Milieu vs kinderen

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 917
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

ThaSingleTrackMastah schreef: za 9 november 2019, 23:03 Monsanto is tegenwoordig toch Bayer?
(Bij de ouderen onder ons nog bekend als IG Farben)
Klopt en ze verkopen ook van dat mooie spul round-up....... Daar worden de bloemetjes en de bijtjes gezond van :wink:

Ik ga mij trouwens ook maar weer met het mtb'n bezig houden :winkie:
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

ThaSingleTrackMastah schreef: za 9 november 2019, 23:03 Monsanto is tegenwoordig toch Bayer?
(Bij de ouderen onder ons nog bekend als IG Farben)
Ja, sinds 2018 zijn genetisch gemodificeerde gewassen extra gezond geworden :wink:
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2635
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Lars TB schreef: za 9 november 2019, 21:37
Kijk, nu komen we ergens :winkie:

Iedereen vlees: hebben we het niet over gehad, gaat ook inderdaad niet lukken. En daarom heb ik het ook over overbevolking waar het daadwerkelijke probleem zit.
En om daar iets over te zeggen: vlees moet en zal dus een stuk duurder worden.
En het andere feit stap je ook maar overheen: die 7 miljard mensen kun je niet op een natuurlijke manier voeden, al helemaal niet vegetarisch. Hoe wil jij dat aanpakken? Feit is dus dat we de bio-industrie dus blijkbaar wel nodig hebben :-{

Ik ontken niet dat er oerwoud gekapt wordt, maar heb meermaals gezegd dat ik tegen de bio-industrie ben en dat een biologische koe gewoon gras eet. Gevolgtrekking is dat we dus flink moeten inkrimpen als we naar biologisch omschakelen.

Of die 37% en de overige cijfers een feit zijn valt te betwijfelen, daar wordt behoorlijk gegoocheld met cijfers. Maar zelfs als dat klopt dan is het toch een goede reden om te stoppen met de bio-industrie.

Dat van die 58% van de broeikasgassen is dus zo een cijfer dat nergens op slaat. Je kunt dieren niet dwingen te stoppen met leven. Wat ik al schreef, het overgrote deel van de veestapel is in plaats gekomen van de wilde grote dieren. Dus die uitstoot is gelijk gebleven. Het is de menselijke uitstoot door het verbranden van brandstoffen die 100% verantwoordelijk is voor de toename.

Dat van die B12 is dus de omgekeerde redenatie, dat slaat nergens op. We kunnen alles wel in een pilletje stoppen en overleven waarschijnlijk best redelijk... . En als je wat dieper in de vitamines duikt, dan blijkt dat een heel groot deel van de vitamines niet zomaar opgenomen wordt. Hoe dat met B12 precies zit kan ik zo even niet terug vinden, maar meerdere vitamines uit supplementen worden niet of heel slecht opgenomen. Pas in groente en vlees blijkt de juiste combinatie te zitten om de vitamines wel effectief op te nemen. Het via een koe nemen is in ieder geval de veilige weg.
Maar wederom, je hebt het weer over de bio-industrie waar ik ook tegen ben.


Ik zeg niet dat je fout zit, alleen is het algemene verhaal wat jij herhaalt gewoon niet compleet en staan er verdraaide waarheden in (CO2 van de dieren bijvoorbeeld). En dat is waar ik de vraagtekens bij zet. Daarbij trapt de milieu- en de dierenlobby tegen het bestaande probleem aan, maar komt niet met de oplossing! (We kunnen de wereld niet voeden met veganistisch eten).
Ik begrijp maar niet hoe jij tot de conclusie komt dat we de wereld niet veganistisch gevoed kan worden? Veeteelt: 37% van de proteïnen met 83% van de landbouwgrond.

Mat andere woorden plantaardige proteïnen: 63% met slechts 17% van de landbouwgrond.

Als je dus alle landbouwgrond plantaardig inzet dan kun je 100/17x63=370% dus 3,7 keer zo veel eten produceren.

Niks bomenkap, niks honger, iedereen volop eten. Alleen geen vlees.
En B12 wordt gewoon door het lichaam opgenomen.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2635
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Meegs schreef: za 9 november 2019, 22:38 1) Serieus stop eens met mensen die geen vlees eten veganistisch te noemen... Die zijn vegeTarisch...
Veganistisch houdt in dat je helemaal geen dierlijke producten gebruikt of eet..
Dus geen leren bank thuis of een paar schoenen van krokodillenleer.
Ze kauwen alleen maar op een grasstengel en dus zijn ze vegeTarisch.
Godskolere.
Ik begrijp het verschil heel goed. Maar als de veeteelt het probleem is dan is de oplossing geen of heel veel minder vee. Dus ook minder zuivel minder leer etc. Hoofdzakelijk veganistisch dus.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Plant eiwitten zijn zeer slecht voor de gehele mensheid, dus die vlieger gaat ook helaas niet op :-{ :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ik zie zo snel ook geen oplossing en zou ik ook geen idee hebben waar te beginnen :-? Ik doe aan alles mee volgensmij, maar alles zeer zeer geminimaliseerd :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Mad Wally schreef: za 9 november 2019, 23:24 Niks bomenkap, niks honger, iedereen volop eten. Alleen geen vlees.
En B12 wordt gewoon door het lichaam opgenomen.
Nou heb ik er niet heel veel verstand van maar is bovenstaande wel realistisch of een ideale berekening op papier? Iedereen volop eten? Hoe komt dat eten bij al die mensen? Er zijn oorlogen, gebieden die niet geschikt zijn etc.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3454
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Grootste plaag voor de mensheid zijn de farmaceuten: door alle medicijnen blijven er teveel mensen leven en is het natuurlijk evenwicht verstoord.
Sad but true.
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

daniel1975 schreef: zo 10 november 2019, 08:36 Grootste plaag voor de mensheid zijn de farmaceuten: door alle medicijnen blijven er teveel mensen leven en is het natuurlijk evenwicht verstoord.
Sad but true.
Zou de film 'Soylent Green' dan toch een afspiegeling van de nabije toekomst zijn?

Het is een manier om overbevolking tegen te gaan maar ja, dat zijn oorlogen ook.
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

ofv schreef: zo 10 november 2019, 07:58
Mad Wally schreef: za 9 november 2019, 23:24 Niks bomenkap, niks honger, iedereen volop eten. Alleen geen vlees.
En B12 wordt gewoon door het lichaam opgenomen.
Nou heb ik er niet heel veel verstand van maar is bovenstaande wel realistisch of een ideale berekening op papier? Iedereen volop eten? Hoe komt dat eten bij al die mensen? Er zijn oorlogen, gebieden die niet geschikt zijn etc.
Gooien we nu al niet genoeg eten weg om de wereldbevolking te voeden?
Daarbij eten we in het westen veel te veel p/p

Daarbij denk ik eerder aan insecten als eiwitbron dan plantaardig

...... jullie zien, ik hou het kort
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Ik ben het met je eens dat we teveel eten en teveel weggooien maar vertel nou eens hoe dat eten over de wereld verspreid gaat worden... ALS dat al lukt... Corruptie, oorlog, droge gebieden, slecht bereikbaar...
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Mad Wally schreef: za 9 november 2019, 23:33Ik begrijp het verschil heel goed. Maar als de veeteelt het probleem is dan is de oplossing geen of heel veel minder vee. Dus ook minder zuivel minder leer etc. Hoofdzakelijk veganistisch dus.
”De” veeteelt is niet “het” probleem en dus is geen of heel veel minder vee niet “de” oplossing.
Vorsprung durch Pedantik.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2635
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Mario070 schreef: zo 10 november 2019, 01:18 Plant eiwitten zijn zeer slecht voor de gehele mensheid, dus die vlieger gaat ook helaas niet op :-{ :wink:
Sorry, maar zo’n loze kreet slaat helemaal nergens op. Als je denkt wat in te willen brengen moet je het tenminste onderbouwen. Ik weet dat Arnold Schwarzenegger, Lewis Hamilton en Novak Djokovic en vele andere topsporters daar heel anders over denken.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2635
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Alien schreef: zo 10 november 2019, 10:17 ”De” veeteelt is niet “het” probleem en dus is geen of heel veel minder vee niet “de” oplossing.
Als we met 7+ miljard mensen vlees willen blijven eten is de veeteelt een enorm probleem. Of is jou alternatief het euthaniseren van 6 miljard mensen?
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Mad Wally schreef: zo 10 november 2019, 11:36
Alien schreef: zo 10 november 2019, 10:17 ”De” veeteelt is niet “het” probleem en dus is geen of heel veel minder vee niet “de” oplossing.
Als we met 7+ miljard mensen vlees willen blijven eten is de veeteelt een enorm probleem. Of is jou alternatief het euthaniseren van 6 miljard mensen?
Want 7 miljard mensen willen vlees eten? Dat weet jij? En wat zeg je over euthaniseren?

Ik heb echt medelijden met hoe jij in het leven staat en je houding van alles en iedereen veroordelen die anders leeft en denkt en hoe je woorden in de mond legt of probeert iets neer te zetten over bijvoorbeeld euthaniseren. Treurig is het. Maar dat zul jij nooit in gaan zien. Jij hebt het grote gelijk in handen en ieder ander is slecht, dom enz.

Probeer op een vriendelijke open manier mensen te overtuigen te veranderen. Heb ook ruimte voor andere keuzes en ideeën.
Gesloten