Arkose 2.0 "New Bike Day"

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Ineens stond DHL voor de deur met een grote doos...............

Afbeelding

Stikbenieuwd naar het real-life kleurtje

Afbeelding

En daar staat ie dan........nu het nog kan voor de Brexit ....met de labeltjes er nog aan, reflectors en incl tooltje&pedaalsleutel.........pedaaltjes erop en rijden.

Afbeelding

Ik vinnum ook real life echt "klassiek" mooi :)
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4132
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Zwarte bandjes er op en gaan!

Mooie fiets, ik moet toch eens ervaren hoe een gravelaar over een willekeurig NLs mtb-parkoers gaat
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Oef, dat is een serieus lekker kleurtje. Vaak vind ik zo'n verlopende kleur een beetje te schreeuwerig ofzo maar deze is erg ingetogen en heeft inderdaad een klassieke uitstraling.

In dit geval ben ik het wel met 3s eens. Zwarte banden zouden hierop beter staan. Maar eerst maar eens rijden lijkt me. :-q :-q
Gebruikersavatar
Herrick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 09:03
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro (2018)

Gaaf. Ik heb ook al stiekem verlekkerd zitten kijken naar die Pinnacles.

Hoe lang heeft het geduurd van bestelling tot aflevering?
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

Heeft pinnacle ook een website? Ik kan het niet vinden..
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13044
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

baron062 schreef: wo 8 januari 2020, 14:22 Zwarte bandjes er op en gaan!

Mooie fiets, ik moet toch eens ervaren hoe een gravelaar over een willekeurig NLs mtb-parkoers gaat
Ik weet het inmiddels.

Geen zak aan.

Ook niet op een mooie fiets als deze :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Pinnacle is eigen merk van Evans cycles UK.

Er is geen zak aan met zo'n gravelbike in de bossen ...... :winkie: :bier:

Net terug van klein rondje , lekker fietsje !
Straks nog foto's
Bor de Wolf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 29 december 2013, 21:17

Fraai!
Zit ik ook met een schuin oog naar te kijken, maar vind dat het teveel overlap heeft met mijn starre Kona Unit. Dus dan moet daar ook weer wat anders met vering voor komen... :roll:
En zo blijf je dan bezig.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Plaatjes dus

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sora schakelspul, 48-32 FSA crankset, TPR Spyre flat-mount remmen, WTB i21 tlr velgen op Novatec naven, WTB riddler 45mm tlr banden, WTB volt zadel en eigen merk stuur en zadelpen.
Kabels keurig door het frame, bsa BB, 12mm steekassen ...............niks bijzonders, maar ook helemaal niks mis mee.

11.5 kg rijklaar met flatpedals zoals hij hier staat in Large.........ook niks bijzonders met vrij stevige wielset&banden.

Eerste korte bosrondje gedaan. Stukje mtb-route Vrachelen en wat omliggende paden. Alleen stuurpen van 90mm neerwaarts, vervangen door 80mm opwaarts en banden op 2.5 bar gezet.
Het voelt, zit en stuurt gelijk goed (maar dat is natuurlijk erg persoonlijk) en alles werkt ook gewoon goed. Remmen moeten nog ingeremd worden, maar niks loopt aan en Sora schakelt eigenlijk ook gewoon feilloos. WTB 45mm banden zijn toch wel slimme keuze van Evans/Pinnacle; je kunt er offroad erg veel mee aan en toch rolt het niet slecht. Het zou tubeless zelfs nog wel wat zachter kunnen als 2.5 bar op wortel stukjes. Stevige wielset en dat merk je (stijf, maar ook vrij zwaar)...........maar verder probleemloos fietsje !

Afbeelding

Afbeelding

ERG veel fiets voor die prijs ! Arkose D1 "what else" zou je zeggen :winkie: :bier:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Mooi fietsje :-q



Maar eh, die reflectoren... Die zitten er toch gewoon nog op om een reactie van ons los te weken? :-{ (Dan moet je ze er lekker op houden :winkie: )
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Mooi hoor! Sjieke kleur.
Zullen die banden ook in de PF passen?
Ik wil wel een keer wat breder proberen dan de 40mm G-one
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Erg veilig hoor....die reflectoren :winkie: .......maar die gaan er inderdaad nog af. Hij werd onaangekondigd geleverd en ik had nog net tijd voor een rondje, dus de stijlpolitie moet ff wachten.

Die Riddlers zijn 44mm karkas, 45mm nop op i21 velgen. Gaan zeker passen op dd PF . Daar heb ik 41mm Vittoria Terreno dry in met veel ruimte over.

Levering liep ondanks de feestdagen best vlot, 28 dec besteld en vandaag binnen. Serieus netjes verpakt en behalve een aanlopende voorrem eigenlijk erg netjes afgesteld geleverd door Evans. Wel rechts-voorrem op de UK manier.

Plannen zijn er nog genoeg:
Ik heb een 650B wielset met 2.0 mtb banden staan. Er is ook een Arkose X ; zelfde frame (ander kleurtje) met 650B wielset standaard, dus dat gaat goed.
Wasrschijnlijk wissel ik mijn zgan Tiagra 10sp van mijn "toer" Mango point AR met de geleverde Sora 9sp.....alhoewel ook Sora eigenlijk erg goed schakelt.
Met de 10sp Tiagra kan ik er evt een GRX 400 "clutch"derrie op zetten icm met 11-36 10sp cassette. Met FSA 48-32 crankset geeft dat een erg mooie spreiding.
De Pickenflick blijft nog ff geparkeerd.....eerst kijken welke fiets ik het fijnst vind sturen. Eerste indruk is dat de Arkose net wat makkelijker stuurt in korte bochtjes ( 1 cm lagere bb, stuurhoek 72 ipv 71 gr , 50mm rake ipv 45mm ?)
Morgen gaat eerst de dure DtSwiss cr1600 wielset uit de PF (met zwarte !) Vittoria Terreno dry op de Arkose om eens serieus te kunnen vergelijken.
.....en verder vooral veel fietsen :bier:

Edit:
Geleverde WTB-Novatec-Riddler 45mm wielset met biba's en schijven 4.0 kg
Aanwezige DT Swiss CR1600-Terreno 42mm wielset met light biba's en schijven 3.2 kg
0.8 kg minder voor effectief 4mm minder bandbreedte op 1 mm bredere velg. Scheelt toch fors.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13044
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Heel verstandig even te wachten met het maken van drastische keuzes tot NFS is uitgewerkt :-q
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef: do 9 januari 2020, 09:52 Heel verstandig even te wachten met het maken van drastische keuzes tot NFS is uitgewerkt :-q
Daar heb je zeker gelijk in! Heel herkenbaar voor me; dat Nieuwe Fiets Syndroom :wink:

Wel erg leuk vergelijken nu:
Sram 1x11 vs Shimano 2x10
Sram hydro vs TPR Spyre mech remmen
Titanium vs (modern) Alu
QR vs steekassen
CX vs Gravel geo
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16850
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Leuke fiets hoor :-q
Beetje jammer dat ze de vork mat gehouden hebben, glans zou beter bij het frame gepast hebben denk ik.

En binnenkort een keer foto's zonder reflectoren en zadelkoffer ;-)

Even lichtjes OT, wat zou de Brexit voor invloed op de prijzen hebben? Kopen zonder VAT en dan de douaneheffingen erop, maar levert dat per definitie ook een hogere eindprijs (dus bij je thuis voor de deur) op?
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie