Vanmorgen heb ik nog even contact met Canyon gehad. Dit o.a. naar aanleiding van enkele mails die ik gestuurd had en nog geen antwoord op had gehad.
Mails die gestuurd zijn naar netherlands@canyon.com of info@canyon.com zijn NIET aangekomen.
Alleen vragen die je via het contactformulier verstuurd komen aan.
Wellicht handig om te weten.
De order tracking functionaliteit werkt ook niet. Je moet je mailbox in de gaten houden over de statusvoortgang van je bestelling.
Canyon 2024
Misschien was dat een momentopname. Ik heb een paar jaar geleden een spectral gekocht en toen was het ook gewoon 50 euro verzendkosten plus nog een euro of 20 voor de bikebox.
Waar woke is, is vuur
-
- Extreme Biker
- Berichten: 645
- Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
- Mijn mountainbike: Neuron / Grail
Ik heb zojuist nog even gechat met Canyon. Ik vroeg of ze een indicatie konden geven van hoe lang de vertraging zullen zijn.
Antwoord was dat ze nog geen toegang tot het ordersysteem hebben en dat ze niet weten wanneer ze die toegang weer hebben.
Uit eerdere berichten had ik al begrepen dat het om een ransomware aanval gaat. Dus de aanvaller infiltreert een systeem, versleuteld deze en geeft de sleutel pas nadat hij betaald is naar het slachtoffer. Andere oplossingen voor het slachtoffer zijn zelf decoden, maar dat is bijna niet te doen, en anders een backup terugplaatsen. Of Canyon überhaupt een bruikbare backup heeft weet ik niet.
Ze zullen dit zo snel mogelijk willen oplossen lijkt me dus ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt. Maar het is op het moment onmogelijk om te zeggen hoe lang het nog gaat duren.
Antwoord was dat ze nog geen toegang tot het ordersysteem hebben en dat ze niet weten wanneer ze die toegang weer hebben.
Uit eerdere berichten had ik al begrepen dat het om een ransomware aanval gaat. Dus de aanvaller infiltreert een systeem, versleuteld deze en geeft de sleutel pas nadat hij betaald is naar het slachtoffer. Andere oplossingen voor het slachtoffer zijn zelf decoden, maar dat is bijna niet te doen, en anders een backup terugplaatsen. Of Canyon überhaupt een bruikbare backup heeft weet ik niet.
Ze zullen dit zo snel mogelijk willen oplossen lijkt me dus ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt. Maar het is op het moment onmogelijk om te zeggen hoe lang het nog gaat duren.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3296
- Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
- Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9
Momenteel mag je blij zijn dat je geen medewerker bent bij Canyon...
Je hebt geen mogelijkheden om je werk fatsoenlijk uit te voeren en krijgt naarmate de tijd vordert steeds meer klanten die gaan bellen, mailen, chatten e.d. naar waar hun order blijft. Terecht overigens, maar het lijkt mij vrij frustrerend.
We hebben dus maar even geduld met ze.
Je hebt geen mogelijkheden om je werk fatsoenlijk uit te voeren en krijgt naarmate de tijd vordert steeds meer klanten die gaan bellen, mailen, chatten e.d. naar waar hun order blijft. Terecht overigens, maar het lijkt mij vrij frustrerend.
We hebben dus maar even geduld met ze.
Als ze een backup terugzetten, eentje van 10 oktober rond een uur of 11:00. Toen had ik al betaald en moest de fiets nog verstuurd worden. . Dan heb ik er ook 1 voor de zondag.
Hopelijk hebben ze het weer snel op de rit. Dit soort fratsen is nooit leuk, niet voor personeel en niet voor de klanten.
Hopelijk hebben ze het weer snel op de rit. Dit soort fratsen is nooit leuk, niet voor personeel en niet voor de klanten.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3296
- Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
- Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9
Was jouw fiets op voorraad?Mike123 schreef: ↑vr 10 januari 2020, 13:31 Als ze een backup terugzetten, eentje van 10 oktober rond een uur of 11:00. Toen had ik al betaald en moest de fiets nog verstuurd worden. . Dan heb ik er ook 1 voor de zondag.
Hopelijk hebben ze het weer snel op de rit. Dit soort fratsen is nooit leuk, niet voor personeel en niet voor de klanten.
Ik ben benieuwd of ze momenteel fietsen kunnen uitleveren of dat dit pas kan als alles weer in orde is.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: za 21 oktober 2006, 11:42
- Mijn mountainbike: Neuron CF
- Contacteer:
Het komt op gang. Afgelopen 3 dagen zijn er al weer heel veel bikes verstuurd naar adressen in Nederland.awinkel schreef: ↑vr 10 januari 2020, 17:01Was jouw fiets op voorraad?Mike123 schreef: ↑vr 10 januari 2020, 13:31 Als ze een backup terugzetten, eentje van 10 oktober rond een uur of 11:00. Toen had ik al betaald en moest de fiets nog verstuurd worden. . Dan heb ik er ook 1 voor de zondag.
Hopelijk hebben ze het weer snel op de rit. Dit soort fratsen is nooit leuk, niet voor personeel en niet voor de klanten.
Ik ben benieuwd of ze momenteel fietsen kunnen uitleveren of dat dit pas kan als alles weer in orde is.
'Alles' is nog niet op orde waardoor het moeilijk is voor de customer service om betrouwbare informatie te geven. Maar ze doen er alles aan in Koblenz om zo snel mogelijk in voorraad bikes te versturen naar klanten!
Ik had 10 oktober de Lux 7.0 besteld en 11 oktober stond de pakjes meneer voor de deur.awinkel schreef: ↑vr 10 januari 2020, 17:01Was jouw fiets op voorraad?Mike123 schreef: ↑vr 10 januari 2020, 13:31 Als ze een backup terugzetten, eentje van 10 oktober rond een uur of 11:00. Toen had ik al betaald en moest de fiets nog verstuurd worden. . Dan heb ik er ook 1 voor de zondag.
Hopelijk hebben ze het weer snel op de rit. Dit soort fratsen is nooit leuk, niet voor personeel en niet voor de klanten.
Ik ben benieuwd of ze momenteel fietsen kunnen uitleveren of dat dit pas kan als alles weer in orde is.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10371
- Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
- Mijn mountainbike: Lux Trail CF7
Die 7.0 springt er ook wel uit qua model/prijs/afmontage. De meest potente en aantrekkelijkste als je een marathon-racer zoekt waarmee je ook aangenaam lang kan touren en technischere XC-trails mee kunt rijden. Toen die uitkwam liepen binnen 1-2 dagen de wachttijden van dat model op, sommige maten/kleuren waren binnen no-time uitverkocht.
Je hoorde bij een van de allereersten die toesloegen in oktober na de release.
Je hoorde bij een van de allereersten die toesloegen in oktober na de release.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Ik was inderdaad 1 van de eersten. Rond 9:15 stond hij op de website en om ca 10 uur had ik tijd om de bestelling te doen. Meteen een kennis geinformeerd, die is weggelopen uit een vergadering om de fiets te bestellen .aurelius schreef: ↑za 11 januari 2020, 09:03 Die 7.0 springt er ook wel uit qua model/prijs/afmontage. De meest potente en aantrekkelijkste als je een marathon-racer zoekt waarmee je ook aangenaam lang kan touren en technischere XC-trails mee kunt rijden. Toen die uitkwam liepen binnen 1-2 dagen de wachttijden van dat model op, sommige maten/kleuren waren binnen no-time uitverkocht.
Je hoorde bij een van de allereersten die toesloegen in oktober na de release.
De volgende dag was het voor de meeste modellen al levertijd in december volgens de site. De M was nog 29 oktober. Maar de volgende dag ook al december.
Heb hem ook meteen gekocht omdat je 30 dagen mag testen. Het is natuurlijk geen brood die je koopt.
Zelf ben ik niet een hele echte racer maar de fiets rijdt prima. Een rit van ca 70 km waarvan 30 op de weg en 40 in het bos (Holten, Hellendoorn) is goed te doen.geen klagen hoor.