NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Je kan in plaats van klagen over het niet mogen hebben van een mening, ook luisteren en begrip tonen voor de andere kant...

Maar ik lees al dat jouw beeld van onderhoud compleet verkeerd is. Alsof we iedere week ieder blaadje wat we zien met de hand oprapen, precies alle zandkorrels correct opstapelen zodat het tot op de molecuul klopt. Wij als vrijwilligers hebben ook gewoon een baan of studeren nog. Tijd hebben we niet oneindig, dus noodzakelijke dingen worden gedaan, daar hoort ook bladverwijderen bij. Recent is in zeist een stuk aangepakt, omdat het pad te diep is komen te liggen. Dat heeft 5 jaar aan intensief gebruik van honderduizenden bikers geduurd. Waar hebben we het dus over...
Het enige regelmatige onderhoud wat gebeurt is letterlijk waterputten scheppen en blad verwijderen...

Maar wat wil je dan? Geen features bouwen, geen bochten? Je moet nog veel leren van 8 jaar niks, wat jij voorstelt is namelijk echt zoooooo 1.0 route.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

bouwpakket schreef: ma 13 januari 2020, 16:45
Streamz schreef: ma 13 januari 2020, 16:18 Jammer om te zien dat er kennelijk nauwelijks tot geen ruimte is voor discussie.
Zie het zo dat wij hier inmiddels al jaren over aan het discussiëren zijn en ervaring opdoen terwijl jij er 8 jaar uit bent geweest. Na 8 jaar kom je aan tafel en wil je graag de inmiddels jaren gevoerde discussie opnieuw oprakelen. Zo ervaar ik dat.
Het is een beetje het gevoel dat iemand uit de pre-historie jou nu gaat uitleggen, hoe de renaissance werkt
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15563
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Streamz schreef: ma 13 januari 2020, 16:18 Iets of iemand vond / vind kennelijk dat er continu onderhoud moet plaatsvinden om trackcondities gedurende het hele jaar gelijk te houden.
Niet 'iets' of 'iemand' maar de mensen die jarenlang bezig zijn geweest om de huidige routes te realiseren in samenspraak met de landeigenaren. Er is lang en goed nagedacht (en ongetwijfeld heel veel overleg gevoerd) om de mogelijkheden zo goed mogelijk te benutten en te behouden. Ook over het onderhoud is goed nagedacht zoals bouwpakket weer eens duidelijk uitgelegd heeft. Ik denk inderdaad niet dat eerder genoemde mensen het een goed idee zullen vinden om de boel te boel te laten, alles aan gort te laten rijden en dan weer te herstellen. Ik vermoed dat ze zich liever houden aan de gemaakte afspraken met de terrein eigenaren en met het beheren, behouden en zo mogelijk uitbreiden van de routes.

Ik ben in ieder geval ongelooflijk blij met de nieuwe trails en routes op de UHR. Wat mij betreft (en ik draai al een tijdje mee in het mtb wereldje) is de situatie enorm verbeterd en daar ben ik de bewuste 'ietsen' en 'iemanden' enorm dankbaar voor. Jij mag daar best een andere mening over hebben maar het is zoveel makkelijker om iets te bekritiseren dan om iets te creëren of te realiseren.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4125
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Misschien moet Streamz zich maar richten op de Noord-Hollandse veldtoertochten....
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Sabai schreef: ma 13 januari 2020, 10:28 Gaan jullie dit jaar eigenlijk weer een kids ride organiseren bij Austerlitz ? Die kleine van mij vind het helemaal geweldig daar en hoe leuk is het dan om met nog meer kids daar samen te mtb'en :-)
A.s. Herfstvakantie wellicht. Stay tuned
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Jefro98 schreef: ma 13 januari 2020, 16:43 Denk dat toch echt dat je op dit forum met je mening vrijwel alleen staat.

Je wilt eigenlijk gewoon weer 10 jaar terug in tijd?
Dan hebben we na elke winter een marmotten bak deel 2, 3, 4.....
De meesten gaan niet door de modder maar zoeken een weggetje eromheen (ik ook ja)



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Precies, hiermee wordt het niet uitdagender, het worden rechte brede modder en los zand bakken. Kun je beter op het strand gaan fietsen als je dat leuk vind.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Bovenstaande foto’s zijn een goed beeld van de zuidelijkste lus van de Ede route. Dus mocht je dat leuk vinden ga je daar uitleven. Tot we de tijd en vrijwilligers hebben gevonden om dat aan te pakken. :roll:

Verder sluit ik me aan bij bovenstaande meningen. Draai ook al wat jaartjes mee en ben ook op de 1.0 routes van Amerongen begonnen. Zo hard mogelijk rechtdoor en nauwelijks uitdaging. Nu wordt er veel meer van je verwacht. Ook komen de huidige trails meer overeen met buitenlandse trails. Dus bultjes, kombochten etc welkom!!
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Streamz
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 22 september 2019, 20:15
Mijn mountainbike: Cube Reaction SL 2019

Dat heet een bikepark.

Anyway, ik hou het hier maar bij. MTBen is kennelijk op dit forum verworden tot boswielrennen. Strava aan, zo snel mogelijk over de droge gladde paadjes, geen blaadjes, mooie bochtjes, fobische angst voor water, manische angst voor materiaalslijtage. Ach ja. Zaalvoetbal versus veldvoetbal. Hometrainer versus buitenfiets.

Succes verder.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Mensen vs varkens...
Er is een verschil tussen een beetje modder en modderpoelen waar elk enigszins nadenkend mens niet voor zijn plezier in rond gaat wroeten...
Je leeft tegenwoordig toch ook in een huis i.p.v. in een grot en water komt bij jou toch ook uit de kraan i.p.v. ongezuiverd uit een rivier?
Streamz
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 22 september 2019, 20:15
Mijn mountainbike: Cube Reaction SL 2019

Deze is te makkelijk.

Je bent een beetje in de war. Je kan niet argumentatie van eerste levensbehoeftes (dak boven je hoofd, schoon water) gebruiken op een volkomen nutteloos iets als een hobby natuurlijk. Geeft verder niets hoor.

En nu hou ik echt op. Beloofd.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Streamz schreef: ma 13 januari 2020, 17:44 Dat heet een bikepark.

Anyway, ik hou het hier maar bij. MTBen is kennelijk op dit forum verworden tot boswielrennen. Strava aan, zo snel mogelijk over de droge gladde paadjes, geen blaadjes, mooie bochtjes, fobische angst voor water, manische angst voor materiaalslijtage. Ach ja. Zaalvoetbal versus veldvoetbal. Hometrainer versus buitenfiets.

Succes verder.
Je doet wat je ons verwijt. Het hebben van een andere mening is bij jou direct van het ene naar het andere uiterste.

Je merkt dat je hier weinig gelijkgestemden vind en gaat dan iedereen maar in een hoekje zetten zoals jij denkt dat het zit. Ga eens wat langer meelezen en zie dat er veel verschillen zijn. Zoals jij het neerzet is het iig niet.

Oh en een bikepark? Dat is toch zo’n park met liften?? Ga je verdiepen in hoe de mtb wereld er anno 2020 uitziet. Je zult verbaasd zijn wat er allemaal mogelijk is en welk een diversiteit er is :-q
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Ons MTBen is boswielrennen? Vriend, je snapt er echt niks van. De nieuwe routes en hoe ze worden aangelegd, jaagt de boswielrenner weg. Wat jij beschrijft en wenst is nou echt boswielrennen. Ik ga er geen moeite meer in steken. Het lijkt me wel duidelijk. Kom over een aantal jaar maar terug, nadat je eens wat meer mtb ervaring hebt opgedaan, dan praten we verder. Op dit moment bereiken we niks... als je een goede visie denkt te hebben, meld je dan maar aan als een vrijwilliger ergens in NL, misschien heb je ook goede ideeën
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Streamz schreef: ma 13 januari 2020, 17:44 Dat heet een bikepark.

Anyway, ik hou het hier maar bij. MTBen is kennelijk op dit forum verworden tot boswielrennen. Strava aan, zo snel mogelijk over de droge gladde paadjes, geen blaadjes, mooie bochtjes, fobische angst voor water, manische angst voor materiaalslijtage. Ach ja. Zaalvoetbal versus veldvoetbal. Hometrainer versus buitenfiets.

Succes verder.
Serieus Streamz??
Ben je nou echt zo kort zichtig?
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4823
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Horsthil schreef: ma 13 januari 2020, 18:22 Ons MTBen is boswielrennen? Vriend, je snapt er echt niks van. De nieuwe routes en hoe ze worden aangelegd, jaagt de boswielrenner weg. Wat jij beschrijft en wenst is nou echt boswielrennen.
Dit dus, exact.

Na het lezen van Streamz's posts kwam ik al eerder tot de simpele conclusie dat we hier te maken hebben met een frusto bwr.
Ik dacht dat 't aan mij lag, heb de pest aan het gemiddelde karakter van de bwr en laat dat hier vaker blijken dan ik eigenlijk zelf wil. :roll:
Nu zie ik gelukkig dat ik dus niet de enige bent die die link legt. Overigens moet het natuurlijk wel mogelijk zijn om hier een afwijkende mening te uiten. Dat is namelijk de definitie van een forum.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16072
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Streamz schreef: ma 13 januari 2020, 17:44 Dat heet een bikepark.

Anyway, ik hou het hier maar bij. MTBen is kennelijk op dit forum verworden tot boswielrennen. Strava aan, zo snel mogelijk over de droge gladde paadjes, geen blaadjes, mooie bochtjes, fobische angst voor water, manische angst voor materiaalslijtage. Ach ja. Zaalvoetbal versus veldvoetbal. Hometrainer versus buitenfiets.

Succes verder.
Maar je zegt niet wat je wel wilt, afgezien van blaadjes en modder. En de uitleg waarom er geen blaadjes en modder ligt is je dus niet duidelijk, ondanks de foto's... .

Je bent inderdaad vijf jaar te laat met je opmerkingen, want ze komen al die tijd al voorbij en de meesten beginnen het te begrijpen.

Daarbij heb je dus twee keuzes in Nederland: de oude, oersaaie parcoursen die 's winters 1 baggerbende zijn. Of de nieuwe, uitdagende paden die het hele jaar door goed te rijden zijn.

De reden dat een gedeelte nog klaagt is omdat ze opeens de mogelijkheden zien die er ontstaan zijn door de moderne routes en dat ze het nog extremer willen. Dat iemand klaagt dat de situatie zoals boven op de foto's er niet meer is, is vrij uniek. Wereldwijd wordt dat niet echt als mountainbiken gezien overigens, dus misschien moet je jouw definities nog even bijstellen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie