Veluwse Wintercompetitie 2019-2020

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Wat voor parcours valt er te verwachten in soest?
Nat/droog, vlak of met wat klimwerk?
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Rayb81 schreef: wo 15 januari 2020, 20:08 Wat voor parcours valt er te verwachten in soest?
Nat/droog, vlak of met wat klimwerk?
Ik heb de exacte route nog niet gezien maar het zal altijd wel een mix worden van de paden van voorgaande edities. Er ligt ook een vast rondje en de paadjes daarbuiten herken je makkelijk dus als je tijd hebt zou je eerder b.v zaterdagmorgen kunnen verkennen.
Klimmetjes en leuke afdalingen zitten er zeker in met vaak wel een techinsch dingetje. Ondergrond is een mix van alles er ligt wat geel zand en op het laagste gedeelte parcours donkere grond. Weer weet ik niet maar ondergrond is redelijk snel droog daar.
O en Hanjo, ik weet dat ze niet snel opereren in ziekenhuis maar hier bij mij om de hoek bij berg en Bosch kliniek doen ze het wel. Met rechts zou ik rest van mijn leven last hebben nu al 6/7 jaar mobieler beperkt (en toen was de schouder nog bijzaak, na die crash).Dit merkte je vooral met dingen zoals bankdrukken, opdrukken, uit zwembad liften etc, zit wel heel langzaam progressie in. Ook opvangen bij valpartij met die kant is drama, bovendien blijft het kraken in het gewricht. Dat merk ik altijd met opwarmen in sportschool, o ja backcrawl met zwemmen is lastig.
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 519
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

Als lid van de organizerende vereniging ben ik natuurlijk verre van objectief, maar ik denk dat het gisteren weer een erg geslaagde dag was op 't Hoogt. Het parcours was denk ik weer prima in orde, het weer zat prima mee, en er waren genoeg enthousiaste mensen. Ik heb me zelf in ieder geval prima vermaakt, zowel bij het helpen als tijdens het rijden :).
Mees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: wo 9 januari 2008, 23:52
Mijn mountainbike: Liteville 101 MK1 / Cannondale F29 Carbon 2

@Noin,

Wat een geweldig rondje kunnen jullie daar neerleggen :-q :-q Prima georganiseerd, volgens mij hadden jullie alles onder controle. Bedankt!!
Ik vind trouwens de hele wintercompetitie weer helemaal TOP, kijk al weer uit naar Lunteren!
Haast u langzaam
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Noin schreef: ma 20 januari 2020, 20:23 Als lid van de organizerende vereniging ben ik natuurlijk verre van objectief, maar ik denk dat het gisteren weer een erg geslaagde dag was op 't Hoogt. Het parcours was denk ik weer prima in orde, het weer zat prima mee, en er waren genoeg enthousiaste mensen. Ik heb me zelf in ieder geval prima vermaakt, zowel bij het helpen als tijdens het rijden :).
Het rondje is altijd leuk en goed georganiseerd op 't hoogh. Lekker alleen maar natuurlijke hindernissen, slopend, afwisselend en veel flow. 1 van mijn favorieten.
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Er is nog 1 gevonden voorwerp een merkloos brilletje met gele glazen erin, mocht iemand m missen laat t dan weten. Ik hoop Lunteren te halen qua herstel blessure toch ook 1 van de mooiste uit het rijtje.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Eerste wedstrijdje weer sinds lange tijd en eigenlijk eerste echte serieuze inspanning na lange tijd van lichamelijke klachten.

Maarja thuis wedstrijd dus dan moet je! , bewust bijna achteraan gestart en ging als 2 na laatste de eerste bocht door. Eerste ronde nog wel wat opstoppingen en nog lastig inhalen, maar daarna redelijk ritme kunnen pakken. en op mn thuisbaantje kende ik elk zandkorreltje en worteltje. nam zelfs de moeite om ongeveer elke ronde de jumpjes in en onderaan de afdaling te nemen., waar de mensen om mij heen allemaal omheen reden :p. Ik had er wel lol in vooral als ik daardoor kon inhalen . Ik kon in de technische stukken goedmaken wat ik in de power stukken (met name de klim langs de weg ) te kort kwam. en ging van 42 naar 32 naar 24 naar 21 naar 17
Het vele inhalen koste ook best wel energie en aangezien ik voor de wedstrijd nog 1.5u had getraind was de laatste 1.5 ronde was het pijpje wel leeg en verloor weer 2 posities. Veel bekende gezien en dank voor alle aanmoedigingen. Het lag er weer perfect bij en weer top georganiseerd.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Poe, Lunteren was er weer 1 in de categorie pittig. Was een lastig parcours, maar weer genoten van een mooie strijd.
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

