29er hardtail maat L gezocht (1.78 m)

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Plaats reactie
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2635
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Voor een fietsmaatje (vrouw) zoek ik een 29er hardtail. Ze is 1.78 lang met redelijk lange benen.
Budget is 400 euro.
Staat moet redelijk tot goed zijn. Ik ben handig en kan eventueel tegen kostprijs alles fixen.
Heeft er iemand nog iets leuks staan?
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3247
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Wij hebben nog een Focus black forest frame, eventueel met manitou voorvork.
Dat mag voor 300 weg.

Als het 26 inch mag zijn, een trek 8500 frame, met een slechte voorvork, veel banden met incomplete wielen.
Dat mag voor 100 euro weg.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2635
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

tiewrap schreef: zo 2 februari 2020, 00:42 Wij hebben nog een Focus black forest frame, eventueel met manitou voorvork.
Dat mag voor 300 weg.

Als het 26 inch mag zijn, een trek 8500 frame, met een slechte voorvork, veel banden met incomplete wielen.
Dat mag voor 100 euro weg.
Dank je, maar qua budget gaan we dat echt niet redden. We hebben niet iets geschikts als donorfiets, dus hij moet redelijk compleet zijn.
Een 26 is geen optie.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Mad Wally schreef: za 1 februari 2020, 23:12 Voor een fietsmaatje (vrouw) zoek ik een 29er hardtail. Ze is 1.78 lang met redelijk lange benen.
Budget is 400 euro.
Staat moet redelijk tot goed zijn. Ik ben handig en kan eventueel tegen kostprijs alles fixen.
Heeft er iemand nog iets leuks staan?
Ik zou geen L nemen voor een persoon met lange benen en dus een kort bovenlijf. Je kunt de zadelen uitschuiven maar de bovenbuis niet inkorten. Op een L komt ze met haar lengte waarschijnlijk te lang te zitten. 1.78 is al op het randje tussen M/l bij de meeste merken met kort bovenlijf beter een M.

Succes met je zoektocht.
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2737
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Mee eens. Max. M, mogelijk zelfs S (als de S wat groter uitvalt). In beide gevallen langere zadelpen.

In verhouding lange(te) benen is idd kortere bovenbuis (om te voorkomen dat je een veel te gestrekte zitpositie krijgt.


bartsince1975 schreef: zo 2 februari 2020, 12:21
Mad Wally schreef: za 1 februari 2020, 23:12 Voor een fietsmaatje (vrouw) zoek ik een 29er hardtail. Ze is 1.78 lang met redelijk lange benen.
Budget is 400 euro.
Staat moet redelijk tot goed zijn. Ik ben handig en kan eventueel tegen kostprijs alles fixen.
Heeft er iemand nog iets leuks staan?
Ik zou geen L nemen voor een persoon met lange benen en dus een kort bovenlijf. Je kunt de zadelen uitschuiven maar de bovenbuis niet inkorten. Op een L komt ze met haar lengte waarschijnlijk te lang te zitten. 1.78 is al op het randje tussen M/l bij de meeste merken met kort bovenlijf beter een M.

Succes met je zoektocht.
StAlTiCa
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Mad Wally schreef: za 1 februari 2020, 23:12 Voor een fietsmaatje (vrouw) zoek ik een 29er hardtail. Ze is 1.78 lang met redelijk lange benen.
Budget is 400 euro.
Staat moet redelijk tot goed zijn. Ik ben handig en kan eventueel tegen kostprijs alles fixen.
Heeft er iemand nog iets leuks staan?
Het verbaast mij eigenlijk dat er nog zoveel aangeboden wordt, want je verzoek is erg summier.
Je budget is drama, dus grote kans dat je ergens op zult moeten gaan beknibbelen (kwaliteit, functionaliteit, leeftijd, etc)
Juist dan is het wel handig als je duidelijker aangeeft wat belangrijk is in de fiets. 29" is blijkbaar een must, maar ook dat heeft natuurlijk een reden waarom je daarna op zoek bent.
Daarom is het denk ik wel zinvol als je aan kunt geven wat het doel / de belasting van de bike gaat zijn, en wat bijvoorbeeld de ervaring van de berijdster is.

