BOTY 2019 ; op naar BOTY 2020 , veranderingen of niet ?

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

slapbandje schreef: ma 16 december 2019, 21:00
Marco79 schreef: ma 16 december 2019, 20:55
Money talks.... en die Yeti met witte bandjes.... why? :~
Juist bij Yeti horen witte Porcupine's. In het verleden was Yeti het merk wat die banden gebruikte bij wedstrijden en werden fietsen afgemonteerd of door rijders vaak uitgerust met de oorspronkelijke witte Porcupine's.
Uit nostalgische overwegingen dus het merk voor witte banden.
Like this:

Afbeelding
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Marco79 schreef: ma 16 december 2019, 21:36 Ik denk trouwens dat het wel lastiger wordt om tot €1500,- (wat overigens nog genoeg geld is) echt iets speciaals neer te zetten dan wanneer je diepere zakken hebt. Zeker als de afmontage in afweging wordt genomen. ;).
Dat is het ook een beetje. Maar natuurlijk is het met alles zo: met meer geld kun je uniekere dingen doen. Als je een fiets van €800,- echt wilt gaan pimpen komt er makkelijk ook €1.000,- bij.

Maar met veel geld is het nog niet dat het dan meteen mooi is. Kijk naar Bentley... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ook gestemd. :-q

Het leek moeilijk, in categrie B had ik een shortlist van 6 top-bikes :bier: Maar uiteindelijk was het dat toch weer niet echt. Er staan toch 2 bikes bij die ik serieus overwogen heb zelf aan te schaffen of nu nog over nadenk en eentje die ik echt al bijna gekocht heb.

Dank Lars voor de complimenten op de build, ik wordt er stil van. En al is de kleur van de Intense misschien niet jouw ding, die levert ook wel stemmen op 8). En voor het zoveelste jaar neem ik mij voor ooit betere foto's te gaan maken :roll: . Daar maken sommige inzendingen toch ook wel het verschil mee.


"Wie het meeste plezier heeft is de winnaar" :wink:
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

***Stemmen tot nu toe weer verwerkt ***

:wink: nu tijd om te gaan fietsen :tong
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Gestemd.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Gestemd :-q

Moeilijk, cat A is allemaal prachtspul van zwaar caliber.
Stuk voor stuk juweeltjes, voor NL echt iets om als MTB liefhebbers trots op te zijn. Wat laat je dan het zwaarst wegen hé?
Cat B eigenlijk lastiger filteren dan cat A; dat wat ik echt lelijk vind wegfilteren gaat nog wel. Maar dan de rest nog, onmogelijk bijna.
Lastig ook om door de soms belabberde kwaliteit van de foto's heen te kijken.
Cat C wat meer gekeken naar welke het meest MTB genen lijkt te hebben, die vind ik dan ook automatisch de mooiste.

Persoonlijke visie op dingen zal best nog een heel verschillende uitslag kunnen geven.
Kijk je naar kleurgebruik van details of zie je dat als ondergeschikt, let je vooral ook op afmontage of alleen het totaalbeeld.
Ik vind het bijvoorbeeld totaal niet ertoe doen dat een bike op twee merken rubber staat waarbij dan ook nog eens dat vieze kleurtje letters een Edding3000 een beetje weggemodderd is.
Zoiets zou voor een ander wellicht een afknapper kunnen zijn.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Hij lijkt erop dat voor sommigen de lat steeds hoger moet :) , en kan , wil niet zeggen dat degene met de diepste zakken ook gelijk winnaar is , ik persoonlijk kan heerlijk "kwijlen " bij :

Afbeelding

in plaats van zoiets :


Afbeelding

ongeacht de prijs :)
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Die banden van de Porsche zijn natuurlijk compleet fout. Maar goed, dan nog pak ik hem boven de Lambo.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Zal me binnenkort ook eens even verdiepen in de inzendingen en stemmen.
Wat me al wel opgevallen is, is dat er dit jaar weliswaar een paar mooie fietsen bij zitten, maar niet echt een die bij mij meteen een "WOW!!" oproept... (ik laat categorie A even buiten beschouwing, want dat spul is bij mij meestal reden tot een WOW!).

Dat mensen niet stemmen in categorie C vind ik jammer. Gravelracers zijn fietsen voor gebruik in het terrein, alleen met een ander stuur en smallere banden. Bovendien hebben ze een apart hoekje op het forum, dus imo logisch om ze ook met BOTY mee te nemen.
En ik ben fietsliefhebber, geen fietsfundamentalist die alleen een fiets mooi vindt als die aan een scherp afgebakend eisenpakket voldoet. Ik zou zelfs stemmen op eenwielers als daar een categorie voor was :D Ook al hoef ik er zelf geen, dat wil toch niet zeggen dat je fietsje A niet mooier kunt vinden dan fietsje B? En het is ook een houding naar degenen die BOTY organiseert en fietsen insturen toe.

Wat het kiezen van een fiets om op te stemmen betreft, voor de looks van een fiets maakt het imo echt niet uit of er een matzwarte Yari in hangt of een matzwarte Öhlins. Ik kijk vooral naar hoe smaakvol/strak/consequent een fiets opgebouwd is, als dat goed gedaan is met Deore spul en een Reba maakt-ie in principe wel een kans op mijn stem. En ook een belangrijk criterium, zou ik die fiets zelf willen?
Alleen een pak dure parts maakt niet per definitie een mooie fiets, ik zie (in het algemeen, niet specifiek bij BOTY) genoeg dure fietsen waar wel geld maar geen aandacht in gestoken is.

Voorbeeldje, de rode Bianchi van Victor. Volgens zijn sys is het een fietsje voor erbij, met een beperkt budget. Maar toch staat er wel een fietsje dat klopt!

En de kwaliteit van de foto's, tsja. Die zegt weliswaar niks over de fiets, maar bij sommige plaatjes is het wel erg lastig om door die slechte foto heen nog een mooie fiets te zien.
En ook een acceptabele tot goede foto is geen kwestie van drie mille in een foto-uitrusting stoppen, maar wel van een kwartiertje tijd en de moeite om even een goede plek en positie van de fiets te zoeken.

Hoeft niks bijzonders te zijn, zie bijvoorbeeld de foto's van beide Patient Zero's: een bospad of veld, fiets recht van de zijkant en de achtergrond onscherp. Klaar. Fiets komt er prima op uit.

En ik kan het niet laten, dus toch even: haal op fietsen waar verder geen geel op te bekennen is die gele Maxxis logo's weg ;-) Ik vind die metallic bruine Chameleon echt mooi maar mijn ogen worden telkens naar die ochtendpis-gele letters getrokken :-{
Net als zo'n afzichtelijke blauw-gele bidon die je soms op verder superstrakke fietsen ziet. Op een paar duizend euro voor een nieuwe fiets kunnen er toch ook wel een paar bijkleurende slurpflesjes af?
Onbelangrijk zegt u? Niet als je inzending BOTY-winnaar-waardig moet zijn... ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Jan Willem schreef: di 17 december 2019, 10:23 Ik vind het bijvoorbeeld totaal niet ertoe doen dat een bike op twee merken rubber staat waarbij dan ook nog eens dat vieze kleurtje letters een Edding3000 een beetje weggemodderd is.
Zoiets zou voor een ander wellicht een afknapper kunnen zijn.
2 verschillende merken band kan ik nog tolereren, maar 1 skinwall en 1 zwarte band is voor mij wel een afknapper. Gelukkig zat er geen inzending van die klasse bij. Mij interesseert het bijv ook niet wat voor crank er op zit, Eewings of SLX. Als de crank niet bij de fiets past: pass!

Foto doet ook veel. Zo is de fiets van 38x10 echt wel een pareltje, maar dat komt er op de foto's niet uit, hoewel de foto's op zich niet slecht zijn, het gaat om de fiets en die staat er sub-optimaal op :). Ook de foto's van de propain doen mij niets (het is wel een mooie fiets). De bruine Santa staat zo liefdeloos tegen het hek gekwakt, jammer.

En ja, zwarte fietsen hoeven niet te rekenen op enige aandacht van mij. Dat is automatisch skip. Don't bother. Sorry. Enne, doe mij die Porsche ook maar, hoewel je bij de vrouwtjes waarschijnlijk beter scoort met de Lambo.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Snelle Buffer schreef: di 17 december 2019, 10:32 Hij lijkt erop dat voor sommigen de lat steeds hoger moet :) , en kan , wil niet zeggen dat degene met de diepste zakken ook gelijk winnaar is , ik persoonlijk kan heerlijk "kwijlen " bij :

Afbeelding

in plaats van zoiets :


Afbeelding

ongeacht de prijs :)
Denk dat die kever in deze uitvoering meer kost dan die potente stier. ;).
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Snelle Buffer schreef: di 17 december 2019, 10:32 Hij lijkt erop dat voor sommigen de lat steeds hoger moet :) , en kan , wil niet zeggen dat degene met de diepste zakken ook gelijk winnaar is , ik persoonlijk kan heerlijk "kwijlen " bij :

Afbeelding

in plaats van zoiets :


Afbeelding

ongeacht de prijs :)
Dit is wel iets andere kost natuurlijk, zelf zou ik dan geblinddoekt in willen stappen en pas na een uurtje gas op de plank een mening geven.
De lelijkste auto ever vind ik bijvoorbeeld een Audi Q7 of Porsche Cayenne. Erger bestaat gewoon niet.
Totdat ik er zelf een uurtje in mocht rijden. Paleis op wielen. Wel een lelijk paleis.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Jan Willem schreef: di 17 december 2019, 10:49 De lelijkste auto ever vind ik bijvoorbeeld een Audi Q7 of Porsche Cayenne. Erger bestaat gewoon niet.
Vlak de BMW X-serie niet uit, hoe geef je het begrip "kijk mij eens dik doen" vorm....
Al neem ik meteen aan dat ze stuk voor stuk fijner rijden dan mijn eigen voiture :-D

(En net als jij vind ik een Landrover supergaaf. Alleen zou ik er niet snel een kopen, om verschillende redenen).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

kermit schreef: di 17 december 2019, 10:56 Vlak de BMW X-serie niet uit, hoe geef je het begrip "kijk mij eens dik doen" vorm....
Waarschijnlijk bij 75% is dat ook , maar soms gaat het ook om andere aspecten , zoals comfort , betere instap , stoelen ect :wink:

:oops: oh prut ik zou gaan fietsen ...
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

zonoskar schreef: di 17 december 2019, 10:44 Enne, doe mij die Porsche ook maar, hoewel je bij de vrouwtjes waarschijnlijk beter scoort met de Lambo.
Dat is nou het mooie, met die Porker trek je imho de 'juiste' vrouwtjes aan.
Mocht je dan toch golddiggers willen kan je ook een led bord met realtime banksaldo op het dak zetten.
Plaats reactie