Vaste routes Den Treek Henschoten - Leusden en Woudenberg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Horsthil schreef: ma 9 december 2019, 19:47 Half leeg is het niet. Ben juist positief, maar tegelijk ook kritisch. Moet kunnen. Ik heb al werk zat op de UHR
Mooi werk op UHR :-q

Kritisch mag natuurlijk altijd. Maar soms gaat men zoveel aannames doen en dan ontspoort de discussie omdat die aannames als waar worden beschouwd door anderen.
Ik begrijp van Bert dat het een besloten club is bij Den Treek. Dan wordt het lastig aansluiten.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

En het is opvallend hoe gesloten besloten kan zijn. "We" horen praktisch niks. Maar misschien wordt het een grote verrassing, met als klapper de vignetkosten (die ik waarschijnlijk toch wel betaal, want als ik er ga rijden doe ik dat graag legaal, en na een jaartje weet ik echt wel of ik het de moeite waard vind).

Geduld, en onze ziel in lijdzaamheid bezitten :wink:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Dit artikel link men op de site trouwens naar, stond geloof ik nog niet in dit topic. Is al wel oud. https://www.ad.nl/utrecht/paradijs-voor ... ~a79043a3/
Kapitein Iglo schreef: di 10 december 2019, 10:03 En het is opvallend hoe gesloten besloten kan zijn. "We" horen praktisch niks. Maar misschien wordt het een grote verrassing, met als klapper de vignetkosten (die ik waarschijnlijk toch wel betaal, want als ik er ga rijden doe ik dat graag legaal, en na een jaartje weet ik echt wel of ik het de moeite waard vind).

Geduld, en onze ziel in lijdzaamheid bezitten :wink:
Zou trouwens ook gewoon dat vignet kopen, is altijd goedkoper dan een boete voor zonder vignet. Tenzij het natuurlijk voor ruiterprijzen wordt verkocht, maar dat zal allemaal wel meevallen.
Binnenkort alvast eens kijken of het de moeite waard is (vast wel)
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Horsthil schreef: di 10 december 2019, 14:03 Dit artikel link men op de site trouwens naar, stond geloof ik nog niet in dit topic. Is al wel oud. https://www.ad.nl/utrecht/paradijs-voor ... ~a79043a3/
Kapitein Iglo schreef: di 10 december 2019, 10:03 En het is opvallend hoe gesloten besloten kan zijn. "We" horen praktisch niks. Maar misschien wordt het een grote verrassing, met als klapper de vignetkosten (die ik waarschijnlijk toch wel betaal, want als ik er ga rijden doe ik dat graag legaal, en na een jaartje weet ik echt wel of ik het de moeite waard vind).

Geduld, en onze ziel in lijdzaamheid bezitten :wink:
Zou trouwens ook gewoon dat vignet kopen, is altijd goedkoper dan een boete voor zonder vignet. Tenzij het natuurlijk voor ruiterprijzen wordt verkocht, maar dat zal allemaal wel meevallen.
Binnenkort alvast eens kijken of het de moeite waard is (vast wel)
De paar stukjes die ik gezien heb, zijn UHR-waardig, laat ik het zo maar zeggen. Maar er zit natuurlijk ook geen beunhaas aan de knuppel van de graver he!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

De DTH-routes gaan over de ondergrond van de Utrechtse Heuvelrug aan de noordzijde waar de stuifduinen vrij breed uitgezaaid tijdens de laatste ijstijd. De routebouwer is dezelfde man die de andere routes in deze omgeving gemaakt heeft. En de man op de kraan doet hier ook een groot deel van het graafwerk.
Fazit: verwacht hele mooie routes, maar verwacht niet iets heel anders dan de NPUH-routes.UHR = UHR
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Verschil zal straks denk ik ook vooral zitten in de manier van onderhoud. Als het landgoed dit in eigen beheer doet met niet mountainbikers kan ik me niet voorstellen dat dat net zo intensief gaat gebeuren als op de routes van UHR.
Maar wie weet gaan ze als de route af is een trail crew opzetten.
Haalt dan natuurlijk wel potentiële vrijwilligers bij de UHR weg ;)
Krijgen we straks mooie trail battle, Den Treek first!
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

