MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Ik ben net even geweest. Na amper 5 km gestopt en terug gefietst naar mijn auto. Wat een kansloze blubberbende was het.
Ik was gestart in de hoek bij de a12 1e parking rechts langs de n224 vanaf Arnhem/Utrecht gezien. Aan de overkant was het nog erger zag ik toen ik wegreed. ( als ik iets beter naar links had gekeken bij het aanrijden was ik niet eens uitgestapt)
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

spiked schreef: vr 7 februari 2020, 17:00 Mijn stem hebben jullie ook!

Heeft er iemand informatie over hoe het zwart omcirkelde deel er bij ligt qua modder / boswerkzaamheden? Ik wil morgenochtend (voor de regen) een rondje rijden met oa dat stukje. Mocht het niet best zijn dan ga ik met alle plezier weer de UHR op.
Thnx!
Dat stuk is goed te doen. Maar sla het stuk van Natuurmonumenten over (deel na kruislaan richting Arnhem). Pak bij de Kruislaan de afkortroute dan heb je geen last van de bosbouwwerkzaamheden en slechte paden.

At1 (vorige reactie) zat dus midden in het NM gedeelte.
spiked
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 19 februari 2018, 10:11

kuijtje.nl schreef: vr 7 februari 2020, 17:25 Thnx!
Dat stuk is goed te doen. Maar sla het stuk van Natuurmonumenten over (deel na kruislaan richting Arnhem). Pak bij de Kruislaan de afkortroute dan heb je geen last van de bosbouwwerkzaamheden en slechte paden.

At1 (vorige reactie) zat dus midden in het NM gedeelte.
Dat stuk na de Kruislaan overslaan was de bedoeling, dank voor het snelle antwoord!
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Vandaag heb ik kinderrondje en stukken van paars gereden. Meeste lag er goed bij. Klein stukje paars is nog een omleiding actief maar verder goed te rijden. Helaas is de Scheleberg track ook niet zo best .. dat is toch weer het nadeel van een bestaande (natuurlijke track) zonder afwatering in een route opnemen. En natuurlijk het feit dat er mensen gaan rijden terwijl het veel regent of heeft geregend. Dat herstel duurt gewoon echt langer. Maar goed nog 2 mnd en het echte mtb seizoen kan weer beginnen :D :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Tegen dit weer kun je gewoon niks doen Hanjo. Op iedere mtb route is het nu afzien. Maar 1 droge week tussendoor zal al heel veel verschil maken
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Afzien? :~ Een aantal UHR routes liggen er anders prima bij.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Ik praat in onderhoudstermen, dan zie je weer allerlei plaatsen waar je afwatering niet goed werkt/het allemaal niet aan kan of brede paden rijdt die echt dikke blubber zijn. Dingen waar je voor een deel niets aan kunt doen, afwachten tot het droger is. Het hangt er ook erg van af welke route je ook rijdt. Zeisterlitz is behoorlijk droog, maar Hoge Vuursche kom je toch wat modder tegen of plassen die toch best diep blijken te zijn.
Gebruikersavatar
wvdb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: wo 2 mei 2012, 16:41

Scheleberg singletrack is altijd slecht bij veel regenval. Heb niet het idee dat nu die is opgenomen in de route hij er veel slechter bij ligt. En dat maakt het ook wel weer leuk. Iets harder werken en andere spoortjes. Vind dat de singletrack er in het voorjaar altijd weer redelijk bij ligt zonder onderhoudt.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

wvdb schreef: vr 7 februari 2020, 20:47 Vind dat de singletrack er in het voorjaar altijd weer redelijk bij ligt zonder onderhoudt.
Zo zie je maar weer: mountainbiken is een zomersport
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

:-q :winkie: :bier:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Het kan nog..... Tot en met 12 februari kan je nog stemmen !!!!!!

🎉 Wij maken kans op een donatie van € 5000!

Stichting MTB Zuid Veluwe is een van de vijf initiatieven die geselecteerd is voor de stemronde van ‘Help Nederland vooruit’. Maar dan hebben wij wel de meeste stemmen nodig!

Wij staan in de tussenstand op nr 1️⃣! Maar die positie moeten we nog een een paar dagen zien te behouden. Dus.... nog ff stemmen als je dat nog niet gedaan hebt (met alle mailadressen die je hebt 😉)

Zou toch mooi zijn die donatie van € 5000?!

▪️Stemmen kan via deze link: https://www.helpnederlandvooruit.nl/doe ... uid-veluwe
▪️De uitslag wordt 21 maart bekendgemaakt.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Ik heb op de valreep nog even gestemd.
Hoop dat jullie de hoofdprijs winnen, het is jullie gegund :-q
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

kuijtje.nl schreef: di 11 februari 2020, 20:00 Het kan nog..... Tot en met 12 februari kan je nog stemmen !!!!!!

🎉 Wij maken kans op een donatie van € 5000!

Stichting MTB Zuid Veluwe is een van de vijf initiatieven die geselecteerd is voor de stemronde van ‘Help Nederland vooruit’. Maar dan hebben wij wel de meeste stemmen nodig!

Wij staan in de tussenstand op nr 1️⃣! Maar die positie moeten we nog een een paar dagen zien te behouden. Dus.... nog ff stemmen als je dat nog niet gedaan hebt (met alle mailadressen die je hebt 😉)

Zou toch mooi zijn die donatie van € 5000?!

▪️Stemmen kan via deze link: https://www.helpnederlandvooruit.nl/doe ... uid-veluwe
▪️De uitslag wordt 21 maart bekendgemaakt.
net op tijd Gestemd!
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1389
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Ik ben benieuwd of onze stemmen zich uitbetalen!
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ik ook :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Plaats reactie