Show your video

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3828
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

maverick76 schreef: wo 15 januari 2020, 14:27 Posbank inderdaad, voor jullie even rijden maar dan heb je ook wat :D .
Klopt anderhalf uur rijden zo. En dan 40 km daar. Dat wordt dus een hele dag. Van het voorjaar maar eens gaan doen. :-q
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Korter maken kan vrij makkelijk. Maar lange dag inderdaad.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3828
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Afbeelding

Bekijk de video hier: https://youtu.be/0jAr9DZae9o

Hier ons videoverslag van de (uitstekend georganiseerde) 4 uur endurance race op Zandvoort. Gelukkig mogen we in teams zodat het een estaffeterace wordt. Met in totaal 12 man/vrouw en 3 teams gaan we door de duinen en zelfs over het F1 circuit heen. Kunnen we dat winnen? Raad hoeveel keer we ingehaald zijn (eerst raden, dan kijken) en win een lolly!
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Afbeelding

Vlak achter mijn huis liggen een paar heuveltjes met wat korte maar best aardige paadjes. Gisteren ben ik er even heen gegaan om mijn nieuwe anamorphische opzetlens uit China te proberen. Erg leuk om ineens een heel ander kader te hebben tijdens het filmen. En verfrissend om een keer geen chest-cam te doen maar bijna alleen maar vaste camerastandpunten.

De volgende keer als er beter licht en minder wind is wil ik nog iets meer aandacht besteden aan de kwaliteit (de Moment app is een beetje glitchy op 48fps), iets meer interessante standpunten zoeken en meer met focus proberen. En wat minder langzaam rijden 😄
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 585
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Goed bezig met die statief :-q
Vergt wel puur meer inzet / geduld, maar vind het zelf leuker om te kijken.

Quote: En wat minder langzaam rijden 😄 ( daarom filmen de meeste met head / chest cam, verbloemt dat ze eigenlijk niet zo snel rijden als de chestcam doet vermoeden ) :lol:
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Wel een leuke "achtertuin" met die paadjes en trappen.

Wat doet de anamorpische lens eigenlijk?
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Oli4k schreef: do 30 januari 2020, 10:48 Vlak achter mijn huis liggen een paar heuveltjes met wat korte maar best aardige paadjes. Gisteren ben ik er even heen gegaan om mijn nieuwe anamorphische opzetlens uit China te proberen. Erg leuk om ineens een heel ander kader te hebben tijdens het filmen. En verfrissend om een keer geen chest-cam te doen maar bijna alleen maar vaste camerastandpunten.

De volgende keer als er beter licht en minder wind is wil ik nog iets meer aandacht besteden aan de kwaliteit (de Moment app is een beetje glitchy op 48fps), iets meer interessante standpunten zoeken en meer met focus proberen. En wat minder langzaam rijden 😄
Leuk gefilmd alleen persoonlijk zie ik liever wel meer actie. Als ik op deze manier gefilmd zie worden gaan mijn verwachtingen omhoog. Dus ik zit de hele video te wachten op de actie :winkie:
Verder wel respect voor de tijd die je er in steekt, ik heb er het geduld niet voor om zo uitgebreid een video te maken en te editen :-q
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

@Mark-V Ik zie ook liever meer actie. Maar het was me nu vooral te doen om het filmen. Blijft lastig om op allebei te focussen vind ik. Hopelijk door eerst een beetje te oefenen en experimenteren kan ik volgende keer me op de actie richten 😀

@Meegs Een anamorphische lens maakt er eigenlijk een soort panorama van. Ik heb het gefilmd met een app die daar dan weer rekening mee houdt en het beeld in de goede verhouding schaalt.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Ik snap m!

Wat ik trouwens niet snap, is wat mensen nu echt leuk vinden om naar te kijken. Ik post best actief clips en fotos op instagram, en ik verbaas me er keer op keer over welke posts de meeste likes krijgen en het meest gesaved worden.
Juist die tricks die veel moeilijker zijn (zoals over die railing rijden een paar posts hierboven) doen het duidelijk minder goed dan b.v. zoiets simpels als dit:

Afbeelding


Ter vergelijking: railing 181 likes en 1 save.
Deze post heeft nu al 298 likes en 7 saves.

Zelfde tijd van posten, zelfde hashtags, dus daar ligt het niet aan. Enige conclusie die ik kan trekken is dat het er misschien spectaculairder uit ziet, en daarom meer in trek is....

Dit is overigens niet het enige voorbeeld natuurlijk;, maar het blijft daar wel op neerkomen...

Op zich wel interessante info om te weten ook als je zo'n video wilt maken ;)
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Mark-V schreef: za 8 februari 2020, 15:45
Wat ik trouwens niet snap, is wat mensen nu echt leuk vinden om naar te kijken. Ik post best actief clips en fotos op instagram, en ik verbaas me er keer op keer over welke posts de meeste likes krijgen en het meest gesaved worden.
Juist die tricks die veel moeilijker zijn (zoals over die railing rijden een paar posts hierboven) doen het duidelijk minder goed dan b.v. zoiets simpels als dit:


Ter vergelijking: railing 181 likes en 1 save.
Deze post heeft nu al 298 likes en 7 saves.


Op zich wel interessante info om te weten ook als je zo'n video wilt maken ;)
Liken is ook soort beleefdheid, kort filmpje, snel gezien, snel geliked..... zegt verder weinig over inhoud.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

yo-eddy schreef: za 8 februari 2020, 19:30 Liken is ook soort beleefdheid, kort filmpje, snel gezien, snel geliked..... zegt verder weinig over inhoud.
Eens, maar dat verklaart de structurele verschillen niet... Waarom bij de ene video dan 50% meer dan bij de andere video?
Misschien heeft het iets te maken met de cover photo die je aan een filmpje hangt....
Wel interessante psychologie ;)
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Eerste indruk van het filmpje en de titel. Zeker op zoiets vluchtigs als de sociale media die jij aanhaalt. Er zijn vast influencers die er hun geld mee verdienen om jou uit te leggen wat het beste werkt :bier:
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Jurriaan schreef: zo 9 februari 2020, 15:17 Eerste indruk van het filmpje en de titel. Zeker op zoiets vluchtigs als de sociale media die jij aanhaalt. Er zijn vast influencers die er hun geld mee verdienen om jou uit te leggen wat het beste werkt :bier:
Dat zal zeker wel ja ;)
Mensen met ..K volgers. Overigens zie je daar ook een interessante trend, namelijk mensen die je volgen en je na een paar dagen weer ontvolgen (in de hoop dat jij hen in de tussentijd volgt). Volgens mij gaat dat zelfs vaak geautomatiseerd. ;)

Maarre, het weer is een beetje rommelig, anders had ik nog wel een nieuwe video gemaakt :P
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Mensen kunnen zich vaak niet identificeren met technische dingen dus hebben ze ook weinig idee van moeilijkheidsgraad. Ik de meer random bike stuff zullen meer worden geliked hierom denk ik.

Net als dat Ali B meer likes krijgt op z'n SC dan z'n Inspired. Trial is gewoon heel niche.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

En vergeet niet dat er op weg web weinig ruimte is voor subtiel. Alles moet heel direct en bijna karikaturaal zijn om aan te spreken. Daarom werkt wat Danny Mc met Red Bull doet zo goed. Op een hooibaal fietsen ziet er op 100*240px ook nog spectaculair uit. Bij Red Bull zitten ook een hoop mensen wiens vak het is om content te verkopen, die weten natuurlijk wel wat ze aan het doen zijn.

Edit: daar moest natuurlijk ‘web’ staan, en niet ‘weg’. Dat las als een vage en onbegrijpelijke verwijzing naar wielrennen.
Laatst gewijzigd door Oli4k op di 11 februari 2020, 21:30, 3 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie