Vaste routes Den Treek Henschoten - Leusden en Woudenberg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Horsthil schreef: zo 8 december 2019, 22:14 Tijd zal het leren
Maar denk trouwens dat het een tactiek is om nog niks openbaar te melden. Om te voorkomen dan massaal mtbers vroegtijdig de track komen rijden. De lokale avonturiers hebben het alleen allang ontdekt.
Ook daarover kun je discussiëren of dat erg is. Track moet uiteindelijk toch een keer ingereden worden en het landgoed heeft nu nog een gedoogbeleid wat betreft wildrijden. Als fietsers aan het eind van de track hun weg zoeken heb je niet het probleem op de UHR waar wildrijden verboden is.,
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

pietervl schreef: zo 8 december 2019, 23:40
Horsthil schreef: zo 8 december 2019, 22:14 Tijd zal het leren
Maar denk trouwens dat het een tactiek is om nog niks openbaar te melden. Om te voorkomen dan massaal mtbers vroegtijdig de track komen rijden. De lokale avonturiers hebben het alleen allang ontdekt.
Ook daarover kun je discussiëren of dat erg is. Track moet uiteindelijk toch een keer ingereden worden en het landgoed heeft nu nog een gedoogbeleid wat betreft wildrijden. Als fietsers aan het eind van de track hun weg zoeken heb je niet het probleem op de UHR waar wildrijden verboden is.,
Ook waar, maar hebben ze al stukken ook afgewerkt? Hoewel ik denk dat het een tactiek is, wil ik niet zeggen of het slim is. Ik zou zsm afwerken en laten inrijden. Hoe beter de track zich in de wintermaanden kan zetten, hoe minder de kans dat hij zomers nog te zacht is. Dat zag je met HV bijvoorbeeld, ook mede door de droogte nooit goed kunnen zetten en daardoor vrij mul gebleven in de eerste zomer. Juist nu het wat vochtiger is kan die track snel ingereden worden.

Wat mij het beste lijkt in ieder geval is wat meer informatie, maar ik heb een beetje het idee dat ze helemaal nog niet alles hebben uitgestippeld behalve aanleg dan.
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Er is niets afgewerkt, overal steken losse worteleinden, derrailleurkillers, uit het pad. Op Strava staan tot nu toe zo'n 30 rijders geregistreerd
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Dus die denken zo in een keer alles te gaan afwerken? Of gaan ze wel afwerken?
Ze hebben een leuke groep vaste vrijwilligers op de treek, maar die doen van alles en nog wat. Zo'n trail is veel werk. Zal ze wel gaan tegenvallen. Laten we vooral hopen dat het geen negatief effect heeft op al het moois dat zal worden gegraven. Misschien geeft het wel een nieuwe dimensie, maar van derailleurkillers ben ik geen fan
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Kans is natuurlijk dat Jelle van Singlespeed de route sponsort :-q
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Het slingert zo te zien wel erg mooi over de heuveltjes tegenover het Henschotermeer :-D

En nee dat heb ik niet gefietst, maar ik rij er wel iedere dag langs :bier:
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

StephanR schreef: ma 9 december 2019, 18:23 Het slingert zo te zien wel erg mooi over de heuveltjes tegenover het Henschotermeer :-D

En nee dat heb ik niet gefietst, maar ik rij er wel iedere dag langs :bier:
Het accentueert nu heel mooi die bulten die je daarvoor eigenlijk niet opvielen. Het "loopt" best aardig kan ik je al vertellen.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Horsthil schreef: ma 9 december 2019, 13:36 Dus die denken zo in een keer alles te gaan afwerken? Of gaan ze wel afwerken?
Ze hebben een leuke groep vaste vrijwilligers op de treek, maar die doen van alles en nog wat. Zo'n trail is veel werk. Zal ze wel gaan tegenvallen. Laten we vooral hopen dat het geen negatief effect heeft op al het moois dat zal worden gegraven. Misschien geeft het wel een nieuwe dimensie, maar van derailleurkillers ben ik geen fan
Ik zou zeggen, meld je aan en ga helpen. Met al die "half leeg" reacties die je hier plaatst had je al wat uurtjes kunnen afwerken.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Half leeg is het niet. Ben juist positief, maar tegelijk ook kritisch. Moet kunnen. Ik heb al werk zat op de UHR
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

kuijtje.nl schreef: ma 9 december 2019, 19:33Ik zou zeggen, meld je aan en ga helpen. Met al die "half leeg" reacties die je hier plaatst had je al wat uurtjes kunnen afwerken.
Voor zover mij bekend: ze werken alleen met hun eigen betaalde krachten en aanmelden heeft dus geen zin
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

WoW het nieuwe whistler met professionele trail crew? Waar kan ik solliciteren?
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

funride schreef: ma 9 december 2019, 22:17 WoW het nieuwe whistler met professionele trail crew? Waar kan ik solliciteren?
https://www.dentreekhenschoten.nl
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

bouwpakket schreef: ma 9 december 2019, 18:27
StephanR schreef: ma 9 december 2019, 18:23 Het slingert zo te zien wel erg mooi over de heuveltjes tegenover het Henschotermeer :-D

En nee dat heb ik niet gefietst, maar ik rij er wel iedere dag langs :bier:
Het accentueert nu heel mooi die bulten die je daarvoor eigenlijk niet opvielen. Het "loopt" best aardig kan ik je al vertellen.
Klinkt goed. Ik heb nu al zin in rondjes met collega's vanuit kantoor. We zitten letterlijk in een paar minuten op de route, dus dat scheelt weer in de auto springen op een vrijdagmiddag. Meer tijd om te fietsen :-q
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Klinkt als een mooi cross parcourtje :D
chirurg
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 27 februari 2012, 12:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur cc

StephanR schreef: ma 9 december 2019, 23:12
bouwpakket schreef: ma 9 december 2019, 18:27
Het accentueert nu heel mooi die bulten die je daarvoor eigenlijk niet opvielen. Het "loopt" best aardig kan ik je al vertellen.
Klinkt goed. Ik heb nu al zin in rondjes met collega's vanuit kantoor. We zitten letterlijk in een paar minuten op de route, dus dat scheelt weer in de auto springen op een vrijdagmiddag. Meer tijd om te fietsen :-q
Ha, dan weet ik waar je werkt.....en ben dan vermoedelijk een collega....inderdaad om de hoek
Plaats reactie