NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Biker67 schreef: wo 25 december 2019, 17:22
Giant-E schreef: wo 25 december 2019, 13:34

Afbeelding
Ah, echt wat voor jou, welke ben jij? :lol:
Dat is in ieder geval niet hier op een mtb route
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4698
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

bert l. schreef: wo 25 december 2019, 15:37 Controlevraag: ga je UHR7 redden met 8 uur daglicht? 8:45 als eerste op de fiets en uiterlijk 16:30 klaar
Goede vraag Bert! Ik ben degene die absoluut niet in het donker op de routes wil fietsen. Maar is 8.45 officieel licht of mag je dan ook de schemer nemen. Nu is het in de ochtend rond 8.15 goed te doen zeker als het helder is. Maar nogmaals voor mij is dit het struikelpunt. Als jij zegt dat de boswachter strikt 8.45 aanhoudt weet ik genoeg 😬🙃
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

hanjovdberg schreef: wo 25 december 2019, 18:05
bert l. schreef: wo 25 december 2019, 15:37 Controlevraag: ga je UHR7 redden met 8 uur daglicht? 8:45 als eerste op de fiets en uiterlijk 16:30 klaar
Goede vraag Bert! Ik ben degene die absoluut niet in het donker op de routes wil fietsen. Maar is 8.45 officieel licht of mag je dan ook de schemer nemen. Nu is het in de ochtend rond 8.15 goed te doen zeker als het helder is. Maar nogmaals voor mij is dit het struikelpunt. Als jij zegt dat de boswachter strikt 8.45 aanhoudt weet ik genoeg 😬🙃
De schemer is juist de tijd voor de dieren om actief te zijn
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Vorig jaar is rond de kerst zelfs de UHR9 gereden, was wel door een rijder die echt hard gaat. Als je rond de 17 of 18 km/u trapt over de hele tocht en niet uitgebreid gaat pauzeren moet het met daglicht allemaal lukken.
Denk dat de omstandigheden over krap 3 dagen stuk beter zijn, dan nu misschien. Reed vanmiddag op de CX langs stukjes trail bij Zeist en soms wat plassen. In de buurt van Leersum bij parkeerplek paar bikers met zwarte kont en rug.
Ik zou er voor gaan komende zaterdag en als het dreigt donker te worden, hou je het op een UHR6,5 of wat dan ook.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4698
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Klopt Fred maar er gaan ook redelijk tot bijna geheel onervaren mtb’ers mee. Voor mijzelf geldt dat ik net zo lief op een ander moment UHR7 doe maar dit is een soort van ‘prestatietocht’.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

hanjovdberg schreef: wo 25 december 2019, 19:01 Klopt Fred maar er gaan ook redelijk tot bijna geheel onervaren mtb’ers mee. Voor mijzelf geldt dat ik net zo lief op een ander moment UHR7 doe maar dit is een soort van ‘prestatietocht’.
Is dit dan misschien niet iets te hoog gegrepen voor dit gezelschap? Jij liever dan ik om hier urenlang achteraan te hobbelen :bier:
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

hanjovdberg schreef: wo 25 december 2019, 19:01Klopt Fred maar er gaan ook redelijk tot bijna geheel onervaren mtb’ers mee. Voor mijzelf geldt dat ik net zo lief op een ander moment UHR7 doe maar dit is een soort van ‘prestatietocht’.
Voor geheel onervaren rijders idd een UHR7 te veel van het goede, zeker als je tijdsdruk hebt. Stel die rit dan uit tot pakweg april. Dan lang genoeg licht, zeker nog niet te warm etc.
Maar je zou anders komend weekend de UHR5 kunnen pakken, mogelijkheden genoeg.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4698
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

StephanR schreef: wo 25 december 2019, 19:21
hanjovdberg schreef: wo 25 december 2019, 19:01 Klopt Fred maar er gaan ook redelijk tot bijna geheel onervaren mtb’ers mee. Voor mijzelf geldt dat ik net zo lief op een ander moment UHR7 doe maar dit is een soort van ‘prestatietocht’.
Is dit dan misschien niet iets te hoog gegrepen voor dit gezelschap? Jij liever dan ik om hier urenlang achteraan te hobbelen :bier:
De snelheid/km zitten er wel in (wielrenners 😊) op de wat technische stukken zal het iets rustiger gaan. Maar ja zo’n afstand rijd je toch niet om je pr’tjes te verbeteren.

Ik heb andere momenten voorgesteld. Ben zelf veel meer een voorjaar/zomer/najaar mtb’er. Zodra het onder de 15gr wordt begin ik het al snel koud te vinden. Maar goed ik neem mijn eigen beslissing wel en doe wellicht een UHR 5 die altijd als je snel terug bent uitgebreid kan worden met Rhenen en Kwintelooien en dus toch UHR7 😊
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4826
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Biker67 schreef: wo 25 december 2019, 17:22
Giant-E schreef: wo 25 december 2019, 13:34

Afbeelding
Ah, echt wat voor jou, welke ben jij? :lol:
Ik mocht niet meerijden. Clubshirt zat in de was, en een ander shirt wordt niet getolereerd.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

rokl schreef: wo 25 december 2019, 16:51 Hoe is de toestand van het parcours (Leersum, Hoge Ginkel, Amerongen, Rhenen)? Eventueel morgen naar toe of toch Schoorl?
Amerongen lag er 2e kerstdag top bij.

Wel is 1 van ons zijn kerstmuts op het parcours verloren, excuus.
Luhmann
All rounder
All rounder
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 31 december 2018, 14:11

Lars TB schreef: wo 25 december 2019, 12:39 Ergens begin ik te vermoeden dat de UHR gebruikt maakt van kinderarbeid... .

(Omdat kabouters niet bestaan en Bert dus alleen maar op de kleinere medemens kan doelen)
Misschien proberen om ook tel pieten in te zetten ...
in het kader van diversiteit enzo
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1388
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Vandaag was er weer goed te rijden. Op Leersum ligt er over een trail een vrij dikke berkenstam, die je niet zomaar even aan de kant tilt. Het is op de 2e klim na de Utrechtse baan, vlakbij de tombe zegmaar. Mooi klusje om even de kettingzaag te testen :wink:
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

In Amerongen wordt je fiets viezer van P-bergweg dan van de trail. Slechts 1 plas op de trail, rest in de putten. Drukte viel ook reuze mee, maar wel veel buitenlands bezoek
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

sama schreef: vr 27 december 2019, 16:16 Vandaag was er weer goed te rijden. Op Leersum ligt er over een trail een vrij dikke berkenstam, die je niet zomaar even aan de kant tilt. Het is op de 2e klim na de Utrechtse baan, vlakbij de tombe zegmaar. Mooi klusje om even de kettingzaag te testen :wink:
Berk is alweer weg. Bedankt voor de melding
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1388
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

bouwpakket schreef: vr 27 december 2019, 19:11
sama schreef: vr 27 december 2019, 16:16 Vandaag was er weer goed te rijden. Op Leersum ligt er over een trail een vrij dikke berkenstam, die je niet zomaar even aan de kant tilt. Het is op de 2e klim na de Utrechtse baan, vlakbij de tombe zegmaar. Mooi klusje om even de kettingzaag te testen :wink:
Berk is alweer weg. Bedankt voor de melding
Goed werk :-q
Sneeuwmonster
Plaats reactie