Mijn mountainbike: bulls copperhead 29er

Komt er dit jaar ook ee orbra Terra erbij dan of stel je dat uit
PaganiProductions

pinda1974 schreef: zo 16 februari 2020, 18:29 Komt er dit jaar ook ee orbra Terra erbij dan of stel je dat uit
Dat weet ik nog niet
Persoonlijk zou ik liever een Carbon Hardtail ernaast hebben want dan kan ik er alles meedoen we zullen zien.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Wat kan je met een carbon hardtail, wat je niet met deze kan? Geloof me het verschil is minimaal. Ik heb onder garantie en carbon vervanging gekregen voor mijn alu Cannondale.. en waarbij ik de wieken upgrade duidelijk merkbaar (een meetbaar op Strava) vond, was dit bij de carbon upgrade een stuk minder.. ik weet niet of ik het verschil in een blinde test zou merken. (Nou maakt Cannondale los van het scheuren ook wel geavanceerde alu frames, denk ook aan de caad race fietsen, deze techniek zit ik in de MTB frames.. maar dan nog jou alu orbea is ook niet een budget frame)

Als je echt perse carbon wilt, koop dan een los frame en zet alles van deze over. 2 dezelfde fietsen heeft niet zoveel zin, of je moet je Alma verkopen en houd alleen je wielen ofzo
PaganiProductions

Prulleman schreef: zo 16 februari 2020, 21:20 Wat kan je met een carbon hardtail, wat je niet met deze kan? Geloof me het verschil is minimaal. Ik heb onder garantie en carbon vervanging gekregen voor mijn alu Cannondale.. en waarbij ik de wieken upgrade duidelijk merkbaar (een meetbaar op Strava) vond, was dit bij de carbon upgrade een stuk minder.. ik weet niet of ik het verschil in een blinde test zou merken. (Nou maakt Cannondale los van het scheuren ook wel geavanceerde alu frames, denk ook aan de caad race fietsen, deze techniek zit ik in de MTB frames.. maar dan nog jou alu orbea is ook niet een budget frame)

Als je echt perse carbon wilt, koop dan een los frame en zet alles van deze over. 2 dezelfde fietsen heeft niet zoveel zin, of je moet je Alma verkopen en houd alleen je wielen ofzo
Denk eerder dat ik mijn mx20 ga verkopen de Alma heb ik veel tijd en geld in zitten.
Misschien dat ik mijn Alma wel naar Lauf voorvork ofzo ga laten bouwen en beetje mijn Ultieme Limburgse mtb bouwen zonder dat te fragiel wordt.
En dan nog een goede andere fiets met een verende voorvork nodg dat zou dan een Carbon Hardtail mtb kunnen zijn zodat ik ook moeilijker dingen zou kunnen waar de lauf vork niet zo goed tegen kan of als ik meer comfort wil.
Met een los frame beginnen is nog veel duurder omdat ik niet veel zelf kan.
Ben van mening dat een xc hardtail het beste mij fiets gebied past.
De Reba voorvork uit mijn Alma weegt 1575 gram.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Rayb81 schreef: za 15 februari 2020, 23:00 Ik bedoelde eigenlijk de spaken die in Pagani zijn wielen zitten :D
Ze zien er op de foto bijna uit als platte spaken inderdaad! Zou wel een heel stuk van de meerprijs verklaren!


Misschien kan Wouter nog reageren op het type spaak?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
PaganiProductions

Lars TB schreef: zo 16 februari 2020, 23:01
Rayb81 schreef: za 15 februari 2020, 23:00 Ik bedoelde eigenlijk de spaken die in Pagani zijn wielen zitten :D
Ze zien er op de foto bijna uit als platte spaken inderdaad! Zou wel een heel stuk van de meerprijs verklaren!


Misschien kan Wouter nog reageren op het type spaak?
Het zijn sapin butted spaken supergoed en sterk en niet te licht het is niet meer normaal hoe licht de voorkant is geworden nu .
En het zijn volgens mij deze spaken https://www.sapim.be/spokes/butted
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

PaganiProductions schreef: zo 16 februari 2020, 23:08 Het zijn sapin butted spaken supergoed en sterk en niet te licht het is niet meer normaal hoe licht de voorkant is geworden nu .
En het zijn volgens mij deze spaken https://www.sapim.be/spokes/butted
Nu weten we nog niets, want de link verwijst naar alle hoogwaardige spaken van Sapim.

