Bird Zero TR

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Man wat zuur zeg al zo snel dergelijke schade en je kan het jezelf niet eens kwalijk nemen. En ook nog op die seatstay. Misschien met een blauwe lakstift het ergste proberen te verbergen?
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 2 februari 2020, 20:41 Dat is zuur.
Heb het zelf eens meegemaakt met een lang stuk prikkeldraad.
Ik heb mn frame aan de achterkant opnieuw gespoten.

@TenZNL, dit is de seatstay....
En daar kan je geen protector op plakken?
Is wss mooier dan met een lakstift aan de gang (Als je de juiste kleurcode is er mss zelfs wat met een stickerboer regelen.)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Dat is zwaar sneu :-{
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Net als nieuwe schoenen, eerst vlek is zuur maar daarna kan je wel los.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

maverick76 schreef: zo 2 februari 2020, 21:19 Net als nieuwe schoenen, eerst vlek is zuur maar daarna kan je wel los.
Alleen zitten er naast de vlek 2 gaten in zijn nieuwe schoenen slimmerd.
Waar woke is, is vuur
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

maverick76 schreef: zo 2 februari 2020, 21:19 Net als nieuwe schoenen, eerst vlek is zuur maar daarna kan je wel los.


*weggehaalde tekst*
Wat, geen knuppel in het hoenderhok?


:bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Makkelijk schreef: zo 2 februari 2020, 21:58
maverick76 schreef: zo 2 februari 2020, 21:19 Net als nieuwe schoenen, eerst vlek is zuur maar daarna kan je wel los.
Alleen zitten er naast de vlek 2 gaten in zijn nieuwe schoenen slimmerd.
Nou nou mag wel iets minder....

@Jesse: iig zwaar kut. Best stuk staal ook... ik hoop voor je dat je aandrijflijn wel bruikbaar blijft.
“Old, not obsolete”
Biker_Jesse
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1130
Lid geworden op: di 1 augustus 2006, 10:55
Mijn mountainbike: Bird Zero TR

Als het een spreekwoordelijke vlek was geweest en ik had die door eigen toedoen opgelopen dan had je me hier niet horen "uithuilen" :wink: Baal er van dat dit op weg naar de route gebeurt door iemand anders zijn nalatigheid.

Thanks voor de suggesties. Bird verkoopt wel lakstiftjes, maar inclusief verzenden gaat me dat 33 pond kosten.. Maargoed, misschien moet er toch een nieuw pad komen en dan ontkom ik sowieso niet aan de verzendkosten van 24 pond. Als ik de derailleur bekeken heb laat ik weten wat de schade was.
"Circles turning circles. Man's most efficient machine."

Garage sale: heel veel spullen voor weinig :bier:
Frameset met vork te koop (ook voor weinig) :bier:
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Er valt er wel te onderhandelen over die verzendkosten. Een lakstift en een pad past prima in de briefpost. Waarschijnlijk hanteren ze voor het gemak altijd pakkettarief.

Het is heel zuur! Met een beetje schuren en lakken komt het wel weer goed, maar het gebeurt je toch maar op je tweede ritje man..
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Lekker klote! Jammer van de schade aan het frame, maar je wiel/aandrijving is ook klote, hopelijk valt dat mee. :-{
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2211
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Oei, da's wel zuur. Mooie raceface sticker erop en gaan met die banaan.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29975
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

zonoskar schreef: ma 3 februari 2020, 15:14 Oei, da's wel zuur. Mooie raceface sticker erop en gaan met die banaan.
Dus als je schade aan je auto hebt gaat er ook een sticker op?
Die kleur is perfect na te maken in een spuitbus.Dat kan voor minder dan die £33
En dan zie je er echt niets meer van.

Mn c'nondeel was met.paars naar met.zwart gespoten. Dus 2 kleuren.
Ik had 10m roestig prikkeldraad opgepikt, dus behalve een beschadigde achterbrug waren ook mn patje en mn achterband rijp voor de vuilnisbak. En ook nog een paar spaken...
Flink gevloekt, maar het is allemaal goed gekomen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Ik zou ‘m aanstippen. Spuiten is wel een klusje en als je het verziekt ben je wel klaar. Of je moet slikken en naar de schadehersteller die spotrepair doet. Misschien dat je de kleurnummers kan opvragen bij de fabrikant?
“Old, not obsolete”
Biker_Jesse
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1130
Lid geworden op: di 1 augustus 2006, 10:55
Mijn mountainbike: Bird Zero TR

Dank voor de morele steun, altijd fijn om de "pijn" te kunnen delen met gelijkgestemden :wink: Ik heb alle suggesties gezien, top! Morgen stuur ik Bird even een mail met de vraag of dat lakstiftje niet wat goedkoper verzonden kan worden en dan ga ik voorzichtig bijtippen met de juiste kleur lak. Of het derailleurpad krom is en wat de staat van de derailleur is weet ik nog niet, ik ben op dit moment nog steeds aan het werk en dat zal morgen waarschijnlijk niet anders zijn. Zodra ik het rustig bekeken heb dan laat ik het weten.
"Circles turning circles. Man's most efficient machine."

Garage sale: heel veel spullen voor weinig :bier:
Frameset met vork te koop (ook voor weinig) :bier:
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Biker_Jesse schreef: zo 2 februari 2020, 20:08 Vandaag was de rit over voor ik goed en wel begonnen was. 500 meter voor de trail ving mijn derailleur iets op wat in mijn achterwiel terecht kwam. Ik kon meteen remmen waardoor de derailleur in ieder geval niet in mijn achterwiel kwam. Waar ik eerst dacht aan een tak, bleek het een halve meter betonijzer te zijn dat zich helemaal door mijn achterwiel gewrongen had. Slag in het wiel, derailleur die niet meer lekker schakelde (nog niet gekeken of het pas, de derrie of beiden krom zijn, heb er goed de pest in), maar het ergste: dikke plekken op de achterbrug waar de verf er volledig afgeschraapt is. Ik ben maar weer omgedraaid... De eerste kras doet altijd zeer, maar dit is wel erg zuur. Geen crash, geen eigen stommiteit, gewoon iemand die zijn zooi niet opruimt. Plus, het is geen klein krasje maar een dikke vette beschadiging. Komende week maar eens de moed verzamelen om de schade goed op te nemen. Heb er nu nog teveel de pest in :-{

Afbeelding

Afbeelding
:( :(( :cry:
Plaats reactie