Milieu vs kinderen

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gesloten
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Mad Wally schreef: za 9 november 2019, 16:18 Grappig, hoe zeer Lars en ik verschillen van mening over de noodzaak van vlees en de milieubelasting ...
Je bent dus niet van plan je aan feiten te conformeren? We zijn nog geen stap verder omdat je weigert te discussiëren... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
tenere
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 19 juni 2011, 21:42

Onderstaande link is een verwijzing naar een site van veelal non-believers en daar staan ook zeker enkele wetenswaardigheden tussen (objectieve feiten). Nog steeds betekent dit niets anders dan een mogelijkheid om anders tegen het "probleem" aan te kijken, maar toch ......

https://www.climategate.nl/2018/08/klim ... -oorzaken/

Niemand ontkent de opwarming van de aarde. De vraag die gesteld kan worden is of de mens werkelijk wezenlijke invloed heeft op die opwarming. Vooralsnog wordt eea gebaseerd op aannames (die op zich niet onredelijk zijn). Er zijn een 20 tal onderzoeken gedaan en de conclusie van die 20 onderzoeken is dat het bijna niet anders kan zijn dan dat de mens wezenlijk invloed heeft. In deze onderzoeken zijn vele mogelijke invloeden niet meegenomen.

Stel jezelf op de hoogte van feiten (van believers en non-believers) en wordt geen papagaai. Aan beide zijden zijn veel argumenten en feiten
te vinden. Het napraten van de mensen die je overvoeren met een denkbeeld kan gevaarlijk zijn, kijk maar naar de geschiedenis. Wie hier kan nu echt zeggen dat hij zichzelf echt goed heeft ingelezen in de materie ............
Sensa Giulia G2
Bulls Copperhead, 29-er
Canyon Neuron:on, 29-er (EMTB)

Geniet van het leven, het is (te) kort en duurt maar even
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

baron062 schreef: za 9 november 2019, 18:36 Ah, geen kinderen @Suravida?
Voor zover ik weet niet! :bier:

(Maar ik vindt het heus wel heel erg k*t voor al die kinderen en iedereen enzo, maar dit gaan we echt niet meer rechttrekken ben ik bang. Ik was overigens altijd redelijk positief, maar sinds ik hoorde dat er op de bodem van de Marianentrog snoeppapiertjes en een plastic tas zijn gevonden is het voor mij wel duidelijk. Wellicht als we nu als volledige mensheid stoppen met groeien (niet letterlijk..) dat er nog iets te redden is, maar dat gaat niet gebeuren. Als wij hier al oeverloos discussieren over beleid om een paar procent stikstofoxide minder uitstoten, dan hoeven we natuurlijk al helemaal niks te verwachten van de Trumps en Bolsenaros van deze wereld.
Crap, ga ik er toch weer op in. Dries, l*l!)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Mach0
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 27 maart 2019, 12:18
Mijn mountainbike: Trek X-caliber 8

tenere schreef: za 9 november 2019, 18:57 Onderstaande link is een verwijzing naar een site van veelal non-believers en daar staan ook zeker enkele wetenswaardigheden tussen (objectieve feiten). Nog steeds betekent dit niets anders dan een mogelijkheid om anders tegen het "probleem" aan te kijken, maar toch ......

https://www.climategate.nl/2018/08/klim ... -oorzaken/

Niemand ontkent de opwarming van de aarde. De vraag die gesteld kan worden is of de mens werkelijk wezenlijke invloed heeft op die opwarming. Vooralsnog wordt eea gebaseerd op aannames (die op zich niet onredelijk zijn). Er zijn een 20 tal onderzoeken gedaan en de conclusie van die 20 onderzoeken is dat het bijna niet anders kan zijn dan dat de mens wezenlijk invloed heeft. In deze onderzoeken zijn vele mogelijke invloeden niet meegenomen.

Stel jezelf op de hoogte van feiten (van believers en non-believers) en wordt geen papagaai. Aan beide zijden zijn veel argumenten en feiten
te vinden. Het napraten van de mensen die je overvoeren met een denkbeeld kan gevaarlijk zijn, kijk maar naar de geschiedenis. Wie hier kan nu echt zeggen dat hij zichzelf echt goed heeft ingelezen in de materie ............
Of bewezen kan worden dat de mens verantwoordelijk is voor de klimaatverandering is nauwelijks interessant.. zelfs als de statistische kans maar 50% zou zijn waarom zou je het risico van nietsdoen willen nemen? Gemakzucht? Erg hè schone lucht en water terwijl het misschien niet nodig was...😕
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Lars TB schreef: za 9 november 2019, 18:54
Mad Wally schreef: za 9 november 2019, 16:18 Grappig, hoe zeer Lars en ik verschillen van mening over de noodzaak van vlees en de milieubelasting ...
Je bent dus niet van plan je aan feiten te conformeren? We zijn nog geen stap verder omdat je weigert te discussiëren... .
Ik heb veel feiten en links ingebracht. Ook heb ik geadviseerd om eens de Netflix film “the game changers” te kijken. Als jij dat niet doet of enkel een paar feitjes uit verband trekt om ze in jou straatje te laten passen dan speel ik het spelletje niet mee.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Enigste wat ik nu even wil zeggen voor ik over ga tot een rustige avond is dat “snelle buffer” mij een beetje een enge meneer lijkt. :-{
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Mad Wally schreef: za 9 november 2019, 19:31
Lars TB schreef: za 9 november 2019, 18:54

Je bent dus niet van plan je aan feiten te conformeren? We zijn nog geen stap verder omdat je weigert te discussiëren... .
Ik heb veel feiten en links ingebracht. Ook heb ik geadviseerd om eens de Netflix film “the game changers” te kijken. Als jij dat niet doet of enkel een paar feitjes uit verband trekt om ze in jou straatje te laten passen dan speel ik het spelletje niet mee.
Nee, je draait het om. Ik haal uit jouw links al feiten onderuit waar ik een onderbouwing op geef en verder geen reactie op krijg. Jij bent aan zet om mijn reactie te weerspreken.

Het grote probleem is (net als bij die links) dat het meestal een eenzijdig artikel is en dat de grotere verhalen nauwelijks aan bod komen. En nu zitten we dus met incomplete verhalen die als de waarheid bestempeld worden. Meestal omdat bepaalde groepen daar een bepaald belang bij hebben.

Ik heb het al een paar keer gezegd: het algemene verhaal gaat aardig op als je het alleen tot de bio-industrie betrekt. Maar dat is dus verre van het hele verhaal. De vraag is dus waarom het weggelaten wordt?

En die docu is de waarheid? Ik vind het vrij logisch dat een bodybuilder beter gaat presteren als hij het traditionele dieet van bodybuilders achter zich laat, dat is verre van gezond. Dan maakt het niet zoveel uit welke kant je op gaat qua dieet, het is vrijwel altijd een verbetering. En het ligt dus niet aan het weglaten van vlees.

Ik heb genoeg vraagtekens gezet. Dat afdoen als "dom" getuigd niet van veel inzicht, je zet alleen jezelf te kijk met zo een opmerking.




Dus waarom kom je niet met directe onderbouwing op de punten die ik noem en waarom ik fout zou zitten. En niet weer met algemeenheden die het incomplete verhaal opsommen. Feiten moet je met andere feiten aanpakken, dat is discussiëren! Als je die feiten niet kent, dan moet je niet op de man gaan spelen maar gewoon verder in de materie duiken of gewoon toegeven dat je kennis daar op houdt.

Ik speel geen spelletje, ik zit te wachten op een serieuze reactie en niet de hele tijd van die loze links of kreten.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
tenere
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 19 juni 2011, 21:42

Mach0 schreef: za 9 november 2019, 19:18
tenere schreef: za 9 november 2019, 18:57 Onderstaande link is een verwijzing naar een site van veelal non-believers en daar staan ook zeker enkele wetenswaardigheden tussen (objectieve feiten). Nog steeds betekent dit niets anders dan een mogelijkheid om anders tegen het "probleem" aan te kijken, maar toch ......

https://www.climategate.nl/2018/08/klim ... -oorzaken/

Niemand ontkent de opwarming van de aarde. De vraag die gesteld kan worden is of de mens werkelijk wezenlijke invloed heeft op die opwarming. Vooralsnog wordt eea gebaseerd op aannames (die op zich niet onredelijk zijn). Er zijn een 20 tal onderzoeken gedaan en de conclusie van die 20 onderzoeken is dat het bijna niet anders kan zijn dan dat de mens wezenlijk invloed heeft. In deze onderzoeken zijn vele mogelijke invloeden niet meegenomen.

Stel jezelf op de hoogte van feiten (van believers en non-believers) en wordt geen papagaai. Aan beide zijden zijn veel argumenten en feiten
te vinden. Het napraten van de mensen die je overvoeren met een denkbeeld kan gevaarlijk zijn, kijk maar naar de geschiedenis. Wie hier kan nu echt zeggen dat hij zichzelf echt goed heeft ingelezen in de materie ............
Of bewezen kan worden dat de mens verantwoordelijk is voor de klimaatverandering is nauwelijks interessant.. zelfs als de statistische kans maar 50% zou zijn waarom zou je het risico van nietsdoen willen nemen? Gemakzucht? Erg hè schone lucht en water terwijl het misschien niet nodig was...😕

hahaha, een reactie van iemand die kennelijk het zijn van een "believer" wil verdedigen zonder daarvoor een argument (objectief) te hebben. Kennelijk is de opmerking om zelf te blijven nadenken en niet te papagaaien niet gewenst. Met dit soort opmerkingen wordt geprobeerd de ander de mond te snoeren,

want

Wie wil er geen schone lucht enz.


nog een interessant verhaal.

https://www.xandernieuws.net/algemeen/n ... rspelling/

Ook hier gaat het niet om het feit of het waar of niet waar is, het is een ander gezichtspunt waar je over na kunt denken voordat je je als "volger" gaat gedragen. Het zijn andere denkrichtingen en verbreed het kader van je persoonlijk denken (wellicht gemakzucht ?????).
Sensa Giulia G2
Bulls Copperhead, 29-er
Canyon Neuron:on, 29-er (EMTB)

Geniet van het leven, het is (te) kort en duurt maar even
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

tenere schreef: za 9 november 2019, 18:57 https://www.climategate.nl/2018/08/klim ... -oorzaken/

... Er zijn een 20 tal onderzoeken gedaan en de conclusie van die 20 onderzoeken is dat het bijna niet anders kan zijn dan dat de mens wezenlijk invloed heeft. In deze onderzoeken zijn vele mogelijke invloeden niet meegenomen.
Goed, hier gaan we de andere kant weer op en dit is een andere discussie.

Ten eerste is climategate.nl een website die de artikelen overneemt van Amerikaanse partijen die bewust foute informatie de wereld in sturen om het debat te laten ontsporen. Sponsoren van dat soort partijen zijn onder andere de grote oliemaatschappijen.


Daarnaast is het niet gebaseerd op "20 onderzoeken", maar eerder 20.000 onderzoeken. Het kunnen er ook 200.000 zijn. En is 98% van de wetenschappers het er wel over eens dat het door menselijke invloed komt.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

tenere schreef: za 9 november 2019, 19:53 Hahaha, een reactie van iemand die kennelijk het zijn van een "believer" wil verdedigen zonder daarvoor een argument (objectief) te hebben. Kennelijk is de opmerking om zelf te blijven nadenken en niet te papegaaien niet gewenst. Met dit soort opmerkingen wordt geprobeerd de ander de mond te snoeren,

want

Wie wil er geen schone lucht enz.


nog een interessant verhaal.

https://www.xandernieuws.net/algemeen/n ... rspelling/

Ook hier gaat het niet om het feit of het waar of niet waar is, het is een ander gezichtspunt waar je over na kunt denken voordat je je als "volger" gaat gedragen. Het zijn andere denkrichtingen en verbreed het kader van je persoonlijk denken (wellicht gemakzucht ?????).

"Een ander gezichtspunt". Gesponsord door Shell.


Prima dat je een probleem van meerdere kanten bekijkt, maar dan moet je wel kunnen onderscheiden waar de juiste feiten vandaan komen :roll:



Nee, het klopt, het is heel moeilijk er iets tussen te brengen bij die websites, want de info lijkt correct. En dus vallen er hele volksstammen voor dat soort waarheden. Alleen is de info niet correct en dan is de volledige basis weg.

(Het mooiste vond ik recentelijk het verhaal waar ze H2O verantwoordelijk maakten voor de verandering van het klimaat. Niet 'water', maar H2O. Want anders had iedereen er meteen doorheen geprikt natuurlijk :roll: )
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
tenere
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 19 juni 2011, 21:42

Lars TB schreef: za 9 november 2019, 19:59
tenere schreef: za 9 november 2019, 18:57 https://www.climategate.nl/2018/08/klim ... -oorzaken/

... Er zijn een 20 tal onderzoeken gedaan en de conclusie van die 20 onderzoeken is dat het bijna niet anders kan zijn dan dat de mens wezenlijk invloed heeft. In deze onderzoeken zijn vele mogelijke invloeden niet meegenomen.
Goed, hier gaan we de andere kant weer op en dit is een andere discussie.

Ten eerste is climategate.nl een website die de artikelen overneemt van Amerikaanse partijen die bewust foute informatie de wereld in sturen om het debat te laten ontsporen. Sponsoren van dat soort partijen zijn onder andere de grote oliemaatschappijen.


Daarnaast is het niet gebaseerd op "20 onderzoeken", maar eerder 20.000 onderzoeken. Het kunnen er ook 200.000 zijn. En is 98% van de wetenschappers het er wel over eens dat het door menselijke invloed komt.


Beide stellingen (veel meer dan 20 relevante onderzoeken, stellen dat het er wel 20000 zullen zijn en meer dan 98% van de wetenschappers zijn het er mee eens) zijn ongeacht van wat jij of ik er van vinden, aantoonbaar onjuist. Ik zou er even naar op zoek gaan op internet.

Met name dat van die 98% is makkelijk te vinden en toont daarbij aan dat er gebruik is gemaakt van onjuiste "waarheden". Het onvoorstelbare getal van wetenschapper dat het geheel eens is met die modellen ligt onder de 1%. Let wel, men is het wel eens over het opwarmen van de aarde, maar niet met de conclusies omtrent de oorzaak.

Al Gore is met deze onjuistheid begonnen, waaruit blijkt dat veel mensen alles na-papagaaien zonder ooit van hun leven enig onderzoek te hebben gedaan naar de juistheden van dit soort "feiten". Ligt lekker in de mond voor politici dus je wordt er mee doodgegooid.

Ga nou gewoon eerst zelf wat opzoeken (en zoek dan niet naar bevestiging van het believen of niet believen) en lees je goed in.

Nogmaals ik ben niet de persoon die het milieuprobleem ontkent, maar ik ben wel tegen het meelopen met verzonnen of halve ware verhalen
Sensa Giulia G2
Bulls Copperhead, 29-er
Canyon Neuron:on, 29-er (EMTB)

Geniet van het leven, het is (te) kort en duurt maar even
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

tenere schreef: za 9 november 2019, 20:10
Lars TB schreef: za 9 november 2019, 19:59

Goed, hier gaan we de andere kant weer op en dit is een andere discussie.

Ten eerste is climategate.nl een website die de artikelen overneemt van Amerikaanse partijen die bewust foute informatie de wereld in sturen om het debat te laten ontsporen. Sponsoren van dat soort partijen zijn onder andere de grote oliemaatschappijen.


Daarnaast is het niet gebaseerd op "20 onderzoeken", maar eerder 20.000 onderzoeken. Het kunnen er ook 200.000 zijn. En is 98% van de wetenschappers het er wel over eens dat het door menselijke invloed komt.


Beide stellingen (veel meer dan 20 relevante onderzoeken, stellen dat het er wel 20000 zullen zijn en meer dan 98% van de wetenschappers zijn het er mee eens) zijn ongeacht van wat jij of ik er van vinden, aantoonbaar onjuist. Ik zou er even naar op zoek gaan op internet.

Met name dat van die 98% is makkelijk te vinden en toont daarbij aan dat er gebruik is gemaakt van onjuiste "waarheden". Het onvoorstelbare getal van wetenschapper dat het geheel eens is met die modellen ligt onder de 1%. Let wel, men is het wel eens over het opwarmen van de aarde, maar niet met de conclusies omtrent de oorzaak.

Al Gore is met deze onjuistheid begonnen, waaruit blijkt dat veel mensen alles na-papagaaien zonder ooit van hun leven enig onderzoek te hebben gedaan naar de juistheden van dit soort "feiten". Ligt lekker in de mond voor politici dus je wordt er mee doodgegooid.

Ga nou gewoon eerst zelf wat opzoeken (en zoek dan niet naar bevestiging van het believen of niet believen) en lees je goed in.

Nogmaals ik ben niet de persoon die het milieuprobleem ontkent, maar ik ben wel tegen het meelopen met verzonnen of halve ware verhalen
Als jij in dat soort websites die ja aanhaalt blijft hangen, dan kom je inderdaad tot dat soort conclusies. Maar je doet dus precies waar je nu mij van beschuldigd. Ik volg dat soort websites al ruim 15 jaar. Altijd lachen! In het verleden hadden ze het nog regelmatig over aliens! En kwamen ze met verwijzingen naar websites met compleet verdraaide feiten. Als je dan inderdaad niet verder keek, dan leek het alsof ze een heel geloofwaardig standpunt hadden.


Wederom, dagelijks verschijnen er diverse onderzoeken die de betrokkenheid van de mens keer op keer bewijzen. Gezien we al meer dan 20 dagen deze discussie voeren zijn dit al dus al meer dan 20 onderzoeken.

Maar ik heb zo iemand in de familie die ook deze waarheden verkondigd. Dan kun je met bewijzen komen tot je een ons weegt, overtuigen lukt niet meer. Het laatste argument is altijd "dat het niet waar is en dat je beter moet lezen".

Jouw toon is precies die van die websites. Ik denk dat je al 'beyond help' bent... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

maverick76 schreef: za 9 november 2019, 19:40 Enigste wat ik nu even wil zeggen voor ik over ga tot een rustige avond is dat “snelle buffer” mij een beetje een enge meneer lijkt. :-{
Snelle Buffer dan absoluut niet. Hooguit steekt hij zijn kop in het zand zoals velen. Wat aan de ene kant logisch is, want veel van dit soort dingen wil je niet weten!


Tenere is pas echt eng, nu gaat het ontsporen :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Lars TB schreef: za 9 november 2019, 19:50
Mad Wally schreef: za 9 november 2019, 19:31

Ik heb veel feiten en links ingebracht. Ook heb ik geadviseerd om eens de Netflix film “the game changers” te kijken. Als jij dat niet doet of enkel een paar feitjes uit verband trekt om ze in jou straatje te laten passen dan speel ik het spelletje niet mee.
Nee, je draait het om. Ik haal uit jouw links al feiten onderuit waar ik een onderbouwing op geef en verder geen reactie op krijg. Jij bent aan zet om mijn reactie te weerspreken.

Het grote probleem is (net als bij die links) dat het meestal een eenzijdig artikel is en dat de grotere verhalen nauwelijks aan bod komen. En nu zitten we dus met incomplete verhalen die als de waarheid bestempeld worden. Meestal omdat bepaalde groepen daar een bepaald belang bij hebben.

Ik heb het al een paar keer gezegd: het algemene verhaal gaat aardig op als je het alleen tot de bio-industrie betrekt. Maar dat is dus verre van het hele verhaal. De vraag is dus waarom het weggelaten wordt?

En die docu is de waarheid? Ik vind het vrij logisch dat een bodybuilder beter gaat presteren als hij het traditionele dieet van bodybuilders achter zich laat, dat is verre van gezond. Dan maakt het niet zoveel uit welke kant je op gaat qua dieet, het is vrijwel altijd een verbetering. En het ligt dus niet aan het weglaten van vlees.

Ik heb genoeg vraagtekens gezet. Dat afdoen als "dom" getuigd niet van veel inzicht, je zet alleen jezelf te kijk met zo een opmerking.




Dus waarom kom je niet met directe onderbouwing op de punten die ik noem en waarom ik fout zou zitten. En niet weer met algemeenheden die het incomplete verhaal opsommen. Feiten moet je met andere feiten aanpakken, dat is discussiëren! Als je die feiten niet kent, dan moet je niet op de man gaan spelen maar gewoon verder in de materie duiken of gewoon toegeven dat je kennis daar op houdt.

Ik speel geen spelletje, ik zit te wachten op een serieuze reactie en niet de hele tijd van die loze links of kreten.
Kijk jij je eigen berichten eens na en zoek eens naar de onderbouwing. We moeten het maar geloven omdat jij het zegt?

Verder geven meerdere hele bekende topsporters aan beter te presteren na over te stappen op een veganistisch dieet. Conclusie: je hebt geen vlees nodig.

Soja is de voornaamste bron van voeding in grote delen van Azië waar de levensverwachting ook nog eens groter is.
Conclusie: soja is qua voeding veilig.

Jij claimt dat NH3 wordt omgezet in NOX. Dat is niet waar.

Nog een feit, als iedereen vlees wil eten dan kan dat alleen met intensieve veehouderij of wil jij 80% van de wereldbevolking euthanaseren?

Feit: de intensieve veehouderij voed de dieren vooral met soja. Nederland is daarom de op één na grootste importeur van soja. Hiervoor worden de oerwouden in Zuid-Amerika gekapt.

Feit: wereldwijd komt 37% van de proteïnen uit vlees. Hiervoor wordt 83% van alle landbouwgrond gebruikt en wordt 58% van alle landbouw broeikasgassen uitgestoten.

Feit: koeien uit de intensieve veehouderij produceren en leveren geen vitamine B12. Ze krijgen dit als voedingssupplement door het voer. We kunnen dit ook zelf innemen. Dit hoeft niet tweedehands met de koe als doorgeefluik.

Ik kan zo nog wel even doorgaan, maar ik heb daar geen zin in en geen tijd voor. Ik kan mijn tijd beter besteden.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
tenere
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 19 juni 2011, 21:42

Lars TB schreef: za 9 november 2019, 20:18
tenere schreef: za 9 november 2019, 20:10



Beide stellingen (veel meer dan 20 relevante onderzoeken, stellen dat het er wel 20000 zullen zijn en meer dan 98% van de wetenschappers zijn het er mee eens) zijn ongeacht van wat jij of ik er van vinden, aantoonbaar onjuist. Ik zou er even naar op zoek gaan op internet.

Met name dat van die 98% is makkelijk te vinden en toont daarbij aan dat er gebruik is gemaakt van onjuiste "waarheden". Het onvoorstelbare getal van wetenschapper dat het geheel eens is met die modellen ligt onder de 1%. Let wel, men is het wel eens over het opwarmen van de aarde, maar niet met de conclusies omtrent de oorzaak.

Al Gore is met deze onjuistheid begonnen, waaruit blijkt dat veel mensen alles na-papagaaien zonder ooit van hun leven enig onderzoek te hebben gedaan naar de juistheden van dit soort "feiten". Ligt lekker in de mond voor politici dus je wordt er mee doodgegooid.

Ga nou gewoon eerst zelf wat opzoeken (en zoek dan niet naar bevestiging van het believen of niet believen) en lees je goed in.

Nogmaals ik ben niet de persoon die het milieuprobleem ontkent, maar ik ben wel tegen het meelopen met verzonnen of halve ware verhalen
Als jij in dat soort websites die ja aanhaalt blijft hangen, dan kom je inderdaad tot dat soort conclusies. Maar je doet dus precies waar je nu mij van beschuldigd. Ik volg dat soort websites al ruim 15 jaar. Altijd lachen! In het verleden hadden ze het nog regelmatig over aliens! En kwamen ze met verwijzingen naar websites met compleet verdraaide feiten. Als je dan inderdaad niet verder keek, dan leek het alsof ze een heel geloofwaardig standpunt hadden.


Wederom, dagelijks verschijnen er diverse onderzoeken die de betrokkenheid van de mens keer op keer bewijzen. Gezien we al meer dan 20 dagen deze discussie voeren zijn dit al dus al meer dan 20 onderzoeken.

Maar ik heb zo iemand in de familie die ook deze waarheden verkondigd. Dan kun je met bewijzen komen tot je een ons weegt, overtuigen lukt niet meer. Het laatste argument is altijd "dat het niet waar is en dat je beter moet lezen".

Jouw toon is precies die van die websites. Ik denk dat je al 'beyond help' bent... .

Lars, Lars, Lars, wat laat jij je kennen en wat maak je dit persoonlijk.

Helaas lijkt het er op dat je je allerminst op sites laat zien met andere kijk op zaken (op wat voor gebied dan ook). Te stellen dat ik alleen op deze sites zou "bewegen" is eveneens een aanname en daarbij een veroordeling. Stellen dat ik niet meer te "helpen" zou zijn versterkt het idee dat je anders denkenden of kritische mensen niet kunt/wilt accepteren. Afwijken van jouw waarheid is voor jou zo te lezen bijna heiligschennis. Laat je vooringenomen houding nu eens varen en zoek ruimte in het open denken.

Overigens was dit wel weer genoeg over "milieumeningen" voor mij. Ik hoop dat je vindt wat je zoekt en wens je veel wijsheid toe .......
Sensa Giulia G2
Bulls Copperhead, 29-er
Canyon Neuron:on, 29-er (EMTB)

Geniet van het leven, het is (te) kort en duurt maar even
Gesloten