NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6136
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

NelizRijn schreef: di 14 januari 2020, 22:58
Singletrack Sundays schreef: di 14 januari 2020, 22:08 Hier zie je wat dingen voorbijkomen die leuk zijn op of naast de route.

https://www.youtube.com/watch?v=hVlAjXe8K2Y

5:33- 5:47 drop in in kuil met daarna rechts dubbele traptreden

6:33 links technische dropje over wortel.

14:24 stronk4 aan de rechterkant

15:07 drop tegen route in

17:20 drop void

26:10 kleine natuurlijke tafel, stelt niet zo veel voor maar heeft wel duidelijk een take off en een landing.
Toen ik de video zag hoopte ik al dat dit niet jouw video was (zomaar inschatting nav eerdere posts) blijkt niet zo te zijn, het is een voorbeeld video. Want rijder laat alles liggen weinig snelheid en flow, met alle respect voor de rijder overigens.
De beschrijving klopt grotendeels maar toch weer die stronk 4 op 14.24 dat noem ik dat Joost wichers stronkje. Tenminste dacht ik toen op video te zien, die is wel te doen toch, kan je ook makkelijk herhalen.
Op 15.07 bedoelde ik dus niet als tegen richting in die ken ik niet, die andere is hoger kan aan beide kanten zelfs en komt later, niet nader te noemen.
17.20 eens goed bekijken (jeukt laatste tijd als ik passeer)
26.10 zie ik niet echt
Die van Joost zit net na de rotonde. Die heb ik bij afwerken bewust voorzien van een laagje zand aan de voorkant. Die herken ik uit duizenden
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

void schreef: di 14 januari 2020, 13:24
NelizRijn schreef: zo 12 januari 2020, 01:19 Hoogste dropje ligt nog op HV is ongeveer 26 inch wiel hoog

hoogste drop die ik ken is op LV, ~ 1,5 m verticaal (meer als je het niet erg vindt om plat te landen)

Afbeelding
Stukje historie, zat al in 1.0. Je ziet het daar wel met de jaren steeds harder slijten, dus hogere drop
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6136
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Ik weet nu exact wat de joost-stam is. Is die dikke midden op het pad waar 99% links en rechts omheen gaat. Is in filmpje van singletrack op 12:35. Met een beetje snelheid zou je die ook smerig diep kunnen landen (Moet je maar willen).
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

NelizRijn schreef: di 14 januari 2020, 22:58
De beschrijving klopt grotendeels maar toch weer die stronk 4 op 14.24 dat noem ik dat Joost wichers stronkje. Tenminste dacht ik toen op video te zien, die is wel te doen toch, kan je ook makkelijk herhalen.

17.20 eens goed bekijken (jeukt laatste tijd als ik passeer) daar vroeg iemand in dit topic ook enige tijd geleden naar nav foto ergens. Bewust niet gereageerd moet geen stilstaan kijken oefen plek worden voor het doorgaand verkeer nl.
26.10 zie ik niet echt
Die stonk van Joost Wichman zit op 12:34 en is best lastig omdat de bocht ervoor lastig is en je met weinig snelheid aan komt.

26:10 is in deze beelden ook niet te zien, zit daar een klein drempeltje en twee meter verder loopt het naar beneden. je rolt er over zonder dat je het door hebt maar is leuk te springen. was vroeger ook wel wat meer maar is weggesleten.
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
void
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 15 maart 2016, 22:40
Mijn mountainbike: Is metal

bouwpakket schreef: di 14 januari 2020, 23:10 Joost
Nice, ik vind de tweede video leuk. Jammer dat mijn benen te zwak zijn om daarvoor voldoende snelheid te krijgen.
Gebruikersavatar
void
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 15 maart 2016, 22:40
Mijn mountainbike: Is metal

Singletrack Sundays schreef: di 14 januari 2020, 22:08 Hier zie je wat dingen voorbijkomen die leuk zijn op of naast de route.

https://www.youtube.com/watch?v=hVlAjXe8K2Y

5:33- 5:47 drop in in kuil met daarna rechts dubbele traptreden

6:33 links technische dropje over wortel.

14:24 stronk4 aan de rechterkant

15:07 drop tegen route in

17:20 drop void

26:10 kleine natuurlijke tafel, stelt niet zo veel voor maar heeft wel duidelijk een take off en een landing.
17:27 is ook springbaar, bult/stronk in het midden, smal maar oké.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Net pas dit topic gevonden. Als het weer een beetje meezit dit weekend toch maar even naar HV, kijken if er meer te beleven is dan hijgen :lol:
Laatst gewijzigd door maverick76 op wo 15 januari 2020, 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4719
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Misschien is het heiig .. maar met gehijg in je nek is het altijd lastig :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Ah ok op 12.34 die stronk heb ik nooit ingeschat dat het die was als Joost stronk zeg maar. Je hebt daar idd weinig snelheid en de bocht daarvoor begint nu aardig uit te slijten wat we leuk is bovenin pakkend. Ik heb daar onvoldoende snelheid om zo'n jump te maken en rol er overheen. Maar snelheid heb je niet perse nodig om hoog te kunnen, onze trainer komt vanuit nagenoeg stilstaan hoger dan onze gewone stervelingen met volle vaart. Zal wel iets met techniek en aanleg te maken hebben, maar die is vroegah ook nog wel voor Nico Vink geëindigd op een open BK downhill. Ik ben geen evil kenievel, bikepark of enduro-achtige rijder maar n sprongetje meepakken of technische paadjes is wel leuk.
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Redelijk bekend, maar ik noem hem nog even voor de volledigheid. Op 7.07 zit links van de boom de wortelpassage omhoog. De 15.07 drop tegen de route in rijd je omhoog. In het stuk vlak voor de camping zit aan het begin op 32.12 een kuil waar je uit kunt springen.
Laatst gewijzigd door pietervl op wo 15 januari 2020, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6136
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

pietervl schreef: wo 15 januari 2020, 12:33 Redelijk bekend, maar ik noem hem nog even voor de volledigheid. Op 7.07 zit links van de boom een wortelpassage omhoog. De drop tegen de route in is omhoog te rijden.
Die had je niet moeten vertellen...... nu in de spotlight en dus veel meer bikers erover en slijtage
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

2 jaar geleden reed ik bij 7.07 ook links, was toen minder gesleten. Makkelijke lijn rechts is misschien lastiger, omdat je daar echt heel makkelijk met je pedaal kan blijven steken. Die ene droge zomer heeft daar veel doen veranderen. Zo hoort op 7:00 een kleine drop te zijn, maar de wortel is daar gebroken. Is nu bijna niks meer, terwijl je die eerst bijna niet meer kon rollen
Gebruikersavatar
void
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 15 maart 2016, 22:40
Mijn mountainbike: Is metal

6:41, de boomwortel links is goed voor de praktijk van bunnyhop.
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 920
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

maverick76 schreef: wo 15 januari 2020, 01:30 Net pas dit topic gevonden. Als het weer een beetje meezit dit weekend toch maar even naar HV, kijken if er meer te beleven is dan hijgen :lol:
Dan kan je het beste LV als eerste doen daar zitten de leukste stukjes.
Plaats reactie