24-11-2019 Omloop van Geffen

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Windmolen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 11 februari 2018, 21:18

Zondag 24 november 2019 wordt weer de ‘De Omloop van Geffen’ verreden. Organisatie is in handen van TC de Windmolens uit Geffen.
Na jaren Geffense Bosjes, Engelenstede, Rosmalen en de Nulandse Hei gaan we nu voor het tweede jaar op rij weer de andere kant op.

We gaan weer via de Geffense Bosjes, de Stelt richting Herperduin. Vorig jaar vele positieve reacties gehad op de verrassende route vandaar dat we nog een jaartje die kant op gaan. Er zijn wel wat aanpassingen in vergelijking met vorig jaar in verband met Bosomvorming.

Er zijn weer 3 verschillende afstanden waar uit gekozen kan worden, 30, 40 en 48 kilometer.

Starten bij Gymzaal ‘De Geer’ aan de Elzendreef 1 in Geffen.

Starten kan tussen 8.00 en 10.00 uur.

Op de pauzeplaats zijn de gebruikelijke versnaperingen (thee, bouillon en peperkoek) weer aanwezig aangevuld met een heerlijk Kipkluifje aangeboden door onze plaatselijke Poelier.
Laatst gewijzigd door Windmolen op do 7 november 2019, 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Afzien is naderhand genieten.
Scott Scale RC 900
cicletti
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 227
Lid geworden op: zo 25 december 2005, 14:20
Mijn mountainbike: Cube 'Born To Run'

de 'Spelt' waar ligt dat?
Windmolen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 11 februari 2018, 21:18

cicletti schreef: di 5 november 2019, 09:52 de 'Spelt' waar ligt dat?
Dat is een gebied(je) ten zuiden van Oss dat ligt tussen de Geffense Bosjes en Herperduin.
Afzien is naderhand genieten.
Scott Scale RC 900
Gebruikersavatar
janlucas
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: di 4 september 2012, 19:43
Mijn mountainbike: Noord Brabant

Windmolen schreef: wo 6 november 2019, 17:42
cicletti schreef: di 5 november 2019, 09:52 de 'Spelt' waar ligt dat?
Dat is een gebied(je) ten zuiden van Oss dat ligt tussen de Geffense Bosjes en Herperduin.
De Stelt
Windmolen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 11 februari 2018, 21:18

Oeps 😲 foutje. Is zekers de Stelt.
Afzien is naderhand genieten.
Scott Scale RC 900
Windmolen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 11 februari 2018, 21:18

11 november heeft TC de Windmolens een brief van de Gemeente Oss ontvangen.
Dit naar aanleiding van de aanvraag van ons evenement.
Ik Citeer:
Mag U het evenement houden?
Nee dat mag niet.
Waarom mag U het evenement niet houden?
U organiseert een evenement op een locatie die eigendom is van de gemeente. U krijgt geen toestemming voor het gebruik van de locatie. Daarom mag U het evenement niet houden.
Kunt U hier iets aan doen?
Nee, dat kan niet. Voor het gebruik van een locatie heeft U altijd toestemming nodig van de eigenaar. Met deze brief informeer ik U dat U de toestemming niet krijgt. Dit is geen besluit.

Te gek voor woorden, wordt vervolgt. Uiteraard gaat onze tocht gewoon door maar zijn nu even in overleg. Onze ouwe vertrouwde route over gemeente grond van Den Bosch is natuurlijk altijd een optie, ook niks mis mee.
Maar het hoe en waarom de gemeente Oss ons dit verbied is ons nog volstrekt onduidelijk. :((
Afzien is naderhand genieten.
Scott Scale RC 900
geertk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 7 augustus 2015, 19:29
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Vreemd bericht inderdaad, ik neem aan dat het hier ook slechts over een (klein?) deel van de route gaat, zijn ze hier ook duidelijk in? Kennelijk niet, want dan hadden ze gewoon het te vermijden stuk kunnen aangeven! Het grootste deel van de route bevind zich toch nog steeds in Herperduin? Aangezien daar zo veel toertochten georganiseerd worden lijkt het mij sterk dat daar het probleem zit, dan denk ik eerder aan het stukje tussen Geffen en Herperduin.

Succes, ik ben benieuwd naar het vervolg!
Jorden
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 17 november 2013, 21:28

Erg jammer aangezien ik vorig jaar de nieuwe route niet heb gereden. Hoe zit dat met de gemeente Oss? Er zijn al twee tochten verdwenen van de kalender met de Ambtenarentocht en de ATB tocht Oss.
Windmolen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 11 februari 2018, 21:18

Er was bij de gemeente Oss een vergunning aan gevraagd en het antwoord was NEE. Over het hoe en waarom is geen duidelijkheid. We krijgen gewoon geen toestemming. Er stond niks bij waarom niet.
Vandaag tocht voorgereden de andere kant op. Voordeel daarvan is dat daar bijna geen tochten gehouden worden. Uiteindelijk zijn we ook jaren die kant op gegaan dus het zal best goed komen. Ondergrond lag er redelijk droog bij en al met al is het ook gewoon een leuke route. Niet te vergelijken met de route met Herperduin.
Over een tijdje maar eens een discussie met de Gemeente Oss aan gaan waarom Tc De Windmolens uit Geffen (gemeente Oss) niet over het grondgebied van de gemeente Oss mag rijden. Heel veel verenigingen mogen dat wel, sommige wel meer dan eens per jaar. En die komen dan niet eens uit de Gemeente Oss. Voor alle duidelijkheid, wij gunnen het iedereen maar dan ons ook wel een beetje :D .
Afzien is naderhand genieten.
Scott Scale RC 900
mtber29
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: za 1 september 2018, 15:29

Gaat de route nu richting herpen of rosmalen?
Op de site staat namelijk dat de tocht richting herpen gaat?
Alvast bedankt :-q
Windmolen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 11 februari 2018, 21:18

mtber29 schreef: za 23 november 2019, 16:25 Gaat de route nu richting herpen of rosmalen?
Op de site staat namelijk dat de tocht richting herpen gaat?
Alvast bedankt :-q
De tocht gaat eerst naar de Geffense Bosjes en daarna verbindingsstuk naar Vinkel, Engelenstede, richting Berlicum en daarna Pauze. Na de pauze via Maliskamp, de Hei van Rosmalen naar de Hei van Nuland. En zo weer richting Geffen. Zo juist mee de pijlen opgehangen en het is een leuke route geworden. Je komt op stukken waar niet veel tochten doorheen komen. Je bent van harte welkom, aan de tocht, weer en pauzeplek kan het niet liggen. Nu maar hopen dat ze pijlen een beetje hebben laten hangen..... :o Tot morgen :wink:
Afzien is naderhand genieten.
Scott Scale RC 900
Eira

Ik heb helaas niet mee kunnen doen. (Familielid ligt in de kliniek)
Wat me benieuwd is hoeveel deelnemers er zijn geweest en vooral of het meer of minder waren t.o.v. van vorig jaar toen de rit door Herperduin ging. Ik heb de gereden routes op Strava gezien en ik vind deze aantrekkelijker dan een zoveelste extra tocht door Herperduin. Alleen onder erg natte omstandigheden is de gister aangeboden route een crime. Vooral op de smalle paadjes die er dan als een soort goot bij liggen en je bijna niet om de modder heen kunt. Maar hetzelfde euvel doet zich ook voor op de speciaal gecreëerde paadjes voor de rode vaste route in Herperduin. Maar bij de huidige droogte kan zich dit "probleem" niet hebben voorgedaan.
mtber29
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: za 1 september 2018, 15:29

Route lag er gister goed bij :-q
Ik vond het alleen maar een voordeel dat de tocht niet naar herpen ging daar zijn al genoeg tochten
Windmolen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 11 februari 2018, 21:18

Gisteren is de Omloop van Geffen perfect verlopen. Het weer zat ook wel "gruwelijk" mee :wink: !! Ruim 600 deelnemers gingen over het uitgepijlde parcours. Voor Geffense begrippen een drukke tocht. Veel complimenten over de tocht (en zeker de pauze plek) mogen ontvangen. De route van 2019 is met een beetje regen snel heel nat maar onder deze omstandigheden ideaal.
Wij van de Windmolens hebben het met veel plezier geregeld. Als er op of opmerkingen / verbeterpunten zijn horen wij het graag. We maken het graag iedereen naar de zin maar snappen ook dat dit ook niet altijd lukt. De regio Geffen is niet echt een Mountainbike gebied maar denken wel alle mogelijkheden zo goed mogelijk te hebben gebruikt. Of de tocht volgend jaar weer richting Herpen gaat is nog maar de vraag. De gemeente Oss zat niet op ons te wachten maar gezien de positieve reacties op onze oude vertrouwde route moeten we het misschien ook zo maar laten.
Afzien is naderhand genieten.
Scott Scale RC 900
Gei-Kek
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
Mijn mountainbike: On-One Inbred

Ik heb wel genoten :-q

Top :veel singeltrack maar ook stukken waar je makkelijk voorbij kon.
BBQ :tong

Tip: Ik had de gps van fietssport gehaald. Klopte echt geen ruk van,gelukkig was er goed uitgepijld .
(bijna negers verkeerd gereden maar dat lag dan meer aan mij)

Gehaktbal gemist :((
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
Plaats reactie