NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2010
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Giant-E schreef: zo 24 november 2019, 11:05
Ik heb hier al eens eerder gepleit voor goed communiceren naar al die toerclubs toe. Die hebben misschien nog invloed op hun leden, maak bijv een gedragscode aan voor in de bossen.
Datzelfde kan dan ook gelijk naar de organisatie van de diverse “atb veldtoertochten” die in de meest slechte periode van het jaar (waarom?) alle kwetsbare routes aan gort rijden.
Bied je je nu aan als vrijwilliger ? :-q

Dat zou wel cool zijn, want het viel mij gisteren ook op dat het een hele kunst is zo'n treintje (als zoutzak op de fiets zittende) figuren voorbij te komen. Echter ik zou er zelf geen zin in hebben en neem het dus voor lief. Ik zou dit niet van de mensen die nu al veel effort in het onderhouden van de routes (waar ik praktisch gratis gebruik van maak) durven vragen...
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

cheeta schreef: zo 24 november 2019, 11:24 De oplossing voor alles zijn natuurlijk veeeeel technischere trails - of op zijn minste meer differentiatie - waar je met standaard boswielrenskills bij het zien van het eerste obstakel gewoon direct terug de weg op gaat. :bier:
Probleem is dat ze dan alsnog de andere paden in het bos zullen nemen, waar de terreineigenaren, natuur en andere recreanten niet op zitten te wachten
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

bouwpakket schreef: zo 24 november 2019, 12:03
cheeta schreef: zo 24 november 2019, 11:24 De oplossing voor alles zijn natuurlijk veeeeel technischere trails - of op zijn minste meer differentiatie - waar je met standaard boswielrenskills bij het zien van het eerste obstakel gewoon direct terug de weg op gaat. :bier:
Probleem is dat ze dan alsnog de andere paden in het bos zullen nemen, waar de terreineigenaren, natuur en andere recreanten niet op zitten te wachten
Tja er mag wel wat meer differentiatie zijn, waarbij het terrein zorgt voor een natuurlijke scheiding tussen de goede en slechte bikers. Je hebt als goede biker simpel weg geen uitwijk mogelijkheid waarbij je nagenoeg geen langzamere /minder technische bikers tegen komt.
En op een gegeven moment ben je wel klaar met het zoveelste groepje op bejaardentempo dat je moet inhalen. Dus ik ken nu vooral mensen die om die reden de routes mijden in het weekend


Als skiër kom je op de zwarte piste of off piste ook nagenoeg geen beginners tegen, simpelweg omdat ze er niet fatsoenlijk naar beneden kunnen.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Hier roepen dat andere mensen (die hier niet meelezen) iets niet meer moeten doen, gaat natuurlijk nergens toe leiden.
"Stop de continentendrift"


Afbeelding

Commentaar der benaderde wielerclubs.
"Wij herkennen ons niet in het door u geschetste beeld. Onze leden gedragen zich niet zo als u het omschrijft"
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

bert l. schreef: zo 24 november 2019, 15:50Commentaar der benaderde wielerclubs.
"Wij herkennen ons niet in het door u geschetste beeld. Onze leden gedragen zich niet zo als u het omschrijft"
Had je een andere reactie verwacht? Los daarvan is slechts een klein gedeelte van alle fietsers (race en MTB) aangesloten bij een club. Daarnaast is een club ook niet verantwoordelijk voor gedrag van hun leden als het om individuele ritten (geen clubritten) gaat.
Maw: Ook fietsers zijn een afspiegeling van de maatschappij, inclusief "horken/ fietstokkies".
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Ik heb vanmiddag voor het eerst het lusje Austerlitz met mijn zoontje van 5 gefietst. Wat hebben we samen genoten :-q . Ook alleen maar leuke reacties gekregen van andere fietsers. Ook het passeren van mijn zoontje ging heel gemoedelijk.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Fred (mtb-sport) schreef: zo 24 november 2019, 16:31
bert l. schreef: zo 24 november 2019, 15:50Commentaar der benaderde wielerclubs.
"Wij herkennen ons niet in het door u geschetste beeld. Onze leden gedragen zich niet zo als u het omschrijft"
Had je een andere reactie verwacht? Los daarvan is slechts een klein gedeelte van alle fietsers (race en MTB) aangesloten bij een club. Daarnaast is een club ook niet verantwoordelijk voor gedrag van hun leden als het om individuele ritten (geen clubritten) gaat.
Maw: Ook fietsers zijn een afspiegeling van de maatschappij, inclusief "horken/ fietstokkies".
Voorbeeldcitaat was al fictief. Van het benaderen van clubs hoef je inderdaad geen verwachtingen te hebben, tenzij je man en paard kunt noemen. Dus mannen in clubkledij waar je merk en model van de fiets kunt noemen en uiterlijke kenmerken.
Ik ben wel eens voor rotte vis uitgemaakt toen ik in een hondenlosloopgebied met mijn twee honden aan het wandelen was en het aanlijnen van een van de twee een aantal van de mannen van de XYZ club uit X te lang duurde. Die ging hoog over met omschrijving naar de secretaris en kwam terug via een van de betrokkenen met passende woorden. Case closed.
Sponsors benaderen wil ook wel helpen. "Ik zag een stel wilde beesten op fietsen met uw firmanaam op hun rug en werd met de volgende woorden het decor ingeduwd"
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7365
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Bert's tip van de dag: draag altijd neutrale kleding bij het trainen... :-q

