Wie doet wat binnen de fiets (MTB) wereld? Hoe transparant zijn we?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Riesch
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: zo 22 oktober 2006, 20:22
Mijn mountainbike: BMC Agonist

Real Epic '89 schreef: ↑za 14 december 2019, 13:40
japie carbon schreef: ↑vr 13 december 2019, 20:23


Damen?
:-q
Grappig, dan hebben wij (uiteindelijk) dezelfde baas :wink:
Ik sluit mij hierbij aan :-q
En volgens mij heb ik dezelfde werkplek als Floris500
Brambo67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 307
Lid geworden op: ma 9 februari 2015, 22:15

Geen belangen in de fietsindustrie, wel in de automotive. Fiets sinds pak'm beet 1999 op de MTB en heb in de jaren 2000 - 2002 met mijn toenmalige bedrijf een MTB-team gesponsord. Vanwege druk en ook (net als nu :( ) hernia's gestopt van 2009 - 2013 als MTB'er en in 2014 de draad weer opgepakt. Vindt het leuk om the ouwehoeren over fietsen (zowel het werkwoord als het zelfstandig naamwoord) Heb helaas niet het ideale fietslichaam en zeker niet (meer) de ideale fietsleeftijd. Nu helaas fikse hernia die, net als in 2005/2006, de boel aardig verstiert. In het dagelijks leven Manager CP (zeg maar inkoop) bij een bedrijf dat vrijwel alle automerken ter wereld voorziet van automatten. Tussendoor 10 jaar Shell, 2 jaar Regiomarketing baasje (Drenthe), 2 jaar eigen Internetbedrijf en nog flink wat jaren werkzaam in de IT.

Ik wil vooral graag met andere fietsgekken m'n passie delen en leren van anderen. Ik sleutel zelf graag en snap aardig hoe de fietstechnologie werkt. Daarbij ben ik geen hardliner als het gaat om welke fiets je waarvoor kunt/mag gebruiken. Ben jarenlang actief geweest op diverse Volvo-fora maar nu vooral lezer (heb een 850R gerstaureerd en gereden) Daarnaast ga ik (hoop ik tenminste) de enige auto rijden die wij NIET voorzien van matten, namelijk een Tesla Model 3. Voor de fun hou ik dan m'n huidige benzine slurpende V70R erbij...

Mocht ik een écht belang krijgen in de fietssector dan zal ik dit expliciet vermelden. De kans dat dit echter gebeurt schat ik laag in :)
Orbea Oiz Pro 2023, Trek Fuel EX 8 2020, BMC Roadmachine 02, Two, 2020 Ex: Trek Top Fuel 9.8 AXS 2020 , Scott Spark RC Pro 2018, Cannondale Synapse Carbon 3 Ultegra 2014, Trek Procaliber 8 2018, Cube LTD Race 2016, Giant Anthem Advanced 0/1 2013.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Volgens mij hebben de meesten wel een idee wat ik doe in de fiets branche :lol:
Dat doe ik overigens helemaal hobby matig, ik heb er nog een fulltime baan als IT'er naast.

Qua mountainbiken ben ik vergeleken met sommigen hier wel een laatbloeier. Eerst moesten de nodige motorfietsen verslonden worden voor ik het MTBen ontdekte.
Sleutelen vind ik (bijna) net zo leuk als het fietsen zelf, al is het wel iets wat ik met vallen en opstaan heb moeten leren (net als het fietsen trouwens :roll: ).
Inmiddels heb ik mijn schuur lekker gevuld met fietsen die ik elke keer weer ontzettend gaaf/leuk vind om uit de schuur te halen, met bijbehorend gereedschap aan de muur om het meeste onderhoud gewoon lekker zelf te kunnen doen.

Een stukje schrijven of een video maken vind ik ook erg leuk. Meestal gewoon om te vertellen wat ik gedaan heb en mensen mee te nemen op mijn ritjes. (klinkt zo wel wat suf :-? )
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Helemaal hobbymatig toch ook weer niet, Mac? Tenminste, ik beschouw het als net iets meer dan hobby als je er wat centjes mee verdient - niks mis mee natuurlijk, maar hobbymatig zie ik anders qua financiën :wink: . Als jouw eigen definitie anders is: helemaal prima he!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef: wo 18 december 2019, 16:22 Helemaal hobbymatig toch ook weer niet, Mac? Tenminste, ik beschouw het als net iets meer dan hobby als je er wat centjes mee verdient - niks mis mee natuurlijk, maar hobbymatig zie ik anders qua financiën :wink: . Als jouw eigen definitie anders is: helemaal prima he!
Uit de hand gelopen hobby?

Zonder dollen, ik zie het als hobby-matig om dat ik zelf kan bepalen hoeveel tijd ik er aan besteed. Ik zie het niet echt als werk.
Ik verdien er inderdaad een zakcentje mee, maar niet meer dan dat.

Nu ik dit zo typ bedenk ik me dat ik ook al heel wat jaartjes trainer ben bij een vereniging :lol: Daar krijg ik ook een (kleine) vergoeding voor, vandaar de link.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Je bent gewoon een commerciële rakker :winkie: :bier: :lol:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Dan was het inmiddels geen hobby meer geweest gok ik zo :winkie:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

odp schreef: do 12 december 2019, 14:37 4 jaar als B2B account-manager bij bike-components gewerkt, maar stop per 31.12 :bier: Vraag maar raak mocht je iets willen weten.

Ow... en mocht iemand een leuke baan binnen de fietsbranche voor me hebben, dan ontvang ik graag een PM :D
Actief op LinkedIn?
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Begin 90 begon en niet meer opgehouden.
Medio ‘00 begonnen als trainer. Eerst voor een vereniging en daarna betaald. Trainer zijn vind ik een beroep en dus wil ik er voor betaald worden. Betaalde begeleiding en schema’s aan de man gebracht, voor de meeste is het een hobby en in deze echt anders dan wielrennen.
Mountainbikelessen geïntroduceerd, waar weinig vraag naar lijkt te zijn. Zal met diezelfde hobby te maken hebben, een clinic volstaat..
Op aanvraag verzorg ik nog steeds met veel plezier mountainbikelessen. Progressie van de deelnemers is een van de leukste aspecten :-q

Voor de kost werk ik parttime, zo blijft er nog tijd over voor hobby’s en onze kinderen.
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

Jurriaan schreef: wo 18 december 2019, 20:18
odp schreef: do 12 december 2019, 14:37 4 jaar als B2B account-manager bij bike-components gewerkt, maar stop per 31.12 :bier: Vraag maar raak mocht je iets willen weten.

Ow... en mocht iemand een leuke baan binnen de fietsbranche voor me hebben, dan ontvang ik graag een PM :D
Actief op LinkedIn?
Yes, ik stuur je even een PM
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Riesch schreef: di 17 december 2019, 11:08
Real Epic '89 schreef: ↑za 14 december 2019, 13:40
japie carbon schreef: ↑vr 13 december 2019, 20:23


Damen?
:-q
Grappig, dan hebben wij (uiteindelijk) dezelfde baas :wink:
Ik sluit mij hierbij aan :-q
En volgens mij heb ik dezelfde werkplek als Floris500
Zou best kunnen! Zitten natuurlijk toch nog een aantal verschillende bedrijven hier die bij de groep horen.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

floris500 schreef: do 19 december 2019, 16:20
Riesch schreef: di 17 december 2019, 11:08

Ik sluit mij hierbij aan :-q
En volgens mij heb ik dezelfde werkplek als Floris500
Zou best kunnen! Zitten natuurlijk toch nog een aantal verschillende bedrijven hier die bij de groep horen.
Dit is transparantie voor intimi, begrijp ik :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Haha ja lekker vaag he :winkie: :lol: (ik heb hem een PBtje gestuurd om in detail verder te gaan :P )
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

De vraag was ook niet wie wat doet, maar wat Lars TB doet.... :roll: :winkie:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

De openingspost had waarschijnlijk ook eigenlijk een PBtje aan jou direct moeten zijn. Oepsie :D
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie