Mtb kanaaltje : Rolling back oefenen.

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Zie mijn andere filmpjes, daar komt de wheelie aan bod. Verder zou ik adviseren om de “lets ride” sectie in de gaten te houden. Ik geef af en toe “lesjes” in deze skills.

Wheelie gaat altijd voor de manuel mocht je wat willen oefenen.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Weer een leuk filmpje :-q

Die stronk is inderdaad niet meer te doen vroeger lag er nog zand voor, Stronk uit het LV topic is ook niet deze maar een je verder.
Deze zit inderdaad vlak voor een een bocht wat hem ook juist lastig maakt.
Bij die dubbele treden "zitten wel heel dicht bij elkaar" kan je ook rechts daarvan over de wortel in de lengte richting springen.

HV zelfs is nog niet zo spannend (te nieuw) maar zeker op het rondje om de parkeerplaats zitten wel paar leuke dingen.
Have fun!
Rinse.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

ThijsE schreef: za 25 januari 2020, 18:41 Leuke en leerzame filmpjes!

Heb je nog adviezen om de wheelie en manual onder de knie te krijgen, met welke beginnen bijvoorbeeld?

Rijd een fully en heb klikpedalen. Zit zelf te denken om flats te kopen om daar mee te oefenen, geeft wat meer vertrouwen mocht ik snel een voet aan de grond moeten zetten.
Flats gaan je helpen om de tricks én beter én veiliger te leren :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Tof filmpje weer en mooie bike :)
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Singletrack Sundays schreef: za 25 januari 2020, 19:30 Weer een leuk filmpje :-q

Die stronk is inderdaad niet meer te doen vroeger lag er nog zand voor, Stronk uit het LV topic is ook niet deze maar een je verder.
Deze zit inderdaad vlak voor een een bocht wat hem ook juist lastig maakt.
Bij die dubbele treden "zitten wel heel dicht bij elkaar" kan je ook rechts daarvan over de wortel in de lengte richting springen.

HV zelfs is nog niet zo spannend (te nieuw) maar zeker op het rondje om de parkeerplaats zitten wel paar leuke dingen.
Binnenkort nog eens een poging met wat meer tijd. Het is op zich wel een leuk rondje.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

zag dit kleine trucje voorbijkomen laatst en dacht, dat probeer ik ook weer eens ..... https://www.instagram.com/p/B73LKKDlDnA/ ..... vast ééntje die ook in jouw arsenaal zit.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Nee ik kan alleen prima een gewone wheelie maar dit soort acrobatiek zeker niet! 1 hand loslaten is al een enorme uitdaging :lol: .

Je bent wel een wheelie koning Yo.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

maverick76 schreef: di 28 januari 2020, 18:25 Nee ik kan alleen prima een gewone wheelie maar dit soort acrobatiek zeker niet! 1 hand loslaten is al een enorme uitdaging :lol: .

Je bent wel een wheelie koning Yo.
Mwah, een knappe manual lukt me dus al jaren niet :roll:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ja manual heeft ook weer weinig te maken met een wheelie al denken velen van wel. Ik heb hem net een beetje onder de knie, die pumptrack is wel leuk oefenen op je manuals.

Als ik jou grond/geld had gehad had ik ipv die pumptrack een trials achtig stuk aangelegd. Maar snap wel je keuze voor die pump, zeker voor de jeugd.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

maverick76 schreef: di 28 januari 2020, 19:14 Ja manual heeft ook weer weinig te maken met een wheelie al denken velen van wel. Ik heb hem net een beetje onder de knie, die pumptrack is wel leuk oefenen op je manuals.

Als ik jou grond/geld had gehad had ik ipv die pumptrack een trials achtig stuk aangelegd. Maar snap wel je keuze voor die pump, zeker voor de jeugd.
Heb een stukje skinnie, Wipwap en twee picknicktafels en wel wat plannen voor wat Trial dingetjes ...... moet wel een beetje in blenden in de rest vd tuin. Kan sinds ik met vering rij geen knappe 360 van een picknicktafel meer afdraaien, dat is één van mijn doelen voor vh voorjaar.
Rij ook eigenlijk altijd met SPD, pedalen wisselen naar flats ben ik vaak te laks voor maar om weer wat trial te oefenen moeten ze er echt op.


ps, grond heb ik ..... geld niet :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Of Eddy geld heeft? Nee Eddy heeft geen geld maar spullen, spullen jongen. Je kan het zo gek niet bedenken of hij heeft het. :lol:
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

Geabonneerd! Leuke humor en zelfspot. Even wat popcorn maken en een avondje bingen :winkie:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

maverick76 schreef: di 28 januari 2020, 19:42 Of Eddy geld heeft? Nee Eddy heeft geen geld maar spullen, spullen jongen. Je kan het zo gek niet bedenken of hij heeft het. :lol:
Eddy had spulletjes (vooral gereedschap) nodig om van dit:

Afbeelding

Afbeelding

via dit:

Afbeelding

Afbeelding

dit te maken:

Afbeelding

Afbeelding


........ als dank voor 11/2 jaar heel hard buffelen (naast een 28 uur part time baan, een eigen bedrijf in de mierenhandel en een tweede kind op komst) kreeg Eddy een knap huis met een grote tuin voor de prijs van een rijtjeshuis ....... een beetje mazzel met het moment van aankoop hadden we wel :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Top hoor! Je moet het wel aandurven.

Erg fraai en karakteristiek huis!
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

hitchhikerzguide schreef: di 28 januari 2020, 20:22 Geabonneerd! Leuke humor en zelfspot. Even wat popcorn maken en een avondje bingen :winkie:
:-q
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Plaats reactie