Trek x caliber 9 '20 of Cube Reaction pro '20

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Robbertcz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: za 2 november 2019, 13:37

Best mensen,

Ik heb na wat jaartjes het mountainbike weer opgepakt. Ik heb vroeger altijd op een Trek singletrack 970 geweest. Deze is inmiddels bijna antiek. Dus ik ben opzoek naar een nieuwe fiets. In de loop der jaren is er enorm veel veranderd aan de fietsen zie ik al :D
Ik heb al aardig wat informatie ingewonnen en ben op twee fietsen uitgekomen.

-Trek x Caliber 9 2020
-Cube reaction pro 2020

Volgens mij verschillen deze twee fietsen elkaar niet enorm qua bouw en afmontage en dit is ook de prijsklasse waar ik in zoek.
Nu is er nog een kleine kanttekening en dat is dat ik totaal geen ervaring heb met het 1x12 systeem. Ik fiets verhard en onverhard. Geeft 1x12 dan problemen met de snelheid onverhard dat ik misschien beter naar een model van 2018 kan kijken met 2x11? De prijzen ontlopen elkaar niet zoveel dat ik geneigd ben gelijk een model 2020 te kopen.

Ik weet wat ik niet snel wissel van fiets dus deze zal ook weer heel wat jaartjes mee moeten gaan.

Ik ontvang graag alle adviezen mbt deze fietsen en het eventuele schakelsysteem.

Alvast Bedankt.

Robbert
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

1 x 12 kan meer voordelen bieden in onverhard terrein, hoewel je met 1 x 11 ook in 95% van de gevallen boven komt.
Daarnaast zijn de slijtage onderdelen van 11 speed niet zo duur om te vervangen.

Mocht je een periode alleen verhard fietsen en je nieuwe fiets is standaard uitgerust met een 32 tands voorblad zou je er een 34 of 36 blad bij kunnen kopen en dat dan monteren.

Afhankelijk waar je fietst en je conditie volstaat een 34 voorblad ook op veel MTB routes in NL, BE en DUI.

Bijkomend voordeel van een 2019 model is dat deze nu met korting de deur uit gaan en je dus voor hetzelfde geld meer fiets hebt dan wanneer je een 2020 model koopt.
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Ik heb de Trek X-caliber 9. Ook een overjarig model, volgens mij die van 2017.

Dus 2x11 qua schakelen. Echter het kleine blad voor gebruik ik eigenlijk nooit. Ik denk dat in heel Nederland wel 1x12 zal volstaan. Zoveel klimwerk is er Nederland niet.

Welke routes ga je voornamelijk rijden en hoe lang ben je? Ik zelf heb namelijk wel de XL versie 21,5 inch en ben 1,91 m. Volgens mij blijven namelijk de grotere modellen langer staan in de winkel en heb je daar eerder kans bij op een overjarig model. Mij scheelde het 250 euro in aanschaf.
Robbertcz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: za 2 november 2019, 13:37

Ik ben 1.83 de L versie is dus prima. Ik fiets vaak in Nederland maar wil de fiets ook meenemen richting Ardennen enzo. Ik vind op het moment niet echt overjarige modellen waar de prijs ook zodanig laag is dat het aantrekkelijk is deze te kopen.
Robbertcz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: za 2 november 2019, 13:37

Met black friday de Cube reaction race 2019 (blauw/oranje) met een mooie korting kunnen kopen.
Hier ga ik veel fietsplezier mee beleven.

Bedankt voor de reacties..
Gebruikersavatar
Kickman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 28 september 2018, 21:57
Mijn mountainbike: Trek X-Caliber 9 2019

Mmm, jammer. Had een X-Caliber 9 2019 voor je te koop. Voorkeur gaat toch naar een fully uit ivm een lijf die dat prettiger vind.
Heb d'r TREK in..
Plaats reactie