Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Vanmorgen heb ik nog even contact met Canyon gehad. Dit o.a. naar aanleiding van enkele mails die ik gestuurd had en nog geen antwoord op had gehad.
Mails die gestuurd zijn naar netherlands@canyon.com of info@canyon.com zijn NIET aangekomen.
Alleen vragen die je via het contactformulier verstuurd komen aan.
Wellicht handig om te weten.
De order tracking functionaliteit werkt ook niet. Je moet je mailbox in de gaten houden over de statusvoortgang van je bestelling.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

awinkel schreef: ma 6 januari 2020, 23:42 Hmm...fijn dan... Was vorig jaar niet zo. Zo komt de prijs van de concurrentie steeds weer wat dichterbij de prijs van een Canyon te liggen.
Misschien was dat een momentopname. Ik heb een paar jaar geleden een spectral gekocht en toen was het ook gewoon 50 euro verzendkosten plus nog een euro of 20 voor de bikebox.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Als het voor DUURtraining is betaal je inderdaad extra :bier:
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Het is gewoon om mij terecht te wijzen en naar de MTB te jagen. :D
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

awinkel schreef: do 9 januari 2020, 23:17 Het is gewoon om mij terecht te wijzen en naar de MTB te jagen. :D
Doen ze het goed bij Canyon :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Ik heb zojuist nog even gechat met Canyon. Ik vroeg of ze een indicatie konden geven van hoe lang de vertraging zullen zijn.
Antwoord was dat ze nog geen toegang tot het ordersysteem hebben en dat ze niet weten wanneer ze die toegang weer hebben.

Uit eerdere berichten had ik al begrepen dat het om een ransomware aanval gaat. Dus de aanvaller infiltreert een systeem, versleuteld deze en geeft de sleutel pas nadat hij betaald is naar het slachtoffer. Andere oplossingen voor het slachtoffer zijn zelf decoden, maar dat is bijna niet te doen, en anders een backup terugplaatsen. Of Canyon überhaupt een bruikbare backup heeft weet ik niet.

Ze zullen dit zo snel mogelijk willen oplossen lijkt me dus ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt. Maar het is op het moment onmogelijk om te zeggen hoe lang het nog gaat duren.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Momenteel mag je blij zijn dat je geen medewerker bent bij Canyon...
Je hebt geen mogelijkheden om je werk fatsoenlijk uit te voeren en krijgt naarmate de tijd vordert steeds meer klanten die gaan bellen, mailen, chatten e.d. naar waar hun order blijft. Terecht overigens, maar het lijkt mij vrij frustrerend.
We hebben dus maar even geduld met ze. :-)
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Als ze een backup terugzetten, eentje van 10 oktober rond een uur of 11:00. Toen had ik al betaald en moest de fiets nog verstuurd worden. 😉. Dan heb ik er ook 1 voor de zondag.

Hopelijk hebben ze het weer snel op de rit. Dit soort fratsen is nooit leuk, niet voor personeel en niet voor de klanten.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

vincent75 schreef: wo 25 december 2019, 23:50 Weet iemand of de banden bij de Canyon Lux CF SL 7.0 dan wel Tubeless (dus met sapje) geleverd worden of dat er binnenbandjes in zitten?
Of hoe dit snel en zonder problemen te controleren is.
binnenbanden
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Mike123 schreef: vr 10 januari 2020, 13:31 Als ze een backup terugzetten, eentje van 10 oktober rond een uur of 11:00. Toen had ik al betaald en moest de fiets nog verstuurd worden. 😉. Dan heb ik er ook 1 voor de zondag.

Hopelijk hebben ze het weer snel op de rit. Dit soort fratsen is nooit leuk, niet voor personeel en niet voor de klanten.
Was jouw fiets op voorraad?
Ik ben benieuwd of ze momenteel fietsen kunnen uitleveren of dat dit pas kan als alles weer in orde is.
maartenv
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2064
Lid geworden op: za 21 oktober 2006, 11:42
Mijn mountainbike: Neuron CF
Contacteer:

awinkel schreef: vr 10 januari 2020, 17:01
Mike123 schreef: vr 10 januari 2020, 13:31 Als ze een backup terugzetten, eentje van 10 oktober rond een uur of 11:00. Toen had ik al betaald en moest de fiets nog verstuurd worden. 😉. Dan heb ik er ook 1 voor de zondag.

Hopelijk hebben ze het weer snel op de rit. Dit soort fratsen is nooit leuk, niet voor personeel en niet voor de klanten.
Was jouw fiets op voorraad?
Ik ben benieuwd of ze momenteel fietsen kunnen uitleveren of dat dit pas kan als alles weer in orde is.
Het komt op gang. Afgelopen 3 dagen zijn er al weer heel veel bikes verstuurd naar adressen in Nederland.

'Alles' is nog niet op orde waardoor het moeilijk is voor de customer service om betrouwbare informatie te geven. Maar ze doen er alles aan in Koblenz om zo snel mogelijk in voorraad bikes te versturen naar klanten!
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

awinkel schreef: vr 10 januari 2020, 17:01
Mike123 schreef: vr 10 januari 2020, 13:31 Als ze een backup terugzetten, eentje van 10 oktober rond een uur of 11:00. Toen had ik al betaald en moest de fiets nog verstuurd worden. 😉. Dan heb ik er ook 1 voor de zondag.

Hopelijk hebben ze het weer snel op de rit. Dit soort fratsen is nooit leuk, niet voor personeel en niet voor de klanten.
Was jouw fiets op voorraad?
Ik ben benieuwd of ze momenteel fietsen kunnen uitleveren of dat dit pas kan als alles weer in orde is.
Ik had 10 oktober de Lux 7.0 besteld en 11 oktober stond de pakjes meneer voor de deur.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Die 7.0 springt er ook wel uit qua model/prijs/afmontage. De meest potente en aantrekkelijkste als je een marathon-racer zoekt waarmee je ook aangenaam lang kan touren en technischere XC-trails mee kunt rijden. Toen die uitkwam liepen binnen 1-2 dagen de wachttijden van dat model op, sommige maten/kleuren waren binnen no-time uitverkocht.
Je hoorde bij een van de allereersten die toesloegen in oktober na de release.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

aurelius schreef: za 11 januari 2020, 09:03 Die 7.0 springt er ook wel uit qua model/prijs/afmontage. De meest potente en aantrekkelijkste als je een marathon-racer zoekt waarmee je ook aangenaam lang kan touren en technischere XC-trails mee kunt rijden. Toen die uitkwam liepen binnen 1-2 dagen de wachttijden van dat model op, sommige maten/kleuren waren binnen no-time uitverkocht.
Je hoorde bij een van de allereersten die toesloegen in oktober na de release.
Ik was inderdaad 1 van de eersten. Rond 9:15 stond hij op de website en om ca 10 uur had ik tijd om de bestelling te doen. Meteen een kennis geinformeerd, die is weggelopen uit een vergadering om de fiets te bestellen :-q .
De volgende dag was het voor de meeste modellen al levertijd in december volgens de site. De M was nog 29 oktober. Maar de volgende dag ook al december.
Heb hem ook meteen gekocht omdat je 30 dagen mag testen. Het is natuurlijk geen brood die je koopt.
Zelf ben ik niet een hele echte racer maar de fiets rijdt prima. Een rit van ca 70 km waarvan 30 op de weg en 40 in het bos (Holten, Hellendoorn) is goed te doen.geen klagen hoor.
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Hoe zit het eigenlijk met dat testen? De voorwaarden zijn namelijk duidelijk, alleen ongebruikt retour.
Plaats reactie