Cube stereo 120 race (2020)

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Pietjezoektfietsje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 25 november 2019, 20:49

Hey Nico,

Ik heb hem ook aangeschaft en tevens super blij mee. Ondertussen twee tochten mee gedaan voldoet helemaal aan verwachting.

Even langertermijn afwachten en dan schrijf ik hier wel een stukje voor de volgende die zijn online zoektocht aan het doen is.
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

StefvanH schreef: ma 6 januari 2020, 14:18
Brul78 schreef: do 5 december 2019, 13:45
Vooropgesteld, mijn lijst is nog niet compleet. Voor merken als Cannondale, Specialized, Kona, Santa Cruz moet ik het assortiment nog doorlopen.
Hé Brul, ben je al verder met je lijstje? Zou je je Excel willen delen met mij?
Ik ben zelf ook aan het orienteren op een nieuwe MTB, redelijk binnen dezelfde prijsklasse.

Thanks!
Ik heb je een PB gestuurd
StefvanH
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 17 februari 2019, 16:16
Mijn mountainbike: Deventer / Enschede

Brul78 schreef: ma 13 januari 2020, 15:00 Ik heb je een PB gestuurd
Ik heb nog niks ontvangen
Pietjezoektfietsje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 25 november 2019, 20:49

Helaas na het 5e ritje ontdekt dat er wat speling zit in het onderdeel waarbij ik het minste belang had, namelijk de dropper.

De speling zit niet in het omhoog en of naar beneden gaan van de dropper maar juist in het draaien van de stang, me zadel kan in dus een heel klein stukje naar links en/of rechts draaien. Iemand hier toevallig een tip voor? Is dit ergens met een stel schroef weer vast te stellen?

Ik heb de dropper überhaupt nog niet echt gebruikt. Ik vroeg me af of het in het uiterste geval mogelijk is om de droppen er tussen uit te halen. Maar dan heb ik een dikkere zadelpen nodig? Zijn deze gewoon te koop?
Gebruikersavatar
Opperchief
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 11 juli 2018, 17:55
Mijn mountainbike: Giant Trance 29er

Bij mijn weten hebben nagenoeg alle droppers dat. Ietsie speling links en rechts. Overigens niet merkbaar wanneer je er op zit. Zadelpen kun je gewoon wisselen voor wat anders....maar ik zou hem toch even de kans geven. Kan in sommige gevallen erg goed van pas komen :-q even een paar keer mee spelen
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Ben niet bekend met die Cube dropper maar bij meeste types is een beetje van dat soort speling normaal. Zowel mijn Crankbrothers Highline en mijn Kindshok Lev si hebben dat ook een beetje, als is het bij de Lev een stuk meer. Dat is niets meer dan speling op de interne spieba(a)n(en).
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Pietjezoektfietsje schreef: za 25 januari 2020, 00:27 Ik heb de dropper überhaupt nog niet echt gebruikt. Ik vroeg me af of het in het uiterste geval mogelijk is om de droppen er tussen uit te halen. Maar dan heb ik een dikkere zadelpen nodig? Zijn deze gewoon te koop?
Als je niet springt of nooit naar het buitenland gaat, dan heb je niet heel veel aan de dropper, hoewel je zelfs op pakweg 50% van de Nederlandse rondjes wel situaties hebt waar je er gebruik van kunt maken.

Maar goed, je kunt de dropper vervangen door een gewone, vaste pen, dat is geen probleem.


Volgens mij is de Cube gewoon een Brand-X (dus een Tranz-X!) en kun je die pen ook prima verkopen.


Maar wat anderen als zeiden: met dat beetje speling is niets mis, heeft zelfs de allerduurste pen (hooguit een fractie minder).
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Die dropper zat ook in mijn stereo 120 drie jaar plezier van gehad toen vervangen voor een highline.
Maar beide hebben een beetje speling vind het niet erg storend
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Die speling is min of meer normaal bij een dropper. In Nederland is een dropper vooral makkelijk bij op- en afstappen! Serieus bedoeld!
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Pietjezoektfietsje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 25 november 2019, 20:49

Bedankt voor alle reacties en gelukkig dat deze speling normaal is. Vandaag even getest maar je merk er inderdaad niks van tijdens het fietsen. Dus hij blijft er gewoon lekker in zitten.

Natuurlijk wil ik hem er liever inhouden maar ik zou er persoonlijk niet veel geld aan spenderen in het geval deze kapot was en buiten de garantie zou vallen. Vandaar de vraag of het gemakkelijk om te bouwen is.

Weer een heerlijk rondje uhr gereden, wat een super fiets en baan :)
Pietjezoektfietsje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 25 november 2019, 20:49

Hi,

De fiets bevalt nog steeds fantastisch! De droppen is is niet meer speling gaan krijgen dus die blijft voorlopig nog even zitten.

Echter de ritten worden langer en het weer warmer dus ik heb meer drinken nodig! Een vraag voor degene die veel details van bidonhouder kent. Ik zit namelijk met het volgende, ik heb momenteel een bidonhouder waarin alleen een kleine bidon past. De grote
Bidon past niet omdat deze, wanneer deze in de houder zit, tegen de bovenste framestang zit. Ik zoek dus een bidonhouder die ze gaatjes zo heeft zitten dat de bidon iets lager komt te hangen. Is dit verhaal zo duidelijk? Het is moeilijk uit te leggen maar anders moet ik wellicht een foto plaatsen.

Ik hoor graag jullie advies.
Gebruikersavatar
N1co
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: do 21 november 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Ik snap wat je bedoeld. Ik weet niet of dat bestaat, bidonhouders die lager zitten.
Heb zelf inderdaad een gewone bidonhouder met een kleine bidon van de decathlon. Grote past er niet in.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Pietjezoektfietsje schreef: za 28 maart 2020, 19:47 Hi,

De fiets bevalt nog steeds fantastisch! De droppen is is niet meer speling gaan krijgen dus die blijft voorlopig nog even zitten.

Echter de ritten worden langer en het weer warmer dus ik heb meer drinken nodig! Een vraag voor degene die veel details van bidonhouder kent. Ik zit namelijk met het volgende, ik heb momenteel een bidonhouder waarin alleen een kleine bidon past. De grote
Bidon past niet omdat deze, wanneer deze in de houder zit, tegen de bovenste framestang zit. Ik zoek dus een bidonhouder die ze gaatjes zo heeft zitten dat de bidon iets lager komt te hangen. Is dit verhaal zo duidelijk? Het is moeilijk uit te leggen maar anders moet ik wellicht een foto plaatsen.

Ik hoor graag jullie advies.
Drinkrugzak/waistpack?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, een rugzak. ook meteen je reepjes, je telefoon, je reserveband, je pompje en je gereedschap er in :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Pietjezoektfietsje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 25 november 2019, 20:49

Ik denk inderdaad dat ik een rugzak ga aanschaffen. Ik zit nog een beetje op tegen het idee dat ik een rugzak op moet hebben tijdens het fietsen + de extra handeling (schoonmaken) na het fietsen. Ik was zwz al van plan een rugzak aan te schaffen voor
De langere weekend ritten maar hoopte eigenlijk op een tussen oplossing. Een 750ml bidon was perfect geweest voor een zomeravond ritje van pakweg 1,5 uur.

Bedankt voor de antwoorden! En als iemand toch ook tegen dit probleem is aangelopen en een juiste bidonhouder weet hoor ik dat nog steeds graag!
Plaats reactie