Teutoburgerwald

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
JBO80
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 23 oktober 2019, 16:27

Dag allen,

Ik heb me onlangs aangemeld voor dit forum en zit al jaren op de mountainbike. Wel heb ik mijn akoestische fiets eind 2017 ingeruild voor een emtb. Nu fiets ik met nog meer plezier over de trails in Twente/Salland en ga in de toekomst ook weer vaker de grens over. Onlangs heb ik een rondje van ongeveer 40 km gefietst rondom Tecklenburg. Dat was een hele mooie rit. Zo mooi dat ik graag zaterdag 23 november weer die kant op ga. Zijn er misschien meer bikers die er lol aan hebben om daar ook te gaan fietsen, max zo'n 40 km (MTB of emtb maakt mij niet uit). Sinds die rit heb ik ook gebruik gemaakt van komoot en ik moet zeggen dat dat best goed werkt.
Ik lees wel of er meer geïnteresseerden zijn.
Reigner
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 2 januari 2019, 20:39
Mijn mountainbike: Deventer

Ik en een maat van mij zijn daar laatst nij hörstel geweest.
de bedoeling was on naar tecklenburg te rijden. Maar het was zo leuk in het begin stuk al dat we daar niet meer aan toekwamen!
Giant reign 2018
Nsbikes eccentric
Gebruikersavatar
markindealpen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 7 april 2017, 21:07
Mijn mountainbike: UHR

Wat heb je daar gefietst als ik vragen mag?
Of bedoel je die Hermansweg?
Propain Tyee AL
Kona Big Honzo DL
{Canyon Spectral AL }
Kona Rove st
{Cube ltd pro}
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Reigner schreef: ma 13 januari 2020, 23:02 Ik en een maat van mij zijn daar laatst nij hörstel geweest.
de bedoeling was on naar tecklenburg te rijden. Maar het was zo leuk in het begin stuk al dat we daar niet meer aan toekwamen!
vanf Horstel starten is mooi idd, maar nog mooier is starten vanaf Dorinther klippen. als je vanaf de A1 komt neem je afrit 11B, daarna bij stoplichten rechts. vanaf daar wordt het ietsje ruiger qua gebied
Bird Aeris 9 blurple
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Als je bij Horstel start heb je na 500meter een super singeltrack naar Riesenbeck van ruim 1 km. Deze is een van de mooiste trailtjes die je kunt vinden. Je moet dan wel van erg technische trailtjes houden natuurlijk. Hij loopt omhoog met af en toe redelijk steile stukken.
JBO80
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 23 oktober 2019, 16:27

Ik heb via komoot een bestaande route gevonden die inderdaad ook rond de Hermansweg loopt en de dorinther klippen of hoe je het ook spelt :D . We zijn op een parkeerplaats gaan staan tegenover een hotel restaurant een spoortje over. Dit was een paar km voor Tecklenburg. Rondom Tecklenburg kun je alleen met muntgeld betalen op parkeerplaatsen zover ik weet en wij hadden alleen plastic. Waar wij stonden was het gratis.
JBO80
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 23 oktober 2019, 16:27

Ik heb via komoot een bestaande route gevonden die inderdaad ook rond de Hermansweg loopt en de dorinther klippen of hoe je het ook spelt :D . We zijn op een parkeerplaats gaan staan tegenover een hotel restaurant een spoortje over. Dit was een paar km voor Tecklenburg. Rondom Tecklenburg kun je alleen met muntgeld betalen op parkeerplaatsen zover ik weet en wij hadden alleen plastic. Waar wij stonden was het gratis.
Reigner
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 2 januari 2019, 20:39
Mijn mountainbike: Deventer

novaterra schreef: do 16 januari 2020, 16:14
Reigner schreef: ma 13 januari 2020, 23:02 Ik en een maat van mij zijn daar laatst nij hörstel geweest.
de bedoeling was on naar tecklenburg te rijden. Maar het was zo leuk in het begin stuk al dat we daar niet meer aan toekwamen!
vanf Horstel starten is mooi idd, maar nog mooier is starten vanaf Dorinther klippen. als je vanaf de A1 komt neem je afrit 11B, daarna bij stoplichten rechts. vanaf daar wordt het ietsje ruiger qua gebied

Inmiddels als 3 keer teruggeweest.
Hörstel, Tecklenburg en afgelopen weekens Bad Iburg.
Bij Bad Iburg vanaf het hoogste punt op de Dörenberg verschillende leuke trails!!
Bij Tecklenburg is toch het hexenpfad erg leuk, en er is een downhill afdaling gemaakt.
Giant reign 2018
Nsbikes eccentric
Tjoentje
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: za 18 november 2017, 19:57

Waar precies in Bad Iburg ben je gestart als ik vragen mag? Zou ook graag een keer deze routes willen fietsen.
JBO80
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 23 oktober 2019, 16:27

Of we spreken komende zondag met iets van een stuk of max 6 bikers ergens op een locatie af om daar een leuke route te fietsen.
JBO80
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 23 oktober 2019, 16:27

Of we spreken komende zondag met iets van een stuk of max 6 bikers ergens op een locatie af om daar een leuke route te fietsen.
Reigner
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 2 januari 2019, 20:39
Mijn mountainbike: Deventer

Tjoentje schreef: zo 16 februari 2020, 15:38 Waar precies in Bad Iburg ben je gestart als ik vragen mag? Zou ook graag een keer deze routes willen fietsen.
Ja bij dat kasteel op een heuvel in de stad zelf.
Maar op de Dörenberg zelf liggen de trails die je wilt!
Giant reign 2018
Nsbikes eccentric
Reigner
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 2 januari 2019, 20:39
Mijn mountainbike: Deventer

JBO80 schreef: zo 16 februari 2020, 18:43 Of we spreken komende zondag met iets van een stuk of max 6 bikers ergens op een locatie af om daar een leuke route te fietsen.
Sorry had het bericht gemist!
leek mij leuk!
Heb nu meldingen aanstaan op dit onderwerp!
Giant reign 2018
Nsbikes eccentric
JBO80
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 23 oktober 2019, 16:27

Geen probleem, altijd leuk nog een potentieel geinteresseerde. Gisteren ben ik daar weer gaan fietsen met de buurman. Echter na 11 km ging hij onderuit en viel zijn schouder uit de kom. Hij is dus even uitgeschakeld. Ik moet even kijken wanneer ik weer een mogelijkheid heb om daar te gaan fietsen. Het zal waarschijnlijk een zondag zijn en dat laat ik hier dan ff weten. :-q
JBO80
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 23 oktober 2019, 16:27

Geen probleem, altijd leuk nog een potentieel geinteresseerde. Gisteren ben ik daar weer gaan fietsen met de buurman. Echter na 11 km ging hij onderuit en viel zijn schouder uit de kom. Hij is dus even uitgeschakeld. Ik moet even kijken wanneer ik weer een mogelijkheid heb om daar te gaan fietsen. Het zal waarschijnlijk een zondag zijn en dat laat ik hier dan ff weten. :-q
Plaats reactie