Dunner olie Reverb-leiding welke?

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Prima hoor deze temperaturen, ik bedoel beter dan 25+. Een storend ding is de ‘dikke’ originele olie in de leiding van de Reverb. Het omhoog komen van de pen duurt een eeuwigheid. En die tijd heb ik niet.

Concreet, welke olie stop ik ter vervanging in de Reverb leiding?
Afbeelding



(Ja ik ken de oplossing)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Kan het zijn dat je Reverb gewoon service nodig heeft?
Die van ons doen het namelijk prima, ook vd week toen het smorgens vroeg takke koud was en die staan in een koude niet verwarmde schuur+achterop de auto.

Ik zou dus eerst ff in de huiskamer checken of hij het daar wel normaal doet.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De olie in de leiding doet iets anders dan de olie in de pen. Het zijn ook aparte circuits.
De olie in de leiding kan je beschouwen als een hydraulisch kabeltje, meer niet.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Mijn reverb werkt ook een heel stuk langzamer dan normaal in de kou, ik wil m binnenkort een keer servicen, eens kijken of dat gaat helpen.

Ik denk trouwens dat het komt door de olie in de pen zelf, ik weet niet of er ook dunnere olie is die je er voor kunt gebruiken.

Wellicht helpt het ook nog om de druk eens te checken, of ie nog wel op de 250 psi staat.
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Klinkt herkenbaar. Bij mij zat er een maand later een Thomson op. a.k.a. grote kans dat het ding lek is. Donder 'm eens in een emmer water als je 'm op druk hebt. Komen er belletjes uit? Stop er maar mee en koop een ander merk.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Tijgerhaai schreef: do 2 januari 2020, 16:08 Klinkt herkenbaar. Bij mij zat er een maand later een Thomson op. a.k.a. grote kans dat het ding lek is. Donder 'm eens in een emmer water als je 'm op druk hebt. Komen er belletjes uit? Stop er maar mee en koop een ander merk.
Vijver of zwembad kan ook :winkie:

Je kan m iets induwen en de collar losdraaien. Daar de prut onderuit vegen en dan wat nieuw vet aan de pen onder de collar.
Niet overdrijven, houdt het schroefdraad vd collar schoon, anders komt die onderweg los.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Net ontlucht, niet dat er lucht in zat maar hè iets uitsluiten kan helpen. In de langzaamste stand doet ie niks. Alleen in de snelste stand beweegt ie. En dit alles binnen in huis.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Is dat ding op druk? Er hoort uit mijn hoofd 250 psi in te zitten.
◼︎ Go round the outside.
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Mijne is 3 jaar oud. Heb m 2x ontlucht in deze tijd. En 1x op druk gebracht. Werkt prima.
Kreeg de tip om er verder niets aan te doen totdat hij het niet meer zou doen, dan pas te servicen.
Dus hij gaat hopelijk nog ff mee zo.

Als het warmer is draai ik hem naar wat langzamer. In de winter gaat ie op de snelste stand. Dan is hij inderdaad wat trager.
Maar ik hoef niet gelanceerd te worden :)
Plaats reactie