Ik kan kijken wat ik zelf nog heb liggen (ik heb b.v. een 27,5" frame met vork hangen en ook nog verschillende wielen).
Maar zolang ik niet weet wat je precies zoekt. ga ik er niet al te veel moeite in steken, want grote kans dat het dan toch niet wordt wat je zoekt.
Met mij zullen er vast meer zo over denken ;)

Hoe specifieker je aan kunt geven wat je zoekt, hoe makkelijker het wordt om iets aan te bieden :)
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2635
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Mark-V schreef: ma 3 februari 2020, 13:03 Het verbaast mij eigenlijk dat er nog zoveel aangeboden wordt, want je verzoek is erg summier.
Je budget is drama, dus grote kans dat je ergens op zult moeten gaan beknibbelen (kwaliteit, functionaliteit, leeftijd, etc)
Juist dan is het wel handig als je duidelijker aangeeft wat belangrijk is in de fiets. 29" is blijkbaar een must, maar ook dat heeft natuurlijk een reden waarom je daarna op zoek bent.
Daarom is het denk ik wel zinvol als je aan kunt geven wat het doel / de belasting van de bike gaat zijn, en wat bijvoorbeeld de ervaring van de berijdster is.

Ik kan kijken wat ik zelf nog heb liggen (ik heb b.v. een 27,5" frame met vork hangen en ook nog verschillende wielen).
Maar zolang ik niet weet wat je precies zoekt. ga ik er niet al te veel moeite in steken, want grote kans dat het dan toch niet wordt wat je zoekt.
Met mij zullen er vast meer zo over denken ;)

Hoe specifieker je aan kunt geven wat je zoekt, hoe makkelijker het wordt om iets aan te bieden :)
Ik begrijp je punt, maar het gaat om iemand die wegens omstandigheden om dit moment maar een beperkt budget heeft. 29 heeft de voorkeur, maar 27,5 is ook een optie. Ik ben juist bang dat als ik het heel specifiek maak dat er helemaal niks wordt aangeboden.

Het gaat om wekelijks/tweewekelijks een rit van 30-40 km holterberg/markelo/Rijssen/Nijverdal etc.

Ik ben prima in staat om een slag uit een wiel te halen, een voorvork te reviseren, remmen te servicen, maar het moet qua onderdelen kopen een beetje behapbaar blijven.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Mad Wally schreef: ma 3 februari 2020, 20:53 Ik begrijp je punt, maar het gaat om iemand die wegens omstandigheden om dit moment maar een beperkt budget heeft. 29 heeft de voorkeur, maar 27,5 is ook een optie. Ik ben juist bang dat als ik het heel specifiek maak dat er helemaal niks wordt aangeboden.

Het gaat om wekelijks/tweewekelijks een rit van 30-40 km holterberg/markelo/Rijssen/Nijverdal etc.

Ik ben prima in staat om een slag uit een wiel te halen, een voorvork te reviseren, remmen te servicen, maar het moet qua onderdelen kopen een beetje behapbaar blijven.
Die routes ken ik niet die je noemt, maar omdat het NL is ga ik er vanuit dat het XC is.

Ik heb een Dartmoor Primal frame liggen (maat M) die geschikt is voor 27,5" wielen.
Er zit net een nieuwe ongebruikte derriehanger op en hij kan prima overweg met wat meer veerweg. (Geen idee of dat wenselijk is)
Evt heb ik er ook nog een fox 32 float fit 140/150mm vork bij. Verder kan ik vast nog wat spul bij elkaar scharen om er een 1x10 van te maken. Enige wat ik zeker niet heb is een setje 27,5" wielen ( ik had er 26" wielen opgezet, maar uiteindelijk zelf nooit verder dan 300m mee gereden).

Frame is van een jong vrouwtje geweest, dus heeft niets geleden ;) (medeforumster, die heeft hem in 2016 nieuw gekocht en opgebouwd)

Ik heb hem net op marktplaats gezet (je topic heeft mij toch aan de gang gezet :) ):

http://link.marktplaats.nl/m1510888952? ... nt=app_ios

http://link.marktplaats.nl/m1510924513? ... nt=app_ios

Prijzen zijn nog bespreekbaar (rekening gehouden met handel op marktplaats). Bij interesse stuur maar een PB. ;)
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Mark, dit heeft natuurlijk geen zin: een frame en vork à 275,- voor een trail hardtail 27.5" posten bij de vraag of iemand een goedkope 29'er voor Nederlandse xc rondjes heeft. Biedt een complete fiets aan of zet je spul op MP zonder het hier te posten. TS heeft hier niets aan.

Succes met de verkoop, het is zeker een leuk frame.
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

bartsince1975 schreef: zo 2 februari 2020, 12:21
Mad Wally schreef: za 1 februari 2020, 23:12 Voor een fietsmaatje (vrouw) zoek ik een 29er hardtail. Ze is 1.78 lang met redelijk lange benen.
Budget is 400 euro.
Staat moet redelijk tot goed zijn. Ik ben handig en kan eventueel tegen kostprijs alles fixen.
Heeft er iemand nog iets leuks staan?
Ik zou geen L nemen voor een persoon met lange benen en dus een kort bovenlijf. Je kunt de zadelen uitschuiven maar de bovenbuis niet inkorten. Op een L komt ze met haar lengte waarschijnlijk te lang te zitten. 1.78 is al op het randje tussen M/l bij de meeste merken met kort bovenlijf beter een M.

Succes met je zoektocht.
:-q +1
tkmp
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 18 januari 2015, 15:20

Bij MTBclinics in velp, zijn ze bezig met het updaten van hun wagen park,
trek x-calber of roscoe en iedere maat zit er wel tussen.
nee, ik heb geen belangen, ik ben wel fan.

bedenk goed wat de maat moet zijn, bij trek bestaat er zelfs een: M ML L
ik zelf 174cm lange benen zou niet snel een L rijden.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2635
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

streetracer schreef: di 4 februari 2020, 08:24
bartsince1975 schreef: zo 2 februari 2020, 12:21

Ik zou geen L nemen voor een persoon met lange benen en dus een kort bovenlijf. Je kunt de zadelen uitschuiven maar de bovenbuis niet inkorten. Op een L komt ze met haar lengte waarschijnlijk te lang te zitten. 1.78 is al op het randje tussen M/l bij de meeste merken met kort bovenlijf beter een M.

Succes met je zoektocht.
:-q +1
Even ter indicatie, ze fietst nu soms op de cube reaction c62 van haar vriend. Dat is een 21 inch en die vindt ze erg fijn.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2635
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

tkmp schreef: di 4 februari 2020, 09:36 Bij MTBclinics in velp, zijn ze bezig met het updaten van hun wagen park,
trek x-calber of roscoe en iedere maat zit er wel tussen.
nee, ik heb geen belangen, ik ben wel fan.

bedenk goed wat de maat moet zijn, bij trek bestaat er zelfs een: M ML L
ik zelf 174cm lange benen zou niet snel een L rijden.
👍 we gaan zeker even informeren.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

bartsince1975 schreef: ma 3 februari 2020, 23:34 Mark, dit heeft natuurlijk geen zin: een frame en vork à 275,- voor een trail hardtail 27.5" posten bij de vraag of iemand een goedkope 29'er voor Nederlandse xc rondjes heeft. Biedt een complete fiets aan of zet je spul op MP zonder het hier te posten. TS heeft hier niets aan.

Succes met de verkoop, het is zeker een leuk frame.
Fijn dat je je mening ook even deelt :), maar ik zie geen enkele reden waarom je op deze manier geen fiets voor 400 euro kunt opbouwen.
275 is zoals aangegeven een prijs voor op marktplaats. Daarnaast heb ik ook aangegeven nog meer spullen te hebben. Natuurlijk is er nog een wielsetje nodig, maar nogmaals is 400 euro denk ik wel haabaar ;)

Of meer veerweg wenselijk is ligt bij de TS, maar hij had al aangegeven dat 27,5 ook een optie is.
Plaats reactie