NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10860
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Briefjes uitdelen met een aanbod voor een clinic.
“Je kunt al fietsen, en als je zodadelijk beneden bent, dan wil je ook leren mountainbiken”. Les 1. Basishouding aannemen en naar beneden rollen
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Een clinic ook :bier:

Ah. What Bert said...
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Het wordt tijd voor een MTB bewijs :bier:
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5761
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

corex schreef: ma 6 januari 2020, 10:42Aanpassing van een paar ruggetjes en dalen, iets minder scherp, kan veel schelen.
?? Verklaar je nader (ik voel 3 pagina's aankomen)
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Fred (mtb-sport) schreef: ma 6 januari 2020, 11:35
corex schreef: ma 6 januari 2020, 10:42Aanpassing van een paar ruggetjes en dalen, iets minder scherp, kan veel schelen.
?? Verklaar je nader (ik voel 3 pagina's aankomen)
Ja leuk, die discussie weer gaan voeren voor de 50ste? keer. :-? :-?
bert l. schreef: ma 6 januari 2020, 10:57 Briefjes uitdelen met een aanbod voor een clinic.
“Je kunt al fietsen, en als je zodadelijk beneden bent, dan wil je ook leren mountainbiken”. Les 1. Basishouding aannemen en naar beneden rollen
:-q :-q :-q
NFM
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

corex schreef: ma 6 januari 2020, 10:42 Ambulance was omhoog gereden over het wandelpad. Stond dus ter hoogte van de ongeluks locatie.

Dit komt dus vaker voor. Zei de brandweer tegen me.

Wellicht handig om even na te gaan hoeveel uitrukken van brandweer en ambulance er zijn geweest.
Observeren daaro. Een go pro op te hangen kan waarschijnlijk niet i.v.m. privacy.
Kijken wat daar nou zo gebeurd in een middagje kan geen kwaad.

Aanpassing van een paar ruggetjes en dalen, iets minder scherp, kan veel schelen.
Dat hebben we bij de aanleg van dit stuk uitgebreid gedaan. We hebben in de eerste weken een paar kleine aanpassingen gemaakt. We hebben geconstateerd dat iedereen dit stuk gewoon kon rijden. We hebben ook geconstateerd dat er mensen zijn die blijkbaar niet weten dat ze remmen op hun fiets hebben (en wat je daarmee allemaal kan). En een stuur op je fiets (en wat je daar allemaal kan). Wij kunnen niets doen aan de vaardigheden van de fietser. We kunnen ook niets doen aan de kwaliteit en technische staat van de fiets. Ik zie nog flink wat "barrels" rondrijden. De verantwoordelijkheid voor de fiets en de vaardigheden liggen toch echt bij de berijder
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10860
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

corex schreef: ma 6 januari 2020, 10:42Wellicht handig om even na te gaan hoeveel uitrukken van brandweer en ambulance er zijn geweest.
Er is niet zoiets als incidentenregistratie en ook niet zoiets als terugmelding van ongevallen vanuit de hulpdiensten naar terreinbeheerders. In het geheel niet, zelfs niet bij extreme gevallen zoals vermissing of erger. En wij van WC Eend staan als onderhoudscrew nog wel wat lager in de rangorde dan een terreineigenaar die best zou willen weten wat er allemaal op zijn land gebeurd is.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

helder :-q

Heren dank voor uw info
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10860
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Graag gedaan!
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
North_Shore_MTB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 6 januari 2020, 18:31
Mijn mountainbike: Kona process 153 DL 2016 Custom Build/ Kona Honzo 2017/ Commencal Meta AM 29 2021 Custom build

Amerongen en Hoge Ginkel lagen erg goed bij. Heerlijke plakzand en geen plassen. Top trail!! Complimenten voor de onderhoudscrew :D
Thank God i bailed before i hit that tree
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

De verantwoordelijkheid voor de fiets en de vaardigheden liggen toch echt bij de berijder
Dit dus :-q
Helaas hebben we in Nederland steeds meer een rubbertegelmentaliteit; alles moet maar worden gevangen in regels, waarschuwingen, etc.
Bikers mogen best zelf een beetje nadenken. Die ene keer dat ik dat niet deed en tegen beter weten in toch die afdaling jn de Cevennen in dook was een harde les :-{
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1580
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Ik pleit voor een rubberstenen rockgarden... :bier:
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Nespresso schreef: ma 6 januari 2020, 20:40 Ik pleit voor een rubberstenen rockgarden... :bier:
En netten en matten naast de track
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4711
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

daniel1975 schreef: ma 6 januari 2020, 19:34
De verantwoordelijkheid voor de fiets en de vaardigheden liggen toch echt bij de berijder
Dit dus :-q
Helaas hebben we in Nederland steeds meer een rubbertegelmentaliteit; alles moet maar worden gevangen in regels, waarschuwingen, etc.
Bikers mogen best zelf een beetje nadenken. Die ene keer dat ik dat niet deed en tegen beter weten in toch die afdaling jn de Cevennen in dook was een harde les :-{
Alleen hebben die dingen niet echt met elkaar te maken. Bouwpakket zegt verantwoordelijkheid voor fiets en vaardigheden .. jij hebt het over parcours en gevaarzetting.

Inschatting van eigen vaardigheden als ook het technisch op orde zijn van de fiets liggen altijd bij berijder zelf. Maar neem nu eens een voorbeeld aan trails in het buitenland. Daar wordt middels kleur en of extra uitleg wel degelijk gewaarschuwd. En als wij op onze 2.0 routes langzaam gaan naar meer technische uitdagingen mag je daar best wel een bordje hier en daar ophangen. Er zit nog een hele wereld tussen waarschuwen en claimcultuur. Je krijgt imho alleen maar meer bewuste rijders.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

@hanjovdberg; we zitten dichter bij elkaar dan je denkt.
Blauw/rood/zwart is uiteraard prima systeem en signalering is zeer waardevol.
Bicycle, bicycle, bicycle
Plaats reactie