funride schreef: di 10 december 2019, 15:49
Maar wie weet gaan ze als de route af is een trail crew opzetten.
Haalt dan natuurlijk wel potentiële vrijwilligers bij de UHR weg ;)
Veel meer dan een betrouwbare aanvoer van brandstof in de vorm van koffie en koeken is daar niet voor nodig :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Kapitein Iglo schreef: di 10 december 2019, 16:02
funride schreef: di 10 december 2019, 15:49
Maar wie weet gaan ze als de route af is een trail crew opzetten.
Haalt dan natuurlijk wel potentiële vrijwilligers bij de UHR weg ;)
Veel meer dan een betrouwbare aanvoer van brandstof in de vorm van koffie en koeken is daar niet voor nodig :bier:
:lol:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

funride schreef: di 10 december 2019, 15:49 Verschil zal straks denk ik ook vooral zitten in de manier van onderhoud. Als het landgoed dit in eigen beheer doet met niet mountainbikers kan ik me niet voorstellen dat dat net zo intensief gaat gebeuren als op de routes van UHR.
Maar wie weet gaan ze als de route af is een trail crew opzetten.
Haalt dan natuurlijk wel potentiële vrijwilligers bij de UHR weg ;)
Krijgen we straks mooie trail battle, Den Treek first!
Bij Den Treek krijg je betaald voor het scheppen...Of moet je juist betalen bij besloten clubs....

Meer kilometers mtb route is al tijd positief. Gaan ze aan de kant van de Pyramide ook graven? Daar ligt nog wel een geinig heuveltje om van af te denderen 8)
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Jurriaan schreef: di 10 december 2019, 16:28
funride schreef: di 10 december 2019, 15:49 Verschil zal straks denk ik ook vooral zitten in de manier van onderhoud. Als het landgoed dit in eigen beheer doet met niet mountainbikers kan ik me niet voorstellen dat dat net zo intensief gaat gebeuren als op de routes van UHR.
Maar wie weet gaan ze als de route af is een trail crew opzetten.
Haalt dan natuurlijk wel potentiële vrijwilligers bij de UHR weg ;)
Krijgen we straks mooie trail battle, Den Treek first!
Bij Den Treek krijg je betaald voor het scheppen...Of moet je juist betalen bij besloten clubs....

Meer kilometers mtb route is al tijd positief. Gaan ze aan de kant van de Pyramide ook graven? Daar ligt nog wel een geinig heuveltje om van af te denderen 8)
Bij de pyramide zit een goede helling waar een mooie afdaling kan. Laten we het hopen, hoef ik voor de echte hoogte minder ver te rijden.
Verschil gaat hem echt in onderhoud zitten. De banen zullen 100% zeker mooi gegraven worden.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Mompelt iets met ‘concurrentiebeding’
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

bert l. schreef: di 10 december 2019, 17:20 Mompelt iets met ‘concurrentiebeding’
Mij ben je niet kwijt, maar houd die bouwpakket in de gaten, die hangt er een beetje te veel rond :winkie:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Heb je meteen de oorzaak van de stagnerende koek- en koffieaanvoer te pakken.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Horsthil schreef: di 10 december 2019, 17:56
bert l. schreef: di 10 december 2019, 17:20 Mompelt iets met ‘concurrentiebeding’
Mij ben je niet kwijt, maar houd die bouwpakket in de gaten, die hangt er een beetje te veel rond :winkie:
Ja hij probeert denk ik de kraanmachinist over te halen.
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

naze1975 schreef: di 10 december 2019, 20:48
Horsthil schreef: di 10 december 2019, 17:56

Mij ben je niet kwijt, maar houd die bouwpakket in de gaten, die hangt er een beetje te veel rond :winkie:
Ja hij probeert denk ik de kraanmachinist over te halen.
Om een klusje bij Horsthil te doen inderdaad
Plaats reactie