Maar daar herkent de gemiddelde toerclub zich en haar leden ook niet in :lol:
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Bahco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 157
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 20:00
Mijn mountainbike: Kona Humu-humu-nuku-nuku-apua’a (rood en fixed)

cheeta schreef: zo 24 november 2019, 19:22 Bert's tip van de dag: draag altijd neutrale kleding bij het trainen... :-q

Maar daar herkent de gemiddelde toerclub zich en haar leden ook niet in :lol:
Beste tip van de dag: Ga fietsen tegen zonsondergang. Vandaag gedaan; 'k was zeker het tweede rondje bijna helemaal alleen op Austerlitz en kwam met een brede grijns het bos weer uit. De schitterende donker rood/paars/blauwe lucht op weg naar huis is dan een prachtig toetje. :-D
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Bahco schreef: zo 24 november 2019, 20:08
cheeta schreef: zo 24 november 2019, 19:22 Bert's tip van de dag: draag altijd neutrale kleding bij het trainen... :-q

Maar daar herkent de gemiddelde toerclub zich en haar leden ook niet in :lol:
Beste tip van de dag: Ga fietsen tegen zonsondergang. Vandaag gedaan; 'k was zeker het tweede rondje bijna helemaal alleen op Austerlitz en kwam met een brede grijns het bos weer uit. De schitterende donker rood/paars/blauwe lucht op weg naar huis is dan een prachtig toetje. :-D
Zei ik toch :-q
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

@ Kapitein: Maar jij zegt ook zo veel gezien je status als "veelzwammert" :-q
sinterklaas
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 309
Lid geworden op: vr 24 februari 2006, 21:37
Mijn mountainbike: Rijdt

Giant-E schreef: za 23 november 2019, 18:36
At1 schreef: za 23 november 2019, 17:38 Ik zie zelden boswielrenners. Hoe herken je die dan? Wellicht zien jullie mij ook wel voor 1 van hen aan. :o
1- Verplicht in toerclubjersey, uiteraard gesponsord voor een habbekrats. Vaak te warm gekleed, let ook op de overschoenen.
2- Treintje van minimaal 3 man. Nietsontziend op jacht naar een hoog km/h, anders Stravahoon van medeleden.
3- Winterdier. In het wild te zien op zondagochtend, tussen zonsopkomst en einde ochtend. Pauzeren opvallend vaak naast, of óp de track.

Voldoet u aan deze 3 kenmerken? Dan is het antwoord “ja”.
Ik kom ze ook tegen mountainbikers die pretenderen beter te zijn dan BWR's te herkennen aan:
1. Een trail bike (120mm of meer) veerweg voor die aangestampte 2.0 routes
2. Gekleedt volgens de laatste mode, maar vaak ook met een "waterzak" en kniepads (staat stoer)
3. Een dropper die ze constant gebruiken voor elke "afdaling" en die 5 wortels die ze tegen komen of voor die ene net niet drop-off in de route
4. Te dik rubber onder hun bike voor de "bochten grip"
5. Flatpedals voor het NL nortshore gevoel voor het geval ze snel moeten afstappen op die ene niet te "clearen" wortel
6. En op dit forum willen ze vooral laten weten (tussen de regels door) dat zei wel kunnen mtben (t.o.v. die BWR's)

Neemt niet weg dat ik ook niet van die groepen BWR's hou in de winter, maar als je je tijdstip zorgvuldig uit kies om te rijden heb je er over het algemeen maar weinig last van.
Finale Ligure, Nava Valley the hidden gem.
Van een boomwortel af fietsen is geen droppen
Sasha1103
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: vr 8 februari 2019, 10:59

Aan al deze reactie te lezen wil ik liever met geen van beide groepen geassocieerd worden maar gewoon als iemand die het leuk vind om te fietsen en van de buitenlucht houdt :).

Wat een afgunst richting elkaar zeg. Laat elkaar gewoon lekker fietsen. Kniepads full lycra en een full face helmpie op en gaan :)
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Sasha1103 schreef: ma 25 november 2019, 10:11 Aan al deze reactie te lezen wil ik liever met geen van beide groepen geassocieerd worden maar gewoon als iemand die het leuk vind om te fietsen en van de buitenlucht houdt :).

Wat een afgunst richting elkaar zeg. Laat elkaar gewoon lekker fietsen. Kniepads full lycra en een full face helmpie op en gaan :)
Well said.

Mooi moment om weer over de trails te praten, en wat minder te focussen op de gebruiker :-q
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Sasha1103 schreef: ma 25 november 2019, 10:11 Aan al deze reactie te lezen wil ik liever met geen van beide groepen geassocieerd worden maar gewoon als iemand die het leuk vind om te fietsen en van de buitenlucht houdt :).

Wat een afgunst richting elkaar zeg. Laat elkaar gewoon lekker fietsen. Kniepads full lycra en een full face helmpie op en gaan :)
Je hebt een punt. Hoewel ik mij niet tot beide groepen voelt aangetrokken zie ik wel dat één bepaalde groep het jaar in, jaar uit, verpest voor de andere.
Die feiten zijn gewoon aanwezig, op iedere track, in elke provincie. Het gelazer begint altijd in oktober, en eindigt in april. Ieder jaar weer.
Dat frustreert enorm, maar laten we (ook ik) inderdaad proberen om dit onderwerp te laten rusten. Game on!
Plaats reactie