NP Utrechtse Heuvelrug - Rhenen - Kwintelooijen - Veenendaal

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8039
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Ik zou op Kwintelooijen de auto parkeren en dan naar Rhenen fietsen. Is je lijf vast warm en dan lekker flowen op Rhenen. Vervolgens terug naar Kwintelooijen en aldaar genieten van al het moois. En zit je nog niet stuk dan is een 2de keer Kwintelooijen de kers op de mountainbiketaart.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Maar 5x Kwint staat nog niet gepland als een Let's ride dus wil ik die nog niet teveel "oefenen" en me in eerste instantie vooral "focussen" op Rhenen.
Maar goed ik zie genoeg opties om er een geslaagd dagje van te maken.
Moet alleen even rekening houden met de tijd waarop de zon opkomt...
Reinoud87
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 12 juli 2017, 13:04

Vandaag staat voor het eerst Kwintelooijen op het programma. Ben erg benieuwd! Ook Rhenen sinds lange tijd weer eens rijden, veel zin in!

EDIT: Erg gaaf baantje is Kwint. Tof om zo'n totaal andere baan te hebben liggen. Verder lag Rhenen er fantastisch bij, feest om daar te rijden!
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Afbeelding

Eind deze week is het vignet 2020 beschikbaar via de bekende verkooppunten. Het vignet 2020 is geldig vanaf 1 december 2019 tot en met 31 december 2020. De prijs is en blijft 7,50. Hiervoor kun je weer een heel jaar genieten van de mountainbikeroutes binnen het Nationaal Park tussen Hoge Vuursche en Rhenen.
Middels het vignet draag je bij aan de aanleg, onderhoud en beheer van de routes en aan de natuurontwikkeling rond de routes.

Een actueel overzicht van de verkooppunten vind je hier:
https://recreatiemiddennederland.nl/wp- ... n-2019.pdf

Je dient het vignet voor 1 februari 2020 in je bezit te hebben. Het vignet 2019 is dus nog geldig tot en met 31 januari 2020.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Ik ga dan dinsdag nog even gebruik maken van mijn 2019 vignetten.
Heb er zin 'an :-q
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3829
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Reinoud87 schreef: zo 17 november 2019, 11:25 Vandaag staat voor het eerst Kwintelooijen op het programma. Ben erg benieuwd! Ook Rhenen sinds lange tijd weer eens rijden, veel zin in!

EDIT: Erg gaaf baantje is Kwint. Tof om zo'n totaal andere baan te hebben liggen. Verder lag Rhenen er fantastisch bij, feest om daar te rijden!
Ha, wij waren er vorige week ook voor het eerst. Leuke banen. Kwintg errrrg kort maar erg zwaar en mooi. Leuk ook om wat te springen/droppen op/naast de motorcrossbaan.

Daarna Rhenen zelf gepakt. Vooral het 1e stukje lijkt wel op een bikeparkflowtrail. Erg leuk. :-q
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4825
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik was er ook bij, samen met Reinoud87 dus. :wink:

Wat jammer dat we jullie niet tegen zijn gekomen daar, zoals je weet ben ik fan van jullie video’s.
Dat jullie Kwint nog niet hadden gedaan.... Ik gok dat wij daar pas rond half 2 waren. Amerongen en Rhenen (mijn favoriet) ook nog gedaan.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3829
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Giant-E schreef: ma 25 november 2019, 21:57 Ik was er ook bij, samen met Reinoud87 dus. :wink:

Wat jammer dat we jullie niet tegen zijn gekomen daar, zoals je weet ben ik fan van jullie video’s.
Dat jullie Kwint nog niet hadden gedaan.... Ik gok dat wij daar pas rond half 2 waren. Amerongen en Rhenen (mijn favoriet) ook nog gedaan.
:D Ja da's jammer. Wij waren er al een stuk vroeger. Zo rond half 11 denk ik Kwint opgereden en daarna richting Rhenen zelf gegaan:

https://www.facebook.com/MTBenvoorManne ... 311714512/
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4825
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

MVMVML schreef: ma 25 november 2019, 09:52
Daarna Rhenen zelf gepakt. Vooral het 1e stukje lijkt wel op een bikeparkflowtrail. Erg leuk. :-q
De Leemkuilafdaling. :-q Die gaan we met "de 5 van Rhenen" eens goed bestuderen, en aanvallen.

Was dit écht je eerste keer Rhenen? :~
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3829
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Giant-E schreef: do 28 november 2019, 00:00
MVMVML schreef: ma 25 november 2019, 09:52
Daarna Rhenen zelf gepakt. Vooral het 1e stukje lijkt wel op een bikeparkflowtrail. Erg leuk. :-q
De Leemkuilafdaling. :-q Die gaan we met "de 5 van Rhenen" eens goed bestuderen, en aanvallen.

Was dit écht je eerste keer Rhenen? :~
Ja nooit eerder van gekomen eigenlijk. Denk vooral omdat het te boek staat als korte route en toch ruim een uur rijden is voor ons. Dan ga je toch eerder naar Amerongen en zo :winkie:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4825
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

De flow van Rhenen vind je nergens anders zo goed.
Wij pakken Rhenen vaak mee in de combo met Amerongen en HG. Is tenslotte maar een klein kwartiertje rijden vanaf de splitsing, met ook nog wat hoogtemeters onderweg. :-q
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3829
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Giant-E schreef: do 28 november 2019, 10:21 De flow van Rhenen vind je nergens anders zo goed.
Wij pakken Rhenen vaak mee in de combo met Amerongen en HG. Is tenslotte maar een klein kwartiertje rijden vanaf de splitsing, met ook nog wat hoogtemeters onderweg. :-q
Kwartier fietsen vanaf Amerongen of met de auto?
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Max 15 minuten fietsen vanaf het kortste punt.
Dat is op de kaart het laagste punt van Amerongen en dan de officiële verbindingsroute pakken.
Met de auto vanaf de Bergweg waarschijnlijk ook een kwartier.

Rhenen moet je ook nooit maar 1 keer fietsen, veel te leuk om niet vaker te doen en met 4x kun je meer kapot zitten dan 1x Amerongen.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Afstand vanaf trail Amerongen waar het bordje staat met rechtsaf naar Rhenen tot begin van het parcours Rhenen is 4,6 km.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3829
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Oh da's prima te doen dus.
Plaats reactie