Vraag het je dealer van de week even na of maar een mooiere foto van je wielen :wink:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
PaganiProductions

Lars TB schreef: zo 16 februari 2020, 23:16
PaganiProductions schreef: zo 16 februari 2020, 23:08 Het zijn sapin butted spaken supergoed en sterk en niet te licht het is niet meer normaal hoe licht de voorkant is geworden nu .
En het zijn volgens mij deze spaken https://www.sapim.be/spokes/butted
Nu weten we nog niets, want de link verwijst naar alle hoogwaardige spaken van Sapim.

Vraag het je dealer van de week even na of maar een mooiere foto van je wielen :wink:
Komt goed
Zodra ik tijd heb maak nog wel een foto.
Heb al een foto gevonden.
Afbeelding
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Kan het niet goed zien, lijkt op x-ray maar niet duidelijk genoeg
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

PaganiProductions schreef: zo 16 februari 2020, 22:10
Prulleman schreef: zo 16 februari 2020, 21:20 Wat kan je met een carbon hardtail, wat je niet met deze kan? Geloof me het verschil is minimaal. Ik heb onder garantie en carbon vervanging gekregen voor mijn alu Cannondale.. en waarbij ik de wieken upgrade duidelijk merkbaar (een meetbaar op Strava) vond, was dit bij de carbon upgrade een stuk minder.. ik weet niet of ik het verschil in een blinde test zou merken. (Nou maakt Cannondale los van het scheuren ook wel geavanceerde alu frames, denk ook aan de caad race fietsen, deze techniek zit ik in de MTB frames.. maar dan nog jou alu orbea is ook niet een budget frame)

Als je echt perse carbon wilt, koop dan een los frame en zet alles van deze over. 2 dezelfde fietsen heeft niet zoveel zin, of je moet je Alma verkopen en houd alleen je wielen ofzo
Denk eerder dat ik mijn mx20 ga verkopen de Alma heb ik veel tijd en geld in zitten.
Misschien dat ik mijn Alma wel naar Lauf voorvork ofzo ga laten bouwen en beetje mijn Ultieme Limburgse mtb bouwen zonder dat te fragiel wordt.
En dan nog een goede andere fiets met een verende voorvork nodg dat zou dan een Carbon Hardtail mtb kunnen zijn zodat ik ook moeilijker dingen zou kunnen waar de lauf vork niet zo goed tegen kan of als ik meer comfort wil.
Met een los frame beginnen is nog veel duurder omdat ik niet veel zelf kan.
Ben van mening dat een xc hardtail het beste mij fiets gebied past.
De Reba voorvork uit mijn Alma weegt 1575 gram.
dat is nou precies wat ik niet bedoel.. dan heb je 2 dure xc hardtails, dan kan je nog beter je mx20 en een carbon hardtail houden, dan heb je nog een beetje onderscheid (een mooi weer en een modder fiets ofzo).
En waarom dan een lauf.. dan heb je nog steeds 2 vergelijkbare hardtails met voorvering.. stop dan een vaste vork in 1 van die fietsen, of koop gewoon een gravel fiets :D.
Nogmaals, niks mis met een hardtail, rij ik zelf ook, maar 2 hardtails is al twijfelachtig, 2 dure hardtails is zonde van je geld. Als je je alma niet kwijt wilt (wat logisch is met de investeringen die erin zitten), spaar dan voor een andere fiets, niet voor dezelfde.
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Rayb81 schreef: ma 17 februari 2020, 09:36 Kan het niet goed zien, lijkt op x-ray maar niet duidelijk genoeg
Lijkt mij gewoon rond met een dunner middenstuk. 2.0/1.8 zou het toch moeten zijn volgens eerdere posts?
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

Voor de prijs van een Lauf heb je al bijna een leuke nieuwe gravelbike. Doe het geld van de verkoop van de MX20 erbij en je koopt een prima gravelbike.
PaganiProductions

Biker67 schreef: ma 17 februari 2020, 10:38 Voor de prijs van een Lauf heb je al bijna een leuke nieuwe gravelbike. Doe het geld van de verkoop van de MX20 erbij en je koopt een prima gravelbike.
Ja zal eens kijken tegen die tijd.
Vind een Lauf gewoon mooi vork en past bij mijn rijstijl en terrein waar ik op tijd 99% van de tijd.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

RuudRuud schreef: ma 17 februari 2020, 10:01
Rayb81 schreef: ma 17 februari 2020, 09:36 Kan het niet goed zien, lijkt op x-ray maar niet duidelijk genoeg
Lijkt mij gewoon rond met een dunner middenstuk. 2.0/1.8 zou het toch moeten zijn volgens eerdere posts?
Dat herinner ik me ook.
Sapim Race stond er ergens.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gesloten