Heb je nog gespot schepp. Ik zat in de stoel bij de inschrijving bij te komen toen je je kwam melden :-{ :lol: .
Jij was alleen te snel en ik inmiddels serieus te traag om je te groeten . Dus bij deze nog :winkie:

Zwaarste rondje tot zover, wat een lading klimmen in zo`n rondje..
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

KarinMTB schreef: zo 2 februari 2020, 11:11 Heb je nog gespot schepp. Ik zat in de stoel bij de inschrijving bij te komen toen je je kwam melden :-{ :lol: .
Jij was alleen te snel en ik inmiddels serieus te traag om je te groeten . Dus bij deze nog :winkie:

Zwaarste rondje tot zover, wat een lading klimmen in zo`n rondje..
Hahaha Hoi :winkie: Je zag er aardig naar de klote uit idd. Moet zeggen dat het klimmen dit jaar nog meeviel in verhouding tot vorige jaren. Ik vond het rondje met name qua sturen en kort op en af lastiger. Wel leuk dat er elk jaar toch net weer een andere ronde ligt, maar ongeacht hoe hij loopt het is de zwaarste of 1 na zwaarste. Moet zeggen dat ik Loenen ook heel erg pittig vind qua klimmen.
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

Ik vond die eerste klim zo kort na de start erg gemeen, ik was nog aardig koud en dat was wel een shock too the system :lol:
Yeah Steel
All rounder
All rounder
Berichten: 146
Lid geworden op: ma 4 januari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: Epic SWORKS 2023, Santa Cruz Hightower LT

Ik vond dat de rest veeeeel te hard ging :D :D :D

erg mooi rondje en pracht omstandigheden
MTBArnhem
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

Tot morgen! Zo het nu lijkt hebben we weer mazzel en blijft het droog :-q
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

was aangenaam kennis te maken heer Schepp.
In verband met de aantrekkend wind ben ik voor het einde van de wedstrijd naar huis gegaan.
Hoop dat het goed gegaan is!

Ik vond het parcours geslaagd. Was voor mij een thuiswedstrijd, maar de drop en de heuvel achter de kantine had ik nog niet eerder gereden.
Er waren gelukkig chickenruns die ook zeker gebruikt zijn door menig een. Maar ik heb mij goed vermaakt en was echt happy met het feit dat ik alles heb gereden!

Was alweer de laatste. Ben benieuwd of er weer eens een zomer variant van de grond komt :)
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

KarinMTB schreef: za 15 februari 2020, 20:28 was aangenaam kennis te maken heer Schepp.
In verband met de aantrekkend wind ben ik voor het einde van de wedstrijd naar huis gegaan.
Hoop dat het goed gegaan is!

Ik vond het parcours geslaagd. Was voor mij een thuiswedstrijd, maar de drop en de heuvel achter de kantine had ik nog niet eerder gereden.
Er waren gelukkig chickenruns die ook zeker gebruikt zijn door menig een. Maar ik heb mij goed vermaakt en was echt happy met het feit dat ik alles heb gereden!

Was alweer de laatste. Ben benieuwd of er weer eens een zomer variant van de grond komt :)
Same here Karin!! In de zomer heb je geen laagdrempelige competitie op xc gebied, maar wel met marathon. De Ladies Cup is zeker leuk om eens te proberen. Mooie uitdaging om tussen de 50 en 75km wedstrijden te rijden tegen alleen vrouwen. De vrouwen starten in een eigen startvak, los van de mannen. Verder zijn er wel leuke funklasse wedstrijden en uurwedstrijden. Gewoon lekker veel rijden en je komt vanzelf meer naar voren. Als je echt gaat trainen dan kan het natuurlijk allemaal nog wat vlotter gaan,..maar dat is niet altijd even leuk :winkie:
Plaats reactie