NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Vandaag Zeist en Austerlitz gefietst, voor het eerst in 5 jaar tijd (oké, Austerlitz in juni nog een keer, maar toen was het nat, en dat telt mijns inziens niet). Lag er perfect bij, alles droog, snel, veel grip. Maar in 5 jaar tijd behoorlijk wat erosie, met minder hoge en steile klimmetjes (van wat ik me kan herinneren) en veel meer wortels. Maar heerlijk gefietst, ook niet druk, paar vaders met jonge kids, lekker gemoedelijke sfeer.

Toch vreemd om te zien op mtbroutes.nl dat Zeist op slechts plek 8 van 11 in de provincie Utrecht staat. Route is perfect onderhouden, erg snel, daardoor uitdagend. Oké, wellicht iets te gemaakt, maar dat vond ik geen probleem.

En nu aan de oliebollen!
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Zeist is de oudste nieuwe route en ik denk dat we te maken hebben met gewenning. Het is nog steeds een van de drukste van NL (top 5 plaats), denk dat dat meer zegt dan een beoordeling op mtbroutes. Als het namelijk zo'n slechte route is, gaat men wel ergens anders op de heuvelrug rijden.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Vergeet ook niet dat er sterren gegeven wordt voor hoogteverschil en zwaarte route. Daar zal Zeist niet hoog scoren.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Giant-E schreef: di 31 december 2019, 19:07 Vergeet ook niet dat er sterren gegeven wordt voor hoogteverschil en zwaarte route. Daar zal Zeist niet hoog scoren.
Weer gaan donderdag een stuk omploegen. Zal de eerste tijd weer een stuk zwaarder worden
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

bouwpakket schreef: di 31 december 2019, 19:10
Giant-E schreef: di 31 december 2019, 19:07 Vergeet ook niet dat er sterren gegeven wordt voor hoogteverschil en zwaarte route. Daar zal Zeist niet hoog scoren.
Weer gaan donderdag een stuk omploegen. Zal de eerste tijd weer een stuk zwaarder worden
Wot? :~
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

We moeten jullie ook een beetje bezig houden. En onszelf.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Bahco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 20:00
Mijn mountainbike: Kona Humu-humu-nuku-nuku-apua’a (rood en fixed)

Omdat ik zelfs op nieuwjaarsdag uitslapen niet zo nodig vind was ik vanochtend bijna helemaal alleen op Austerlitz. Bijna want tussen AU19 en AU20 heb ik m'n eerste trailrunner van dit jaar ingehaald.

Austerlitz lag er weer als een racebaan bij. :-D
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Het was vanmiddag niet anders: heerlijk rustig. En waterkoud! De kop is er weer af!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Inderdaad erg rustig vanmiddag op de routes...

...Austerlitz ligt er echt super bij. Vooral het laatste stuk vanaf de Traayweg naar het Beauforthuis is altijd een heerlijk knalstukje.

Zeist begint met een hardtail wel steeds meer een stuiterparcours te worden. Goed je lijnen blijven zoeken dus... Houdt het wel spannend. :wink:
ChapDDR
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: wo 4 december 2019, 16:06

Ik wil graag lekker even crossen vandaag, maar het lijkt echt heel vochtig buiten. Ben nog nooit met zo'n weer gaan fietsen. Weet iemand hoe de staat van route Austerlitz/Zeist is op moment? Is het een blubberpad of goed te fietsen?
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

ChapDDR schreef: do 2 januari 2020, 10:49 Ik wil graag lekker even crossen vandaag, maar het lijkt echt heel vochtig buiten. Ben nog nooit met zo'n weer gaan fietsen. Weet iemand hoe de staat van route Austerlitz/Zeist is op moment? Is het een blubberpad of goed te fietsen?
Ligt er prima bij. Gewoon gaan
ChapDDR
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: wo 4 december 2019, 16:06

bouwpakket schreef: do 2 januari 2020, 11:58
ChapDDR schreef: do 2 januari 2020, 10:49 Ik wil graag lekker even crossen vandaag, maar het lijkt echt heel vochtig buiten. Ben nog nooit met zo'n weer gaan fietsen. Weet iemand hoe de staat van route Austerlitz/Zeist is op moment? Is het een blubberpad of goed te fietsen?
Ligt er prima bij. Gewoon gaan
Bedankt! :D
Huggiedug
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 28 februari 2004, 22:22
Mijn mountainbike: sworks

bouwpakket schreef: do 2 januari 2020, 11:58 Ligt er prima bij. Gewoon gaan
Klopt, mede dankzij jullie. Groot stuk aangepakt, geweldig. Leuk je even te spreken, bis bald! :-q :-q
rammen met die bak
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Huggiedug schreef: do 2 januari 2020, 18:04
bouwpakket schreef: do 2 januari 2020, 11:58 Ligt er prima bij. Gewoon gaan
Klopt, mede dankzij jullie. Groot stuk aangepakt, geweldig. Leuk je even te spreken, bis bald! :-q :-q
Aha, nu weet ik wie huggiedug is :-q

We hebben vandaag inderdaad een heel groot stuk van de route Zeist fatsoenlijk onderhanden genomen. Deze route ligt er al 6 jaar in en met jaarlijks 75.000 passanten zie je dat de track steeds lager komt te liggen. Zo'n 300-400 meter is vandaag met de kraanmachine opgehoogd, deels de track schuin gelegd en van fatsoenlijke waterputten voorzien. Die hebben we meteen met een grote groep vrijwilligers afgewerkt. Daarnaast hebben die vrijwilligers ook nog zo'n 400 meter track met de hand weer helemaal in orde gemaakt. Aankomende zaterdag gaan we weer elders aan de slag op de route.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

bouwpakket schreef: do 2 januari 2020, 18:16
Huggiedug schreef: do 2 januari 2020, 18:04
Klopt, mede dankzij jullie. Groot stuk aangepakt, geweldig. Leuk je even te spreken, bis bald! :-q :-q
Aha, nu weet ik wie huggiedug is :-q

We hebben vandaag inderdaad een heel groot stuk van de route Zeist fatsoenlijk onderhanden genomen. Deze route ligt er al 6 jaar in en met jaarlijks 75.000 passanten zie je dat de track steeds lager komt te liggen. Zo'n 300-400 meter is vandaag met de kraanmachine opgehoogd, deels de track schuin gelegd en van fatsoenlijke waterputten voorzien. Die hebben we meteen met een grote groep vrijwilligers afgewerkt. Daarnaast hebben die vrijwilligers ook nog zo'n 400 meter track met de hand weer helemaal in orde gemaakt. Aankomende zaterdag gaan we weer elders aan de slag op de route.
:-q Als het weer het toe laat k9m ik zondagmiddag ff testrijden :-D
Plaats reactie