NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Iemand een idee hoe de routes er met het huidige weer vrijdag of zaterdag erbij zullen liggen? Prima, met een sporadisch plasje, of toch nog behoorlijk nat?
Dan weet ik of ik een dik uur in de auto mag gaan zitten, of toch dichter in de buurt naar Hellendoorn ga...
Bahco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 20:00
Mijn mountainbike: Kona Humu-humu-nuku-nuku-apua’a (rood en fixed)

Vanochtend van 10:30 tot 12:15 tweemaal Austerlitz gereden. Er liggen wel wat grote plassen op onverwachte plaatsen, maar daar valt bijna overal binnen de track omheen te rijden. En op plaatsen waar ik veel bagger had verwacht viel het enorm mee.

Samenvatting: Austerlitz is goed te rijden maar je komt (toch) niet schoon thuis. 8) Eerste rondje wel rustig aan de track verkennen ...
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Heb het maar even uitgesteld. Vandaag Markelo gefietst, dinsdag naar Zeist.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

vandaag Zeist en zuid lus Austerlitz gedaan en het lag er echt fantastisch bij!! ik was laat in de middag rond 15.00uur. heb denk ik 3 mensen op de tracks gezien helemaal top!
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

RoySmit schreef: zo 29 december 2019, 22:20 vandaag Zeist en zuid lus Austerlitz gedaan en het lag er echt fantastisch bij!! ik was laat in de middag rond 15.00uur. heb denk ik 3 mensen op de tracks gezien helemaal top!
Was iets eerder in de middag en heb zo'n 20 man/vrouw ingehaald. Goed voor je ego, vooral als je rustig aan het rijden bent met 18km/h gem. Dan zie je vooral dat je op bochtentechniek heel veel wint
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Horsthil schreef: zo 29 december 2019, 22:45
RoySmit schreef: zo 29 december 2019, 22:20 vandaag Zeist en zuid lus Austerlitz gedaan en het lag er echt fantastisch bij!! ik was laat in de middag rond 15.00uur. heb denk ik 3 mensen op de tracks gezien helemaal top!
Was iets eerder in de middag en heb zo'n 20 man/vrouw ingehaald. Goed voor je ego, vooral als je rustig aan het rijden bent met 18km/h gem. Dan zie je vooral dat je op bochtentechniek heel veel wint
En blijkbaar hadden MacReal en ik de baan al voor jullie vrijgemaakt. Wij startten om 10:00 en het was best druk toen we startten. Moet wel zeggen, was er een spreekverbod ofzo? Bijna niemand zegt uit zichzelf gedag. Of is het dat Trailcrew shirt dat iets teveel respect afdwingt...?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Simpel: De winterziekte. Gisteren op 't Drieluik ook weer alle symptomen aanwezig:

Bwr in TC-shirt op heuveltjes Dorst die weigert opzij te gaan, ik ga nooit roepen want hij weet dat ik er zit. Zien ze dit nou als een nederlaag?
Ook bwr's die mij inhalen (ik ga altijd rap opzij) en dan zelden bedanken. (Ik doe dat eigenlijk altijd.) Dan wil ik wel eens in de bochtensectie's gas geven en weer het wiel pakken. :wink:
Het blijft lastig om niet te generaliseren maar straks in april ga ik deze mentaliteit gewoon niet meer tegenkomen tot oktober.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Gelukkig zijn er altijd uitzonderingen: zoals de vriendelijke biker uit Leusden met de mooie Orange 5 (denk ik, ik weet nooit welke welke is), met wie we een praatje maakten. Dat zijn altijd leuke ontmoetingen.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Kapitein Iglo schreef: ma 30 december 2019, 08:17
Horsthil schreef: zo 29 december 2019, 22:45

Was iets eerder in de middag en heb zo'n 20 man/vrouw ingehaald. Goed voor je ego, vooral als je rustig aan het rijden bent met 18km/h gem. Dan zie je vooral dat je op bochtentechniek heel veel wint
En blijkbaar hadden MacReal en ik de baan al voor jullie vrijgemaakt. Wij startten om 10:00 en het was best druk toen we startten. Moet wel zeggen, was er een spreekverbod ofzo? Bijna niemand zegt uit zichzelf gedag. Of is het dat Trailcrew shirt dat iets teveel respect afdwingt...?
De mensen die ik tegenkwam waren een stuk vriendelijker. Ik had alleen een jasje over m'n trailcrew shirt gedaan. Mn vader niet. Die had iemand, die heel nodig moest inhalen op een onmogelijk stuk, terwijl er ook nog slakken voor mn vader zaten. Dus wat doe je dan: vloeken en schelden.
De reactie van mn vader met koop een racefiets, werkte goed. Maar in dit geval dwong het shirt weinig respect af.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik begin te vermoeden dat ons trailcrewshirt als een rode lap op een stier werkt. Volgende keer maar weer incognito :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Horsthil schreef: ma 30 december 2019, 10:06 Dus wat doe je dan: vloeken en schelden.
De reactie van mn vader met koop een racefiets, werkte goed.
Een racefiets heeft die bewuste knakker al hoor. :-{
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Kapitein Iglo schreef: ma 30 december 2019, 11:31 Ik begin te vermoeden dat ons trailcrewshirt als een rode lap op een stier werkt. Volgende keer maar weer incognito :bier:
Misschien wel bang voor vignet controle?
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Zou natuurlijk kunnen. Maar als ik zelf een rondje rij in dat shirt, bestempel ik mezelf niet direct als trailpolitie... Dat anderen dat misschien doen, ach ja :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
andries1982
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: do 31 maart 2011, 13:02
Mijn mountainbike: Orange four/Topstone

Kapitein Iglo schreef: ma 30 december 2019, 11:31 Ik begin te vermoeden dat ons trailcrewshirt als een rode lap op een stier werkt. Volgende keer maar weer incognito :bier:
Echt niet.. die moet je juist met trots dragen.. :P
Oja was trouwens een four. :-q
Fat bikers bounce better...
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

andries1982 schreef: ma 30 december 2019, 20:09
Kapitein Iglo schreef: ma 30 december 2019, 11:31 Ik begin te vermoeden dat ons trailcrewshirt als een rode lap op een stier werkt. Volgende keer maar weer incognito :bier:
Echt niet.. die moet je juist met trots dragen.. :P
Oja was trouwens een four. :-q
Ik neem aan dat jij dan de gelukkige eigenaar bent...? Leuk je even gesproken te hebben - zoals ik al zei, het wordt steeds mooier in het bos!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie